Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen tips til hvordan rengjøre skjermen?

 

Er livredd for å få permanente merker etter å ha vasket den. ^^

Ingen ekspert på temaet, men om du bruker en ren fuktet mikrofiberklut, skal det mye til å gjøre noe feil. Det kommer jo an på hva du skal vaske av. Er det bare støv, ingen fare.

 

Om du er så oppslukt av hva som skjer på skjermen at du ikke vender fjeset vekk når du nyser, må man kanskje fukte kluten litt ekstra.

 

Søler du ikkeorganiske væsker på skjermen må du kanskje til med kjemikalier for å løse opp. Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en 1440p skjerm med +120hz, og denne skjermen ser ut til å være en av dem som går igjen på anbefalinger. Jeg er litt skeptisk/skuffet over at skjermen ble lansert for 3(!) år siden. Er det fornuftig gå legge i noen kroner ekstra for 279Q? 

4K-skjerm ser jeg på som lite aktuelt - jeg har ingen planer om å følge opp skjermkjøp med mer enn GTX 1070 i denne omgang. Kjøper folk fortsatt 1080p skjermer? Jeg ser det er 10 G-sync skjermer på markedet i Norge med 1080p, mens det bare finnes 5 med 1440p.

 

Ser Komplett har bare kampanje på G-sync versjonen av skjermen. 

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en 1440p skjerm med +120hz, og denne skjermen ser ut til å være en av dem som går igjen på anbefalinger. Jeg er litt skeptisk/skuffet over at skjermen ble lansert for 3(!) år siden. Er det fornuftig gå legge i noen kroner ekstra for 279Q? 

4K-skjerm ser jeg på som lite aktuelt - jeg har ingen planer om å følge opp skjermkjøp med mer enn GTX 1070 i denne omgang. Kjøper folk fortsatt 1080p skjermer? Jeg ser det er 10 G-sync skjermer på markedet i Norge med 1080p, mens det bare finnes 5 med 1440p.

 

Ser Komplett har bare kampanje på G-sync versjonen av skjermen. 

Den ble lansert for 2 år siden, sommeren 2014.

Lenke til kommentar

Den ble lansert i januar 2014, på CES 2014. Når det kom til Komplett.no m.m., spiller mindre rolle. Poenget mitt var at skjermen er forholdsvis gammel, uten at markedet flommer over av billigere/bedre konkurrenter med tilsvarende oppløsning, G-sync og +120Hz.

 

I forhold til å kjøpe den på release til 7k, så har man gjort et kjempekjøp. 

Lenke til kommentar

Bruker dere swift ennu  :lol:

Mine 3 står i boden , tenkte ungene skulle få de på ny-rommet som er klart i sommer, men de er 3 og 5 

TN-panel for oss som faktisk gamer og ikke bare er "sofa-gamere" vettu ;)

 

"Ermergerrd, I'm a real gamers broz 1337" på et IPS panel er like smart som å spise pizza med spiseskje og et sugerør. Det bare funker ikke like bra, du blir mett, men du knota mye på veien dit. Om du er ute etter å faktisk gjøre det bra i et skytespill så er det et poeng i å spille på et panel som er "litt raksere" enn sirup.

 

Sitter du derimot der og tenker at "jeh jeh, eg ska spella litt" og egentlig ikke bryr deg så mye om hvor dårlig man er, så er det jo bare å sitter der med IPS'en og tenke at "flotta farga asso"

 

Nå skal det også sies at jeg ikke er fantastisk god i FPS-spill, men jeg gikk faktisk fra 0.5 K/D til 1.25 K/D i BF4 (og øker enda) ved å bytte skjerm. Rart åssen det er gitt :p

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å bruke nvidia gpu og er ute etter en gsync skjerm etterhvert.

Er ikke så veldig mange skjermer ute å går som er brae til spilling og film/tv serier

Jeg trenger en skjerm til begge formål.

Hvordan er denne skjermen til dette?

Har titta på Acer sin versjon,men like ikke designet på den og føttene tar altfor stor plass.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å bruke nvidia gpu og er ute etter en gsync skjerm etterhvert.

Er ikke så veldig mange skjermer ute å går som er brae til spilling og film/tv serier

Jeg trenger en skjerm til begge formål.

Hvordan er denne skjermen til dette?

Har titta på Acer sin versjon,men like ikke designet på den og føttene tar altfor stor plass.

