Gå til innhold

Hva er det mest krevende spillet pr. dags dato?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overskriften sier vel det meste. Foreligger det noen tester av hvilket spill som er absolutt mest krevende for maskinvare i dag og evt hvilken hardware som er anbefalt for å dra spillet optimalt?

 

Kan det være Arma 3 med full settings?

Ønsker du at spillet skal se pent ut, eller holder det at det er dårlig programmert og dermed krever mye av maskinvaren?

Lenke til kommentar

Battlefield 4 er det spillet som skalerer best med flere skjermkort, flere cpu kjerner (opp til 6) og høyere frekvens på gpu, cpu og minne.

 

Bf 4 er faktisk meget godt optimalisert, siden det skalerer bra med bedre hardware. Det utnytter også cpu og gpu meget bra. Bruker man high og ultrasettings, så blir faktisk cpu ofte en flaskehals, så høy cpufrekvens og minnefrekvens hjelper en god det. Spesielt med multigpu oppsett.

 

Forskjellen mellom 4 og 6 kjerner i Battlefield 4 er ikkje så veldig stor i ren fps, men i multiplayer er minimumsfps en del høyere med flere kjerner.

 

 

Arma 2 og 3 er så latterlig dårlig optimalisert for flere cpu kjerner og gpuer, at det er helt latterlig.

 

Skal man få dette spillet til å gå bedre, så er det ren intel cpu frekvens som hjelper. Overklokk fra 3-5GHZ hjelper en god del, men egentlig skulle man hatt minst 10ghz for å få drittspillet til å gå sånn nokenlunde bra.

 

Arma 3 med nyeste frostbitemotor hadde vært helt konge. Da hadde jeg også spillt Arma 3 ;)

 

Metro LL liker også godt mange gpuer :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Tenker at Watch_Dogs hadde sneket seg inn på topp tre her over krevende og dårlig optimaliserte spill.

 

Et spill trenger ikkje å være dårlig optimalisert selv om det går dårlig med relativt god hardware. Skalerer det derimot bra med flere gpuer og cpukjerner er spillet heller bra optimalisert, hvis spillet ser meget bra ut. WD ser jo rimelig bra ut med eycandy modden. Husker ikkje fps i farten, men det gikk rimelig smooth på hovedmaskinen min med 4960x@ 4800mhz, 2800mhz minne og 2x 780ti @ 1350mhz.

Lenke til kommentar

 

Tenker at Watch_Dogs hadde sneket seg inn på topp tre her over krevende og dårlig optimaliserte spill.

 

Et spill trenger ikkje å være dårlig optimalisert selv om det går dårlig med relativt god hardware. Skalerer det derimot bra med flere gpuer og cpukjerner er spillet heller bra optimalisert, hvis spillet ser meget bra ut. WD ser jo rimelig bra ut med eycandy modden. Husker ikkje fps i farten, men det gikk rimelig smooth på hovedmaskinen min med 4960x@ 4800mhz, 2800mhz minne og 2x 780ti @ 1350mhz.

 

 

Det skulle vel bare mangle med de specsa der. Selv syntes jeg det er skuffende når den ikke klarer å holde frapsen stabilt på min 6 mnd gamle gaming rigg, SLI eller ikke. Noe er ikke helt på plass når fps`en hopper ifra 20-80 fps iløpet av en biltur... :p Dette er jo selvfølgelig med alt maxa da, er jo ingen nødvendighet i seg selv det men allikevel.

Lenke til kommentar

 

Tenker at Watch_Dogs hadde sneket seg inn på topp tre her over krevende og dårlig optimaliserte spill.

 

Et spill trenger ikkje å være dårlig optimalisert selv om det går dårlig med relativt god hardware. Skalerer det derimot bra med flere gpuer og cpukjerner er spillet heller bra optimalisert, hvis spillet ser meget bra ut. WD ser jo rimelig bra ut med eycandy modden. Husker ikkje fps i farten, men det gikk rimelig smooth på hovedmaskinen min med 4960x@ 4800mhz, 2800mhz minne og 2x 780ti @ 1350mhz.

 

 

På Ultra settings?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...