Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Etter litt filmkikking, både med Blu-Ray (ja jeg har faktisk Blu-Ray spiller i maskinen min :p ) og noen mkv-filer så synes jeg ikke Dell'en var det helt store på svartnivå og farger, men jeg har heller ikke kalibrert den, så mulig det vil kunne bedre seg. Bruker uansett skjermen til spilling, og der synes jeg den fungerer veldig bra :)

 

takk for du tok deg til å teste ut skjermen for film.

Jeg har aldri kalibrert en skjerm før så jeg vet ikke hvor mye slikt hjelper engang.

Men jeg må ta utgangspunktet fra out of the box konseptet så hvis Dellen er dårlig til filmer, så får jeg muligens titte på andre skjermer.

jeg har ikke akkurat så veldig mye erfaring angående svartnivå til skjermer og hva som er bra og dårlig,det er en av de tingene jeg er helt clueless på.

Mulig du har en høyere svartnivå standard enn meg.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er ikke dårlig, men etter å ha jobbet på Budal Radio på fritiden min noen år, har jeg etter hvert blitt litt kresen på lyd og bilde ;)

er ikke så viktig om den er perfekt til fim, men at den helt grei.

Skal ta det i etterretning jeg.

Vet ikke om det er IPS som gir meg en slags glow effekt noen ganger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Sendte skjermen til InfoCare på grunn av de kjente problemene med at den slår seg på av seg selv og noen ganger ikke slår seg på når man trykker på knappen (før man har gjort PSU strømløs og koblet til på ny). Tre uker har de brukt, fikk mail i dag om ingen feil funnet. Fantastisk.

Lenke til kommentar

Sendte skjermen til InfoCare på grunn av de kjente problemene med at den slår seg på av seg selv og noen ganger ikke slår seg på når man trykker på knappen (før man har gjort PSU strømløs og koblet til på ny). Tre uker har de brukt, fikk mail i dag om ingen feil funnet. Fantastisk.

 

Har samme feil selv. Men slår aldri av PCen eller skjermen, så har ikke vært ett stort problem for meg. Men bør kanskje fikses...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Måtte peke på feilen for InfoCare, da fant de feilen likevel. Skjermen ble kredittert av Asus (sprøtt for en kranglete ekstern strømforsyning), men håndteringa fra butikken/Asus var så treg at jeg bad om å få heve kjøpet når seks ukers total behandlingstid ble passert. Plasserte pengene i en PG348Q.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Gikk fra 2411t til 279Q å merket egentli ikke noe stor forskjell sånn sett :-/

Akkurat samme erfaring her. Jeg syntes faktisk 2411T hadde litt bedre bilde!

 

Det betyr ikkje at den hadde det :p

 

Årsaken er nok hva man er vant til. Når man får noe nytt, så blir det uvant og kan føles dårligere.

 

Hvis man bruker 279Q for så å gå til 2411t, så blir det sikkert enda værre :D

Lenke til kommentar

 

 

Gikk fra 2411t til 279Q å merket egentli ikke noe stor forskjell sånn sett :-/

Akkurat samme erfaring her. Jeg syntes faktisk 2411T hadde litt bedre bilde!

Det betyr ikkje at den hadde det :p

 

Årsaken er nok hva man er vant til. Når man får noe nytt, så blir det uvant og kan føles dårligere.

 

Hvis man bruker 279Q for så å gå til 2411t, så blir det sikkert enda værre :D

Nei, det var bare det jeg syntes, og var bare litt morro at andre også opplevde det samme ^^,

 

279Q var hvertfall ikke noe bedre enn 278Q eller Dell S2716DG etter min mening. Skulle man se forskjell, så måtte nesen ganske langt inn i skjermen.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

så jeg var inne på komplett.no igår og så at pg278q ikke var i deres sortiment og tenkte på om de skulle kutte den ut for godt og eventuelt at det kommer en oppgradering for 278q versjonen. Usikker på om dette gjelder for 279q også.

Slik de gjør på utgåtte varer.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Med denne slipper dere og vente til November, men vær rask de har solgt 100+ på 2-3 dager .https://www.komplett.no/product/902871/datautstyr/skjermer/skjermer/acer-27-led-g-sync-xb271hua

Denne og 278QR har TN panel.

 

Acer 27"  G-Sync XB271HUA den har jeg også bestilt, skal bytte ut Acer XB270HU forhåpentligvis, så sant den er (og oppleves) raskere som lovet av Acer kundeservice :ph34r: .

 

En bør sjekke kontrast forskjellen mellom Acer XB270HU og Asus Rog  278QR, 100000000:1 kontra 1000:1(så sant ikke komplett her har en massiv skrivefeil :ohmy: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...