Gå til innhold

Spill med dårlig kritikk som du liker


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve å opprette en tråd inspirert av en annen diskusjon jeg så her forleden. List de spillene som du likte, men som fikk relativt dårlig kritikk

 

Oppgi full tittel, metacritic (eller vis til generelle anmeldelser om du liker det bedre) og gjerne legg igjen en kort kommentar om hva du synes selv om spillet og gjerne understrek punkter som er misforstått eller regelrett feil i kritikken.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deadly Premonition

 

På minussiden kan man vel si at grafikken er dårlig, det er litt klønete å styre og det har noen bugs her og der. På plussiden så oser spillet av sjarm og stemning, musikken er fantastisk, historien svært interessant og folkene du treffer på i løpet av spillet er virkelig noen du vil huske i lang tid. Et av de beste spillene for min del i 2013.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Deadly Premonition

 

På minussiden kan man vel si at grafikken er dårlig, det er litt klønete å styre og det har noen bugs her og der. På plussiden så oser spillet av sjarm og stemning, musikken er fantastisk, historien svært interessant og folkene du treffer på i løpet av spillet er virkelig noen du vil huske i lang tid. Et av de beste spillene for min del i 2013.

 

ikke minst fordi du kan stå og røyke rett utafor vinduet til noen i 14 timer sammenhengende om du vil.

Lenke til kommentar

Siden spillpressen har en vendetta mot eventyrspill og ordentlige rollespill, så er det ganske mange fra de sjangerne. Litt morsomt, for plutselig begynte Divinity Original Sin å selge, og dermed kastet spillpressen seg på og hyllet spillet, mens gjennomgangsmelodien for andre ordentlige spill i år har vært at de er gammeldagse og utdaterte.

Endret av radiohodet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

The Last Remnant (PC)

 

Et av få moderne JRPG til PC men også et av de beste som er lagd uavhengig av plattform. Elsker kampsystemet, hvor du kontrollerer grupper ("unions") istedenfor enkeltpersoner, og hvor et heldig knappetrykk kan snu en helt håpløs kamp til seier (det dukker innimellom opp QTE, tim knappetrykkene riktig under en Dodge og du kan gjøre gigantisk skade).

 

Elsker craftingen og det å lete etter sjeldne ingredienser i vakre, eksotiske omgivelser. Elsker å jakte på sjeldne monstre som mangler i samlingen, evt som kan selges for masse penger eller ... kremt... parteres for å finne sjeldne ingredienser. Historien er spennende, det er guilder å gjøre oppdrag for og verdenen det hele foregår i er vakker og eksotisk. Jeg liker at nye byer og steder/gruver åpnes opp etterhvert som historien skrider frem, det gir følelsen av at det hele tiden er noe nytt og spennende rett rundt hjørnet.

 

Mange av monstrene man møter på er så fantastisk designet at man nesten ikke vil sloss mot dem men heller finne frem kameraet. Hvis du har tilgang på 3D-skjerm, sjekk noen av monstrene under kamp, først da innser man hvor mye jobb som ligger bak disse designene. Dessverre er det kun under kamp man kan slå av skygger (som ellers ødelegger 3D-effekten).

 

Kort sagt, jeg elsker dette spillet! Jeg har sålangt brukt ca 220 timer på det, inkludert en ferdigspilling + nylig påbegynt New Game Plus. Det går fint an å nå mål innen 30-40 timer hvis man kun fokuserer på hovedoppdraget, men ønsker man "komplett samling" (de beste våpnene, de sjeldneste monstrene, alle oppdrag) snakker man 150+ timer. Anbefales til alle som liker eksotiske RPGer.

Lenke til kommentar

Need for speed: Rivals. Brukte mange timer på dette, og sluttet nok mest fordi jeg har for mye annet å gjøre og gikk over til PS4 og XBone.

 

Jurassic Park: The Game. Spilte gjennom alle fem episodene i strekk. Sier vel sitt.

 

Dragon Age 2. Først og fremst: Ja, spillet er ræva. Det er bare en liten by, null variasjon, repetitivt kampsystem osv. Men jeg likte historien og karakterene, og det teller veldig mye i rollespill. Jeg vil heller ha en bra historie og bra karakterer på et lite område, enn en stor, tom verden, en ekstremt lang historie som ikke går noe sted og karakterer uten noe som helst sjel og personlighet. Less is more, og alt det der.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gothic 3: Forsaken Gods

http://www.metacritic.com/game/pc/gothic-3-forsaken-gods

 

Ble faktisk ganske bra etter at det ble patchet.

