Gå til innhold

Kamptråd - Nederland vs Costa Rica (kvartfinale)


Latias

Anbefalte innlegg

Mener du tar feil her Mr. Brightside. Den generelle oppfatningen til United-fans på nett før sesongen var at vi skal være fornøyd om vi havner innenfor topp fire. De fleste United-fans jeg kjenner tippet oss på tredjeplass bak City/Chelsea. Det gjelder også på United.no, hvor de aller fleste forventet en svakere sesong enn tidligere, og mente at vi skulle være veldig fornøyd om vi kom til å kjempe helt i toppen.

 

Ang. det siste du sier så er jeg enig, jeg tror også han trenger mer enn én sesong på å nå helt til topps.

Ellers er det ikke så rart at det blir stor optimisme rundt en ny trener med gode meritter og genistreker på CV-en etter en så dårlig sesong med en manager som ikke fungerte i det hele tatt. Vil ikke kalle det naivt, men optimistisk.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare idiotisk og sammenligne van Gaal med Moyes. Det blir som og sammenligne Mourinho med Beneitez. For de som husker så byttet Benitez ut Ivanovic og satt innpå Azplicueta når Chelsea trengte mål.

 

Moyes hadde aldri byttet keeper der v Gaal gjorde det, det er kun de aller beste som gjør slike grep.

v. Gaal skal heller ikke ha noen skyld for at Nederland ikke avgjorte før fulltid. De hadde mange muligheter og spillerne må for pokker klare å score på så store muligheter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Pfff.. For en kamp. Som nederlender var jeg skikkelig nervøs og hater jeg straffeparker.. Nederland er ikke bekjent at de er flink med straffesparker. De tapte noen ganger før. Nå var det helt utrolig og jeg syntes at de fortjente å vinne.

Vi hadde mange store førsøker men keeperen til Costa Rica var greit ( også hadde litt flaks syntes jeg :p )

Men jeg håper at de skal vinne VM.

3 tapte VM-finaler gjør vondt hehe :). Tyskland -Nederland i finalen. Uff.. det blir en veldig godt kamp!

 

Da må de spille bedre enn de gjorde mot Spania i finalen i 2010. Jeg håpet ved starten av kampen på Nederland, men skiftet fort holdning da jeg så spillet til Nederland. Den gang var det bra for fotballen at det mest velspillende laget - Spania vant.

Lenke til kommentar

 

Pfff.. For en kamp. Som nederlender var jeg skikkelig nervøs og hater jeg straffeparker.. Nederland er ikke bekjent at de er flink med straffesparker. De tapte noen ganger før. Nå var det helt utrolig og jeg syntes at de fortjente å vinne.

Vi hadde mange store førsøker men keeperen til Costa Rica var greit ( også hadde litt flaks syntes jeg :p )

Men jeg håper at de skal vinne VM.

3 tapte VM-finaler gjør vondt hehe :). Tyskland -Nederland i finalen. Uff.. det blir en veldig godt kamp!

 

Da må de spille bedre enn de gjorde mot Spania i finalen i 2010. Jeg håpet ved starten av kampen på Nederland, men skiftet fort holdning da jeg så spillet til Nederland. Den gang var det bra for fotballen at det mest velspillende laget - Spania vant.

 

Velspillende som i å trille ball i forsvar 90% av kampen? Finalen i 2010 var jo et eneste stort gjesp, utelukkende på grunn av tiki-taka stilen til Spania som så mange forguder. Godt at de er ute nå og at lag begynner å skjønne hvordan man skal kontre den stilen der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Velspillende som i å trille ball i forsvar 90% av kampen? Finalen i 2010 var jo et eneste stort gjesp, utelukkende på grunn av tiki-taka stilen til Spania som så mange forguder. Godt at de er ute nå og at lag begynner å skjønne hvordan man skal kontre den stilen der.

 

 

Spania har aldri før eller siden vært mitt favorittlag, men deres tiki-taka stil var hundre ganger bedre enn Hollands grise spill i VM finalen i 2010. Personlig har jeg likt Brasiliansk fotball best. I den engelske serien har jeg vært United fan i snart 50 år.

 

Holland var kjempegod med sin komplette fotball, under Johan Cruyff, Ruud Gullit, Marco van Basten ...

Lenke til kommentar

 

Velspillende som i å trille ball i forsvar 90% av kampen? Finalen i 2010 var jo et eneste stort gjesp, utelukkende på grunn av tiki-taka stilen til Spania som så mange forguder. Godt at de er ute nå og at lag begynner å skjønne hvordan man skal kontre den stilen der.

 

 

Spania har aldri før eller siden vært mitt favorittlag, men deres tiki-taka stil var hundre ganger bedre enn Hollands grise spill i VM finalen i 2010. Personlig har jeg likt Brasiliansk fotball best. I den engelske serien har jeg vært United fan i snart 50 år.

 

Holland var kjempegod med sin komplette fotball, under Johan Cruyff, Ruud Gullit, Marco van Basten ...