 

Ja, den er stygg som juling. I tillegg er powerled'en på skjermen så ubehagelig at du må tusje eller tape over den. Men sokkelen på Acer'en tar mindre plass på skrivepulten enn ASus'en sin gjør. At føttene dine tar for mye plass skjønner jeg ikke helt hva har med saken å gjøre? :p

 

Uansett så er det et godt tilbud på Acer'en nå, så du kan spare ~2000Kr på den i forhold til PG278Q. Det skal være samme panel i disse. Så bildekvaliteten er ~identisk.

 

Jeg synes PG278Q er penere, med bedre materialvalg og byggekvalitet. Men 2000Kr er 2000Kr...

Lenke til kommentar

 

Jeg har bestemt meg for å bruke nvidia gpu og er ute etter en gsync skjerm etterhvert.

Er ikke så veldig mange skjermer ute å går som er brae til spilling og film/tv serier

Jeg trenger en skjerm til begge formål.

Hvordan er denne skjermen til dette?

Har titta på Acer sin versjon,men like ikke designet på den og føttene tar altfor stor plass.

 

Ja, den er stygg som juling. I tillegg er powerled'en på skjermen så ubehagelig at du må tusje eller tape over den. Men sokkelen på Acer'en tar mindre plass på skrivepulten enn ASus'en sin gjør. At føttene dine tar for mye plass skjønner jeg ikke helt hva har med saken å gjøre? :p

 

Uansett så er det et godt tilbud på Acer'en nå, så du kan spare ~2000Kr på den i forhold til PG278Q. Det skal være samme panel i disse. Så bildekvaliteten er ~identisk.

 

Jeg synes PG278Q er penere, med bedre materialvalg og byggekvalitet. Men 2000Kr er 2000Kr...

 

 

Den så ikke gæli ut den Acern der,litt tjukke kantere bare.

Hvordan er Dell S2716DG i forhold til disse rog og acern?

Som sagt er jeg ute etter en skjerm til begge formål som er bra å se på film med.

takk for svar:)

Lenke til kommentar

Dell'en har visst liknende fra samme fabrikant, men ikke helt identisk panel som PG278Q. Den har også HDMI 1.4 inngang om det er viktig, noe PG278Q og Acer'en ikke har. Fra hva jeg har forstått fra flere tester, så er Dell'en vel så god til spill som PG278Q og Acer'en. Men gamma'en er best tilpasset spill, og passer ikke så godt til annen bruk. Det skal jo ikke være noe problem å endre med en Spyder kalibrator. Men om man ikke har/ ikke vil kjøpe, så er det litt verre. TFT central har gjort en god test av Dell'en.

Lenke til kommentar

Fikk Dell'en hjem her om dagen, og den er helt topp å spille på. Har dog ikke fått testet den til andre ting.

hadde du hatt mulighet til å teste skjermen hvordan den er til medie slik som film og serier osv.

Den u2515h jeg har nå er ganske bra til begge, men den har ikke gsync,144hz. Men jeg merker på noen filmer og serier jeg ser på så blir kontrastene litt snåle.

 

Dell'en har visst liknende fra samme fabrikant, men ikke helt identisk panel som PG278Q. Den har også HDMI 1.4 inngang om det er viktig, noe PG278Q og Acer'en ikke har. Fra hva jeg har forstått fra flere tester, så er Dell'en vel så god til spill som PG278Q og Acer'en. Men gamma'en er best tilpasset spill, og passer ikke så godt til annen bruk. Det skal jo ikke være noe problem å endre med en Spyder kalibrator. Men om man ikke har/ ikke vil kjøpe, så er det litt verre. TFT central har gjort en god test av Dell'en.

 

ja,jeg har vært på FTF central og lest igjennom. Er spyder kalibrator verktøy vanskelig å bruke?

da tenker jeg på optimalt kalibrering. Jeg har aldri vært borti slikt før.

Syns det er så veldig synd at når reviews på nye skjermer kommer at det bare blir testet på spilling og ikke hvordan det er med media.

Lenke til kommentar

Etter litt filmkikking, både med Blu-Ray (ja jeg har faktisk Blu-Ray spiller i maskinen min :p ) og noen mkv-filer så synes jeg ikke Dell'en var det helt store på svartnivå og farger, men jeg har heller ikke kalibrert den, så mulig det vil kunne bedre seg. Bruker uansett skjermen til spilling, og der synes jeg den fungerer veldig bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...