 

 

Risen 2

http://www.metacritic.com/game/pc/risen-2-dark-waters

 

Elsker historien, gamplay og humoren. Tror grunnen til at folk ikke likte det, var at det var så ulikt Risen 1, og Gothic spillene.

 

Bound by Flame

http://www.metacritic.com/game/pc/bound-by-flame

 

Føltes litt som lavbudsjettversjon av Witcher 2. Jeg ville gitt Witcher 2, 9/10 poeng, og Bound by Flame 7/10.

Lenke til kommentar

Gothic 3: Forsaken Gods

http://www.metacritic.com/game/pc/gothic-3-forsaken-gods

 

Ble faktisk ganske bra etter at det ble patchet.

 

 

Risen 2

http://www.metacritic.com/game/pc/risen-2-dark-waters

 

Elsker historien, gamplay og humoren. Tror grunnen til at folk ikke likte det, var at det var så ulikt Risen 1, og Gothic spillene.

 

Bound by Flame

http://www.metacritic.com/game/pc/bound-by-flame

 

Føltes litt som lavbudsjettversjon av Witcher 2. Jeg ville gitt Witcher 2, 9/10 poeng, og Bound by Flame 7/10.

 

Jeg liker også de tre, men er uenig i at Bound by Flame er 7/10. I min bok er det en nier (sålangt). Witcher 2 sitt kontrollsystem ble for komplisert, for mange knapper å forholde seg til (bruker 360-kontroller), så jeg har ikke kommet helt i gang med det enda. Det er sikkert en vanesak, men jeg foretrekker spill der man slipper å pugge knappekombinasjoner for å ha suksess. Skal sies at jeg også misliker FIFA-spillene og de fleste slåssespill av samme årsak :p Bound by Flame sitt kontrollsystem er mer intuitivt.

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Monster Hunter Freedom og Monster Hunter Freedom 2, Gamespot-anmeldelsene av disse to spillene vitner om at anmelderen spilte dette spillet i 5 timer før han skrev en anmeldelse til tross for at du ikke kan gi en grei anmeldelse før du har spilt minst 50 timer. Dette er begge spill som nærmer seg perfeksjon i gameplay, mens oppfølgerene Monster Hunter Freedom Unite og Monster Hunter Tri sliter litt med at de er litt for avbalanserte og har forsøkt å gjøre alle spillestiler like (u)brukbare, med det resultatet at spillet er litt kjedelig. Monster Hunter 3 Ultimate er igjen en godbit og har også kritikken til å matche dette.

Lenke til kommentar

Banjo Kazooie: Nuts & Bolts. Et briljant spill og jeg mener det virkelig.

 

Enig med deg, men det ble vel ikke akkurat slaktet spillpressen, gjorde det?

 

For min del er Lord of the Rings: War in the North, sammen med 3 venner noe av det gøyeste jeg har spilt de siste årene. Helt krise alene fordi AI'en er dårlig. Spillet er også fullt av bugs, men de har lyktes utrolig godt med å skape et univers ved siden av de normale hendelsene i LOTR som føles skikkelig troverdig. Mitt favoritt coop spill fra forrige generasjon i de timene det varte.

Lenke til kommentar

Alpha Protocol

Foruten om noen bugs / treg loading av grafikken, gjorde dette spillet mye riktig. Men skyting var litt ødelagt skal jeg innrømme. Spillet skulle bare hatt noen mnd med finpuss før det ble utgitt.

 

Bleach: Soul Resurreccion

Litt mer i kampsystemet enn Naruto spillene som har kommet, så likte dette bedre. Skulle bare vært lengere (story-mode).

 

Helt ærlig, så hadde det blitt fler spill fra meg om listen var motsatt (ikke akkurat bomkjøp, men jeg trudde spillene hadde mer å tilby etc.) :p

 

 

Lenke til kommentar

Alpha Protocol

Foruten om noen bugs / treg loading av grafikken, gjorde dette spillet mye riktig. Men skyting var litt ødelagt skal jeg innrømme. Spillet skulle bare hatt noen mnd med finpuss før det ble utgitt.

 

Bleach: Soul Resurreccion

Litt mer i kampsystemet enn Naruto spillene som har kommet, så likte dette bedre. Skulle bare vært lengere (story-mode).

 

Helt ærlig, så hadde det blitt fler spill fra meg om listen var motsatt (ikke akkurat bomkjøp, men jeg trudde spillene hadde mer å tilby etc.) :p

 

 

Satt å tenkte på å nevne AP selv, meget underholdene spill selv om det er noen år siden det ble gitt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...