Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste som ønsker å prøve hasj


Anbefalte innlegg

 

La henne røyke. Hun merker ikke noe første gangen annet enn placebo og latterkrampe uansett. Og den gode følelsen av å prøve noe nytt med venninnene da, det er jo selve opplevelsen og godfølelse.

Det forstår jeg. Men frykter at hun liker denne opplevelsen og godfølelsen, og at hun dermed ønsker å gjøre det flere ganger.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Neppe. Men den uttalelsen er ikke verdt noen ting, da jeg ikke vet noen ting om jenta. Du må nesten se an og vurdere miljøet hun er i.

 

Hvorfor blir du ikke med? Eller er dette en jentegreie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri prøvddet. Hasj er ulovlig, det er ikke alkohol.

 

 

Så du liker det ikke bare for at det er ulovlig og du har bestemt deg for det. Da liker du heller alkohol som er farligere - høres fornuftig ut. At loven sier en ting er nå så, men bare for at politikerne sier at du(og dine nærmeste) kan drikke, men ikke røyke, og dere følger det slavisk - vil jo si at dere ikke er selvtenkende. Lar andre mennesker bestemme at dere heller skal prøve dere på farligere stoffer og dere følger det.

Ikke kom å si at du følger loven 100% - (eksempel) du drakk (hadde i deg) farligere stoffer enn hasj før du ble 18 til og med - alkohol.

 

Edit: Ja, jeg har prøvd det noen ganger, for mange år siden.

HVA ER GRUNNEN TIL AT DET ER ULOVLIG DA? (forøvrig kan du lese de trådene her på forumet som diskuterer dette opp og i mente - der er mye god info om fakta)

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd begge deler og jeg vil si at hasj/grønt er mye farligere enn alkohol, selv om alkohol er ganske farlig.

 

Å bli helt fjern i hodet og å ta for mye slik at man kommer i en "ut av kroppen" opplevelse som ødelegger hodet ditt i uker fremover er virkelig noe av det verste jeg har vært med på. Har aldri røyket etter det, og skal aldri røyke igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

La henne røyke. Hun merker ikke noe første gangen annet enn placebo og latterkrampe uansett. Og den gode følelsen av å prøve noe nytt med venninnene da, det er jo selve opplevelsen og godfølelse.

Det forstår jeg. Men frykter at hun liker denne opplevelsen og godfølelsen, og at hun dermed ønsker å gjøre det flere ganger.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Neppe. Men den uttalelsen er ikke verdt noen ting, da jeg ikke vet noen ting om jenta. Du må nesten se an og vurdere miljøet hun er i.

 

Hvorfor blir du ikke med? Eller er dette en jentegreie?

 

Fordi jeg skal aldri prøve narkotiske stoffer i hele mitt liv. Dette ønsker jeg ikke i det hele tatt. Jeg kan ha det gøy uten å ta hasj. Og ja, det er en jentegreie i tillegg.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Lenke til kommentar

Hvorfor er jeg naiv?

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Fordi lovgivning ofte ikke har noe med misbrukerpotensiale å gjøre.

Du blir ikke automatisk moden nok til drikke alkohold den dagen du er 18. Det er ingenting magisk som skjer. Og bare fordi det er ulovlig så betyr ikke det at hasj får deg til å sitte på plata. Hvis du ser i signaturen min finner du masse informasjon. Bl.a. står det i den ene rapporten i tråden jeg lenker til at nesten 50% av unge mellom 20 og 30 år i Oslo har prøvd cannabis. Og det er svært, svært få av dem som får et rusproblem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Aldri prøvddet. Hasj er ulovlig, det er ikke alkohol.

 

Så du liker det ikke bare for at det er ulovlig og du har bestemt deg for det. Da liker du heller alkohol som er farligere - høres fornuftig ut. At loven sier en ting er nå så, men bare for at politikerne sier at du(og dine nærmeste) kan drikke, men ikke røyke, og dere følger det slavisk - vil jo si at dere ikke er selvtenkende. Lar andre mennesker bestemme at dere heller skal prøve dere på farligere stoffer og dere følger det.

