Gå til innhold

Jenter spiller like mye dataspill som gutter


Anbefalte innlegg

 

E-sport spillet StarCraft 2

Det har ikke vært en eneste profesjonell spiller som er kvinne* engang i runde med 32 i en større turnering.

Når det kommer til de profesjonelle kan ikke den beste kvinne engang konkurrere med en gjennomsnittlig mann.

*person som er født som kvinne

 

 

Kva med Scarlett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg var yngre trodde jeg det var opplagt ettersom alle jeg kjente spilte de samme spillene som gutter.

Skjønte først senere at det ikke var så vanlig likevel. Jeg har nok alltid vært en minoritet i så måte ettersom jeg spiller ganske så mye, men det går i RPGer og strategispill.

Det samme gjelder andre kvinnelige spillerne jeg kjenner.

 

Men bortimot alle på dette forumet er en minoritet i et eller annet. Som ateist er jeg allerede en ekstrem minoritet. For ikke å snakke om hvor liten prosentandel av verdens befolkning besøker sider om data og teknologi.

 

Det jeg finner tragikomisk er hvordan alle artikler om kvinner får menn til å gå amok i kommentarfelt. Plutselig er det å bruke livet sitt på spilling blitt til noe positivt og beviser at kvinner er dummere enn menn.

Jeg vil bare bli behandlet som et individ. Ikke gå ut i fra at jeg som kvinne ikke vet noe om spill, eller at jeg bare ønsker å føde barn. Vi er ikke mer like enn menn er.

 

Bortsett fra mine kjønnsorganer er jeg ikke lik en muslimsk kvinne i Iran eller en seriemorder i USA på samme måte som dere er forskjellige fra Breivik eller en jeger i Etiopia. Det virker som om noen menn (spesielt på nettet) har en tendens til å se på kvinner som mer homogen masse enn menn. (Og selvsagt er det en del kvinner som gjør det samme).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikkje heilt kva du vil fram til, men her er det snakk om statistikk, ikkje individer.

 

Formulerte meg vel litt dårlig så tidlig på morgen, men jeg reagerte på kommentarene, ikke artikkelen i seg selv.

 

Er ganske vant med å se kommentarerfelt i nettaviser fulle av innlegg om at kvinner bare er parasitter som føder unger eller at alle kvinner er idioter. Innleggene her er selvsagt ikke så ille, men alle virket veldig raske med å hevde det ene og det andre om kvinner.

 

Både kvinner og menn har en tendens til å fremheve sitt eget kjønn, og det er ganske tydelig fra kommentarene her.

Atw nevnte en interessant studie som viste at menn har flere genier og idioter enn kvinner. De fleste menn vil feste seg ved ordet "geni" mens de fleste kvinner vil feste seg ved ordet "idiot". På den måten kan man fortsette å leve i illusjonen om at sitt eget kjønn er best (det er vel slik den menneskelig psyke er bygd opp).

 

Mitt poeng (beklager at jeg blir langdryg her) er at statistikk ikke skal brukes mot individer.

Om noen finner ut at en bestemt etnisitet får dårligere resultater på IQ tester så bør det uansett ikke føre til at de blir

diskrimert i arbeidslivet.

Spill er selvsagt en mindre alvorlig sak, men man bør ikke gå ut i fra at kvinner bare spiller Facebook spill og leser moteblader. Mange kvinner blir drevet bort fra spillmiljøet grunnet dårlige holdninger og fordommer fra andre spillere.

Håper det er litt tydeligere hva jeg mener nå.

Lenke til kommentar

Apropo: http://www.pcgamer.com/2014/07/03/iesf-removes-male-only-restriction-from-its-e-sports-tournaments/

 

Så vi måtte til juli 2014 før jenter fikk være med å leke. Ganske utrolig

 

I OL kan fortsatt ikke kvinner få lov til å delta i mennenes konkurranser, noen må klage til IOC om dette!

 

Legg merke til at de har turneringer parallelt for kvinner, og disse vil fortsette. Hadde kvinner faktisk hatt en sjanse til å konkurrere med menn hadde dette vært forferdelig diskriminering, heldigvis i den verden vi lever i blir det bare latterlig diskriminering.

 

IeSF har hele veien handlet for kvinner når det kommer til dette, å holde kvinner til sine egne turneringer var for å skåne de fra de mannlige spillerne, nå blir selv vinneren av en kvinneturnering ikke en vinner da de hadde deltatt i den mannlige turneringen hvis de var gode nok.

 

Dette har ingenting med rettferdighet å gjøre, og alt med at grinete feminister ikke helt vet hva som er best for dem selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...