Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste som ønsker å prøve hasj


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Nei, vent og se hva hun gjør. Om hun begynner å røyke veldig ofte så er det kanskje på tide å be hun roe seg. Også om hun forandrer adferd eller personlighet til det værre.

Ja, men jeg kommer uansett ikke til å være sammen med en som røyker hasj jevnlig..

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Du bør kanskje heller tenke over din egen avhengighet av å være ikke hasj røykende, det er også en uvane, slik jeg ser det - med andre ord: henge deg for mye opp i en liten detalj, og la den være bestemmende for det totale

 

livet er langt og lykken er kort :)

Lenke til kommentar

Jeg er anti-dop og har alltid vært det. Jeg har aldri prøvd hasj og vil aldri gjøre det heller. Jeg har hørt en del negative ting om det og i tillegg hadde jeg ei bestevenninne på vgs. Hun var veldig søt, snill og hun hadde gode karakterer. Hun begynte med hasj og ble mer nysgjerrig, så det ble andre stoffer og hardere stoffer. For henne endte det med overdose og to morløse barn. Nå sier jeg ikke at de skjer med alle, men det kan skje at man blir mer nysgjerrig.

 

Alkohol er for all del ikke bare bra det heller. Er ikke så veldig glad i å miste meg selv og det gjør man om man blir veldig full også...

 

Jeg kan godt forstå deg ts, at du ikke liker det. Dersom hun har bestemt seg for å prøve, så kommer hun til å gjøre det samme hva du sier. Får satse på at hun ikke begynner fast med det, men at hun gjør som hun sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Viss man setter cannabis/hasj diskusjonen til side så er det engang du som bestemmer hvorvidt du er komfortabel med noe eller ikke. Dersom du har uttrykt deg for at det ikke er greit burde hun også ha såpass respekt for deg at hun larvær.

 

Når man blir sammen med noen, så forsvinner "jeg" og erstattes med "oss" - så hvis man mener at man vil være sammen med noen, er det vel mest fornuftig å forholde seg til hele mennesket, og ikke bare det man personlig foretrekker mest ..

 

Kun bare en refleksjon :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så lenge det finnes uenigheter er det alltids en jeg-faktor.

 

Ja, det er jeg ening med deg i, men hvis man ønsker seg den andres betingelsesløse kjærlighet, og bare er villig til å selv gi betinget kjærlighet, vil det oppstå ubalanse i forholdet, og det igjen vil bli kilden til mange nye uenigheter.

Lenke til kommentar

Det går fint ann å være "skikkelig" og samtidig prøve/bruke cannabis. Og man trenger ikke være ett dophue for å være positiv til cannabis, heller. Jeg har aldri prøvd cannabis før, men dama har, og det er helt OK for meg. Jeg vil heller at hun røyker hasj, enn tobakk, for å være helt ærlig.

 

Om kjæresten din er mer liberal og utforskende enn deg, så burde du kanskje være forberedt på at hun vil synes din trangsynte holdning er like frastøtende som du synes hasj er. Vet ikke hvor mye dere har diskutert saken, men er hun like bekymret over hva andre synes om dere, som du er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei det er ikke det eneste argumentet. Men i likhet med mye annen mindre alvorlig kriminalitet blir man ikke trangsynt fordi man velger å holde seg til samfunnets normer. Eller er du helt idiot dersom du betaler NRK lisensen, melder inn absolutt all inntekt, overholder alle fartsgrenser og generelt bare gjør det samfunnet forventer av deg?

 

Eller?

Lenke til kommentar

Så man er trangsynt fordi man velger å forholde seg til Norges lover?

 

Trådstarter kan personlig forholde seg til Norges lover så mye han vil, gode borger som han er, men når han prøver å dytte sin selvpålagte moralske superioritet over på dama med loven som skjold, da begynner man å tråkke litt over. Det er iallefall er det en risiko for at kjæresten vil synes det. Han kan jo alltids true dama med å tyste til politiet, men tror ikke det hadde vært veldig populært.

 

Selv om jeg kjører etter fartsgrensen fordi jeg er en lovlydig borger, så blir jeg ikke sint når folk kjører forbi meg 10 km/t over.