 

 

Ja, men når har de vunnet VM med sin komplette fotball?. Ingen. Jeg husker 1994 og 1998. Nederland hadde Dennis Bergkamp, Kluivert, brødre de Boer, Edwin van der Sar. Kjempeflink team med store kvalitetet men aldri vunnet en stor pris. Nå spiller det ikke de samme fotball som før og alle maser og klager så mye. Jeg er enig at Nederland er stolt på sin komplette fotball. Selv den "store" Louis van Gaal endret taktikken og han spillet alltid sin egen taktikk. Nemlig 4-3-3 men han visste at Nederland hadde ikke så gode forsvarene så han bygget en ektra sikkerhet i landslaget.

Jeg vil heller vinne med dårlig spill enn taper med greit spill. Nederland har visst nok synes jeg. Greit spill er for de gamle eller som vi sier på nederlandsk for de "romantiske" folk.

Ja Brasiliansk fotball var god..før.. men nå de bryrer seg ikke om visningen. De vil bare vinne nå og brasilianer er helt enig med deg. I denne tiden er det umulig å spille alltid greit. Nei, Brasil har ikke imponert meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg vil heller vinne med dårlig spill enn taper med greit spill. Nederland har visst nok synes jeg. Greit spill er for de gamle eller som vi sier på nederlandsk for de "romantiske" folk.

 

Greitt nok, men om de hadde slått Spania i 2010 hadde de vunnet med grise spill som ikke er fotballen verdig.

 

Ja Brasiliansk fotball var god..før.. men nå de bryrer seg ikke om visningen. De vil bare vinne nå og brasilianer er helt enig med deg. I denne tiden er det umulig å spille alltid greit. Nei, Brasil har ikke imponert meg.

 

 

Min antagelse om at Brasil vinner bygger på at jeg mener Brasil har potensiale til å overraske. Jeg har ingen ting i mot at Holland vinner slik de har fremstått i 2014, men vinner de på grunn av Robbens skuespill liker ikke jeg det. Skulle ikke forundre meg om han får minst et gult kort på grunn av filming i en eventuell finale. Han spiller et høyt spill om han fortsetter å filme i semien. Dommerne er ikke mer en mennesker, og ingen vet hvordan fortsatt Robben skuespill virker inn på dem. Trist at en så god spiller må benytte tjuvtriks på samme måte som Maradonne gjorde da han slo inn ballen med hånda og var frekk nok til å kalle det Guds hånd og England røk ut. Det var tjuvtriksets hånd.

 

Spilleren som overfalt Neymar skulle hatt rødt kort. At Neymar er ute kan bli en fordel som får alle Brasils spillere til å overprestere. I tillegg har Brasil en hjemmefordel som ikke skal undervurderes. Jeg husker ikke noe Europeisk lag som har vunnet VM på Sør Amerikansk jord. Det har vist seg å være vanskelig.

 

Måtte det beste laget vinne i såvel semifinale som i finalen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Snip..

 

Jeg vil heller vinne med dårlig spill enn taper med greit spill.

Ja, der sa du det. For deg som er nederlender så er alt underordnet det å vinne. Selvfølgelig. Men for de som er nøytrale, og derfor driter i hvem som vinner, er det mye viktigere hvor underholdende spillestilen er. Selv heier jeg på Nederland(Han noen venner derfra), og håper at de vinner.

 

Viss de skal styre kamper og spille offensivt så vil de jo tape mot storlagene! De må ligge lavt og kontre. Nederland har Robben, RvP og delvis Sneijder som de store stjernene. Tyskland, Brasil og Argentina består jo nærmest av slike verdensklassespillere. Selvfølgelig må man velge taktikk på grunnlag av motstanderne, og ikke hva som er gøy å se på. Det må jo være underordnet.

Lenke til kommentar

Min antagelse om at Brasil vinner bygger på at jeg mener Brasil har potensiale til å overraske. Jeg har ingen ting i mot at Holland vinner slik de har fremstått i 2014, men vinner de på grunn av Robbens skuespill liker ikke jeg det. Skulle ikke forundre meg om han får minst et gult kort på grunn av filming i en eventuell finale. Han spiller et høyt spill om han fortsetter å filme i semien. Dommerne er ikke mer en mennesker, og ingen vet hvordan fortsatt Robben skuespill virker inn på dem. Trist at en så god spiller må benytte tjuvtriks på samme måte som Maradonne gjorde da han slo inn ballen med hånda og var frekk nok til å kalle det Guds hånd og England røk ut. Det var tjuvtriksets hånd.

 

 

Jeg syntes ikke Robben gjorde noe galt i kampen i går. Når han ble felt, så var det fordi 2-3 mann stormet mot han.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg syntes ikke Robben gjorde noe galt i kampen i går. Når han ble felt, så var det fordi 2-3 mann stormet mot han.

 

Han har vært verre før. Men som nevnt han spiller et høyt spill om han fortsetter filmingen i semifinalen, særlig om han greier å lure dommerne. Vær sikker på at avgjørelsene studeres av dommere og de vil gå rett inn i underbevisstheten til en dommer. Det kan bli skjebnesvangert i finalen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Så du likestiller Van Gaal med sin imponerende CV sammen med Moyes og hans hvite CV?

