Gå til innhold

Tipp PL-toppen 2014/15


Jakobk

Anbefalte innlegg

 

1. Man City

2. Arsenal

3. Chelsea

4. Man Utd

5. Liverpool

6. Everton

7. Spurs

 

 

Omtrent this, men bytter om 2 og 3, og usikker på om jeg vil bytte 6/7 og. Avhengig av hva Liverpool gjør for Suarez-pengene kan de gjøre det veldig godt, så de er en liten joker foreløpig. De hadde en knallsterk avslutning på fjorårets sesong, men igjen var det mye Suarez (langt fra alt). De får i alle fall mye for overgangssummen om de bruker pengene riktig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Manchester City

2. Chelsea

3. Arsenal

4. Liverpool

5. Manchester United

6. Tottenham

7. Everton

8. West Ham

9. Swansea

10. Hull

11. Stoke

12. QPR

13. Southampton

14. Crystal Palace

15. Newcastle

16. Aston Villa

17. Leicester

18. Sunderland

19. WBA

20. Burnley

 

Looks about right... Spennende å se om Negredo kan gjøre litt mer nytte for seg enn han har gjort hittil...

 

Anyway, bytter til denne :p

Lenke til kommentar

1. Chelsea

2. Manchester City

3. Manchester United

4. Arsenal

5. Liverpool

6. Everton

7. Tottenham

 

Jevnt på topp 2. City avslutter sesongen 6-7 poeng foran United, som havner noen få poeng over Arsenal og Liverpool på tabellen. Everton havner 4-5 poeng bak fjerde- og femteplass, men knuser et skuffende Tottenham på tabellen.

Lenke til kommentar

1. Chelsea
2. Manchester United
3. Arsenal

4. Manchester City

5. Southampton

6. Liverpool

7. Tottenham

 

Uro i Man City gjør at laget roter vekk vitale poeng. Liverpool sliter med å takle alle kampene, og det går ut over PL. Manchester United reiser seg igjen, men må gi tapt for Chelsea, som forventet vinner PL etter alle kjempesigneringene i år. Arsenal gjør det de "alltid" gjør. Spiller bra og underholdende, men scorer ikke nok mål. Southampton blir overraskelseslaget som sjokkerer alle. Etter å ha mistet de beste spillerne etter 2013/2014 sesongen, bygges laget opp på nytt med spillere som Tadic og Pellé. Verdt å merke seg at det er et solid poengmellomrom mellom femte og fjerdeplass.

 

Dere så det her først.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1. Chelsea

2. Man.Utd

3. Man.City

4. Arsenal

------------------------------

5. Liverpool

6. Everton

7. Newcastle

8. Spurs

9. Southampton

10. West Ham

 

Toppscorer: RvP

Assiskongen: Øzil

MvP: Yaya

 

Liverpool klarer på ingen måte å erstatte Suarez med de middelmådighetene de har hentet inn. Suarez er i klassen til C.Ronaldo, Messi og Zlatan hva å avgjøre kamper angår. Det er IKKE Ricky Lambert &co.

 

Chelsea er kongen av overgangsmarkedet. Bare se hva de har fått for Luiz, Ba, Lukaku osv, samt hva de har fått inn. Costa, Fabregas osv. Helt overlegne.

 

Et lag som kan lure seg inn i Europa League, er Newcastle. de har kjøpt og solgt smart, og har etterhvert fått en fryktingytende første ellver.

 

Min personlige spådom i år, er at folk kommer til å forstå hvorfor Wenger ikke hentet Fabregas når Øzil får slå seg løs i år. Sammen med Shachez, Ramsey og Giroud, kommer Øzil til å få så mange assists, at Fantasy Manageren vil knekke sammen.

Endret av PanserJohan
Lenke til kommentar

1. Chelsea
2. Manchester City
3. Manchester United
4. Arsenal
5. Liverpool
6. Tottenham
7. Everton

Føler Chelsea blir for sterke denne sesongen. Tror og håper Liverpool faller litt, men synes det er vanskeligere å si enn noen gang. Liverpool og Arsenal kan havne hvorsomhelst. Samme med United, men jeg kan ikke tippe et lag med Wayne Rooney, Juan Mata og Robin Van Persie front lavere enn tredjeplass. Aldri vært så åpent i toppen før en PL-sesong?

Lenke til kommentar

Aldri vært så åpent i toppen før en PL-sesong?

Også forrige sesong var topplasseringene vid åpne ved sesongstart. Det tok ganske lang tid før man så hvem topplagene var, og United var jo spådd som serievinner av mange...

 

1: City

2: Chelsea

3: Liverpool

4: Arsenal

5: United

6: Everton

7: Tottenham

 

Nå er det fortsatt en måned igjen av overgangsvinduet, og jeg forventer at i alle fall United kommer til å forsterke laget ytterligere. Gjør de ikke det blir det nok nærmere 7. plass enn 5. plass, men får de inn et par storsigneringer nå kan de sloss om medalje de også. Everton tror jeg tar innersvingen på Tottenham også i år, men jeg ser ingen nye lag inn i topp 7. Liverpool tror jeg er styrket til tross for salget av Suarez, men samtidig bør City og Chelsea være så gode i år at et av disse lagene tar gullet. Jeg tipper det blir City igjen, men at det ikke blir avgjort før nest siste eller siste serierunde.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det veldig ambisiøst å tippe United som serievinner nå, men tar sjansen likevel, mye med hjertet da.

 

Ingen tro på at United havner utenfor topp 4 denne sesongen. Vi gikk fra 1. til 7. ved samme spillerstall og managerbytte. Van Gaal er mange klasser over Moyes og er i likhet med Ferguson flink til å skape vinnere og få helt ok spillere til å se bra ut. Vi har også allerede forsterket to posisjoner som forrige sesong var relativt krise. Får satse på at det blir mer.

 

Chelsea er for meg den største favoritten. Bra forsterkninger, Mourinho har fått en sesong osv. Ser meget solide ut over hele linja. Arsenal har også noe på gang, ser bra ut de også. City.. ikke godt å si. Tror ikke de tar gull i år. Liverpool og United er vanskelige å spå. Kan være alt fra seriegull til sjuendeplass på begge to føler jeg nesten, selv om jeg tror United havner over dem på denne sesongen.

 

Tottenham blir liksom aldri noe. Gode navn hentes inn gang på gang, kanskje denne gangen skal det gå bra. Pochettino er bra, men er et stort steg fra Southampton til Tottenham. Everton har gjort bra signeringer, men holder det? Overpresterte de i fjor, eller er det bare starten på noe godt?

 

Helt sykt vanskelig å spå.

Lenke til kommentar

1. Chelsea - best overgangsmarked + Mourinho

2. Manchester City - årets mester, men vinner ikke pga CFC

3. Manchester United - hever seg med LvG, men ikke nok

4. Arsenal - som vanlig på topp 4, men mangler superspissen

5. Tottenham - ny god manager, kommer enda sterkere i 15/16

6. Liverpool - makter ikke å erstatte Suarez på en god måte

7. Everton - ikke bedre enn de seks første, men fortsatt bedre enn de andre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...