Endret av Kerbox
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg velger å se bort i fra hva det er snakk om å gjøre her og synes det heller burde fokuseres på forholdet.

 

Det er jo ganske tydelig at dette er veldig ukomfortabelt for trådstarter, om dama virkelig var glad i han hadde hun lett vurdert trådstarters følelser over å ha denne erfaringen.

 

Jeg anbefaler trådstarter å plante flagget der han vil ha det og la henne avgjøre hvor det går videre, hvis hun ikke er glad nok i deg til å etterfølge ønsket er hun ikke så god du i utgangspunktet trodde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Viss han ringer inn å anmelder henne kan jeg si meg enig. Men nei, dersom han statuerer at han ikke mener det er greit så har han sagt sin mening. Sist jeg sjekket var det en større rettighet her i landet enn å røyke hasj.

 

Så klart, han har den retten. Jeg bare påpekte at han da burde være klar for at dama også tar stilling til det på den måten hun synes er best.

Endret av Kerbox
Lenke til kommentar

Og siden trådstarer føler det er ett såpass stort problem ser jeg ikke noen grunn til at det skal være noe vits for dere 'pro-cannabisere' å implentere tråden med at 'det er ikke så big deal'

 

Jeg er selv for legalisering, men jeg mener vi burde avvikle ganske mye av helsetilbudet rundt de som blir avhengige. Det er dog ikke relevant for denne tråden.

Lenke til kommentar

Ja ok, blir kanskje litt for mye spekulering her om hva som er big deal eller ikke. Spørs jo helt hvor innstilt hun er til å gå igjennom med dette, og hvor mye hun føler trådstarter har å si rundt det hun selv velger å gjøre. Jeg vet iallefall at med kjæresten min, så har jeg egentlig ikke SÅ mye jeg skulle sagt, uansett hvor mye hun elsker meg. Er bare sånn det er når man dater en feminist.

 

Nå han han jo iallefall allerede sagt sin mening. Så om han vil stille ett ultimatum, så får han som Civilix sier "plante flagget", og håpe på det beste.

 

Off-topic: Jeg er også for legalisering og for å avvikle det offentlige helsetilbudet rundt cannabisavhengighet. Mest fordi jeg ikke tror det er så mye "avhengighet" å snakke om, men folk blir tvunget til å ta valget mellom fengsel eller behandling.

Endret av Kerbox
Lenke til kommentar

Er jeg helt urimelig eller er det forståelse for at jeg tenker slik?

Ja, du er urimelig hvis du dømmer andre for handlinger du har ingen erfaring med eller kunnskap til. Men om det er selve prinsippet om lovbrytelse du har et problem med, synes jeg du burde stille deg selv spørsmålet om du har mer respekt for lovens urettmessige eierskap over din kjærestes kropp og sinn, eller hennes eget eierskap over seg selv. Det kjærligste man kan gjøre overfor de man er glad i, er å la de fly, ikke å holde dem tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er jeg helt urimelig eller er det forståelse for at jeg tenker slik?

Ja, du er urimelig hvis du dømmer andre for handlinger du har ingen erfaring med eller kunnskap til. Men om det er selve prinsippet om lovbrytelse du har et problem med, synes jeg du burde stille deg selv spørsmålet om du har mer respekt for lovens urettmessige eierskap over din kjærestes kropp og sinn, eller hennes eget eierskap over seg selv. Det kjærligste man kan gjøre overfor de man er glad i, er å la de fly, ikke å holde dem tilbake.

 

 

Regner med at dette gjelder for voldtekt, drap og lignende også, siden det er såpass bastant.

Lenke til kommentar

(...)Nå han han jo iallefall allerede sagt sin mening. Så om han vil stille ett ultimatum, så får han som Civilix sier "plante flagget", og håpe på det beste.(...)

 

Bare for å gjøre det klart, med å "plante flagget" mener jeg ikke å stille et ultimatum. Man kan komme over fundamentale forskjeller hvis man har nok annet som er godt, poenget er at man gjør det klart at de aktivt sårer deg med sine handlinger.

 

Og bare for å legge det til er jeg også for legalisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...