Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Noen andre her som har ac-adapter som ikke lengre virker`???? Hva har dere erstattet den med? Selv sendte jeg inn hele skjermen og fikk den i retur noen uker senere med nytt adapter, men denne er jo like bedriten. Noen som vet hva som heller burde benyttes? Haster litt å få tak i denne.

 

Håper på raskt svar.

Si til butikken at de skal sende deg ny ASAP! Drit i å sende inn skjermen igjen. Si at det koster deg latterlig mye tid å gjøre det :)

Lenke til kommentar

 

 

Så hva ville dere gått for? 279Q eller den nye utgaven av 278QR?

Jeg har store problemer med å bestemme meg. :p

Ingen av delene. 240hz skjermene er ikke så langt unna nå

 

Så dvs i løpet av denne måneden? eller...... :huh:

 

1080p skjerm...

 

BenQ announces the new ZOWIE XL2540 monitor, a 1920x1080 TN panel based monitor within the BenQ Zowie gaming line. The panel can manage a staggering 240Hz refresh rate. The monitor will get DisplayPort, DVI-D, 2x HDMI 2.0.

 

 

The XL2540 will be available for experience at DreamHack Winter at the ZOWIE booth during Nov. 24~26 at B04:05.  As numbers and specs do not tell the whole story, join us for a first-hand experience with the new monitor to see the difference for yourself.

 

http://www.guru3d.com/news-story/benq-zowie-xl2540-monitor.html

 

Altså ikkje 1440p 240hz

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Noen andre her som har ac-adapter som ikke lengre virker`???? Hva har dere erstattet den med? Selv sendte jeg inn hele skjermen og fikk den i retur noen uker senere med nytt adapter, men denne er jo like bedriten. Noen som vet hva som heller burde benyttes? Haster litt å få tak i denne.

 

Håper på raskt svar.

Si til butikken at de skal sende deg ny ASAP! Drit i å sende inn skjermen igjen. Si at det koster deg latterlig mye tid å gjøre det :)

 

Jeg har allerede forsøkt dette uten hell gitt. Bestilte en lader fra Amazon som visstnok skal funke MYE bedre. Satse på at det blir bra.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bumper bare denne tråden da jeg fikk montert opp min skjerm i går, men ikke brukt den så mye ennå

Har "R" modellen fra Black Friday

Gikk fra 24" 1080p 60Hz

 

Må nok justere litt her og der, men det eneste jeg har gjort foreløpig er å justere ned "brightness" på nesten det laveste

Spiller stort sett bare uten lys i rommet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bumper bare denne tråden da jeg fikk montert opp min skjerm i går, men ikke brukt den så mye ennå

Har "R" modellen fra Black Friday

Gikk fra 24" 1080p 60Hz

 

Må nok justere litt her og der, men det eneste jeg har gjort foreløpig er å justere ned "brightness" på nesten det laveste

Spiller stort sett bare uten lys i rommet

Og poenget med å bumpe opp var.... ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bumper bare denne tråden da jeg fikk montert opp min skjerm i går, men ikke brukt den så mye ennå

Har "R" modellen fra Black Friday

Gikk fra 24" 1080p 60Hz

 

Må nok justere litt her og der, men det eneste jeg har gjort foreløpig er å justere ned "brightness" på nesten det laveste

Spiller stort sett bare uten lys i rommet

Og poenget med å bumpe opp var.... ?

 

Og poenget med å bumpe opp var.... ?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Madammen har tatt over min PG278Q og i dag så merker jeg at det plutselig er noe alvorlig galt med panelet? Det er tydelige horisontale linjer, spesielt i toppen og hjørnene av skjermen. Merker også at tekst osv er fryktelig uklare, litt som om du skulle hatt Clear Text i Windows deaktivert.

 

Tenkte kanskje dette var problemer med drivere så kjørte DDU men ser at det er sånn under boot, når du er i BIOS osv også, altså lenge før skjermkortdriver er involvert. Setter jeg skjermen til 60Hz så virker den mer normal, men så fort jeg går høyere så går alt til helvete.

 

Noen som har opplevd noe lignende? Må nesten gå ut ifra at den faktisk er defekt?

Lenke til kommentar

Madammen har tatt over min PG278Q og i dag så merker jeg at det plutselig er noe alvorlig galt med panelet? Det er tydelige horisontale linjer, spesielt i toppen og hjørnene av skjermen. Merker også at tekst osv er fryktelig uklare, litt som om du skulle hatt Clear Text i Windows deaktivert.

 

Tenkte kanskje dette var problemer med drivere så kjørte DDU men ser at det er sånn under boot, når du er i BIOS osv også, altså lenge før skjermkortdriver er involvert. Setter jeg skjermen til 60Hz så virker den mer normal, men så fort jeg går høyere så går alt til helvete.

 

Noen som har opplevd noe lignende? Må nesten gå ut ifra at den faktisk er defekt?

 

 

For LENGE siden, så sendte jeg tilbake en Swift med akkurat dette problemet. RMA ble det :p

Lenke til kommentar

Arg, uten bil og originaleske og med skjermen montert på eget bordstativ med to andre skjermer over så ble det plutselig fryktelig mye jobb å måtte sende den inn... Må vel finne et kreativ måte å få den fraktet til Komplett Pick-Up-Point i Oslo Sentrum. Er jo innenfor reklamasjonstiden og ser ut som det er et temmelig utbredt problem om vi skal dømme ut ifra Overclockers.net og Asus sitt eget RoG-forum.

Lenke til kommentar

Kjip produksjonsfeil eller defekter som oppstår over tid på G--sync delen og som gjør at dette skjer?
Edit : Tok en titt på diverse forum og min konklusjon er nok at dette er trolig selve skjermen som feiler, G-sync problemene er ofte av en annen art og kommer sjeldent opp under oppstart av systemet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Kjip produksjonsfeil eller defekter som oppstår over tid på G--sync delen og som gjør at dette skjer?

Edit : Tok en titt på diverse forum og min konklusjon er nok at dette er trolig selve skjermen som feiler, G-sync problemene er ofte av en annen art og kommer sjeldent opp under oppstart av systemet.

 

De tidligste/første utgaven/e er kjent for og ha mye feil, vet ikke hvordan de senere er.

 

Mener og huske at en burde ha en som var produsert senere enn Mai 2015, da var de ikke så befengte med feil.

Har også hatt slik tidlig produsert, som ble dårligere over kort tid som førte til RMA.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Megabump...

 

Var det noen problemer med strømforsyningen til denne? Jeg har begynt å få problemer med at når skjermen skrur seg av (strømsparing) eller når jeg skrur av skjermen, må jeg koble fra strømmen i 5 sek for så å skru på igjen. Noen som har vært borti noe lignende?

 

Samme problem hadde jeg. Fikk ny strømforsyning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...