 

Nei, gjør du? Det er ikke jeg som over-hyper alle managerene som kommer inn i United.

Du er veldig trangsynt om du mener at det var veldig få av oss som tvilte på Moyes. De aller fleste var uansett bare enige om å gi fyren en sjanse, ikke så mye mer enn det.

Pøh. Jeg vet godt hva jeg har sett og lest. Veldig mange trodde på gull.

Det er jo du som har er etterpåklokskapens nå din fjott. Selvsagt tror man at regjerende vinner skal kunne kjempe om neste sesong. Og man er IDIOT om man mener at det er tåpelig, nesten uansett hvem som tar over. Selvsagt anser man sjansene for mindre etter saf, og du tar feil hvis du her inne påstår at du har lest om så vannvittig mange som tenkte gull etter overgangsvinduet forrige sesong eller som var sikre på gull etter forrige sesong, for det var det ikke. Men svært mange håpte klubben skulle være med å kjempe lenger oppe enn syvende.

 

Og hvis du påstår at syvende var det eneste realistiske United kunne håpe på forrige sesong så er denne diskusjonen over.

Haha, spar meg. Jeg snakker ikke bare om dette forumet, dog jeg leste ekstremt mange høye forventninger etter for eksempel Community Shield seieren og Swansea-kampen i starten av sesongen. Jeg mener også å huske at du kan finne et par eksempler i "Tipp PL" tråden. Men uansett så snakker jeg ikke bare om United-supporterne er inne. jeg snakker også om mange jeg kjenner i virkeligheten og folk fra andre nettsider som for eksempel reddit. Jeg har ikke sagt det er tåpelig, jeg er sagt det er naivt. SAF som var verdens beste manager og hadde vært i klubben i hele PLs historie forlot klubben ikke i en ideell tilstand. mange spillere var gamle og dere manglet kvalitet i enkelte posisjoner. Det kom aldri til å være en lett jobb for manageren som overtok, og det var ikke så uhyre vannskelig å skjønne. Selv tippet jeg at dere kom til å kjempe om siste CL plassen.

 

Uansett, det jeg vil frem til er at jeg synes det er søtt at dere bygger opp forventningene på samme måte. For all del, han kommer sikkert til å gjøre en bedre jobb enn Moyes. Men når dere genierklærer han for alt han gjør må dere være forberedt på å bli skuffet, for jeg tror han trenger mer enn 1 sesong på seg for å få klubben i riktig retning.

Vel, du når ny lavbunn her nå.

 

Nå skal vi på diskusjon.no holdes ansvarlig for alle United supportere.

 

Vi skal i tillegg greier under en kam, for nå har rolls reus ifølge deg satt United som soleklar favoritt neste sesong. Og da mener alle dette. (Det som virkelig viser hvor patetisk dine uttalelser er i denne sammenheng er jo at INGEN har snakket om United som favoritt til noe i år, selv om du klarer å lire av deg "dere har United som gull favoritt" og annet fjås)

 

Slutt å generaliser. Slutt å vær idiot. Og slutt hvertfall å diskutere med meg om meninger eg ikke har.

 

Når det er sagt så diskuterer eg gjerne sak om de få kommentarene med litt substans..... At en manager skal kunne gjøre en verre jobb enn moyes kan eg ikke fatte. Selv om spillere var eldre og kvaliteten manglet så vant faktisk det samme laget gull sesongen før. Eg håper alltid på topp fire. For å vinne hver sesong klarte ikke engang saf. Men at moyes skulle klare å senke laget til syvende plass vil eg gjerne finne noen som tippet. Noe var alvorlig galt og det handlet om mer enn manglende kvalitet og eldre spillere.

 

Nå handler United, de har gjort to spennende kjøp, men må inn med mer. Foreløpig tror eg Cl plass bør være innenfor rekkevidde, det skal ikke all verdens til om man ser på forrige sesong. Men alle oppgraderer jo, så det blir spennende.

 

Eg skal personlig genierklære lvg hvis han tar gull i første sesong, men realistisk så bør vi være overlykkelige med en Cl kvalikk.

 

Edit: beklager monster quote. Det er så mye arbeid å fjerne disse på mobil ?

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå putter du ord i munnen på meg så da gidder jeg ikke diskutere med deg mer. Dere kan godt bygge opp forventingene deres nok en gang for alt jeg bryr meg. Jeg skal nok fint klare å takle å se dere bli skuffet enda en gang.

Fint å diskutere med folk som ikke lar andre oppføre seg slik de selv gjør.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Minner om at denne tråden handler om kvartfinalen mellom Nederland og Costa Rica. Å diskutere forventninger til Manchester United og resten av engelsk fotball kan dere gjøre i en hel avdeling dedikert til Premier League, som dere finner HER.

Vil samtidig anmode alle om å holde en ordentlig tone, og unngå å kaste dritt på hverandre. All fremtidig off-topic i denne tråden vil uten forvarsel bli fjernet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...