Ikke kom å si at du følger loven 100% - (eksempel) du drakk (hadde i deg) farligere stoffer enn hasj før du ble 18 til og med - alkohol.

 

Edit: Ja, jeg har prøvd det noen ganger, for mange år siden.

HVA ER GRUNNEN TIL AT DET ER ULOVLIG DA? (forøvrig kan du lese de trådene her på forumet som diskuterer dette opp og i mente - der er mye god info om fakta)

Jeg drakk aldri før jeg var 18, så brøt ikke loven der nei.

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

 

 

Jeg hører du sier det, men hasj er ulovlig i Norge, det er ikke alkohol. Jeg liker ikke hasj, så føler meg ikke komfortabel med at hun skal prøve det. Men usikker på hva jeg skal si til henne..

Så du har prøvd det altså?

Eller er du en av de som er hjernevasket av propagandaen istedet for å se på hva som er fakta eller ikke. Gjør du det slutt hvis hun tar seg noen drammer i helgene også? (som beviselig er farligere enn hasj - noe som bør være viktigere enn feilslått politikk)

Aldri prøvddet. Hasj er ulovlig, det er ikke alkohol. Ønsker ikke at mine nærmeste skal være borti noe ulovlig. Dessuten ser folk ned på henne og meg om hun gjør det. Og det ønsker jeg ikke. Fordi hun er verdens herligste jente.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Nå er det snakk om en lov som er helt på viddene utdatert, og befolkningen vet det. Rundt 20% av ungdommer under 20 hadde prøvd det, det var hvertfall det siste jeg leste? Jeg tror du skal roe ned med at folk ser ned på hun, du ANER ikke hvor mange som har prøvd det. Du skal ikke se bortifra at dine foreldre/brødre/søstre også har prøvd det, til og med vår kjære Jens Stoltenberg har vært borti det.

 

Jeg har et enkelt spørsmål til deg, om du var den som satte regler, hadde du forsatt hatt hasj ulovlig og alkohol lovlig? Hvis dette er tilfelle tyder det kun på hjernevasking og uvitenhet.

 

Til slutt, om hun ender opp med å gjøre det, så slå opp med henne. Jeg ser her med engang at du kommer ikke til å takle tanken av det.

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 51a7b...c18

 

Jeg har prøvd begge deler og jeg vil si at hasj/grønt er mye farligere enn alkohol, selv om alkohol er ganske farlig.

 

Å bli helt fjern i hodet og å ta for mye slik at man kommer i en "ut av kroppen" opplevelse som ødelegger hodet ditt i uker fremover er virkelig noe av det verste jeg har vært med på. Har aldri røyket etter det, og skal aldri røyke igjen.

TAKK! Kan ikke forstå interessen for det..

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

At folk må bruke narkotiske stoffer for å ha det gøy er for meg ubegripelig. Ja, samme med alkohol. Jeg drikker selv, men synes det er teit med de som føler de må drikke for å ha det gøy. Jeg kan storkose meg uten alkohol. Jeg vil rett og slett ikke være sammen med en som røyker hasj. Jeg ser ned på det. Man kan gjøre så mye gøy så skal man ty til ulovlige midler for "å ha det enda gøyere". Og at det er latterlig av meg å fortsatt ville ha noe som gjør at vi mister totalt kontroll ulovlig for være andres meninger. Hadde alkohol og narkotiske stoffer blitt introdusert til verden nå hadde jeg garantert gjort alt ulovlig. Men alkhol har vært lovlig så lenge at jeg hadde godtatt det nå, men synes ikke at vi bør legalisere flere midler som gjøre at vi mister hodet!!

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Edit: slått sammen tre poster. Den ene anonyme som ikke hører til hadde allerede automatisk blitt tatt med.

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg hører du sier det, men hasj er ulovlig i Norge, det er ikke alkohol. Jeg liker ikke hasj, så føler meg ikke komfortabel med at hun skal prøve det. Men usikker på hva jeg skal si til henne..

Så du har prøvd det altså?

Eller er du en av de som er hjernevasket av propagandaen istedet for å se på hva som er fakta eller ikke. Gjør du det slutt hvis hun tar seg noen drammer i helgene også? (som beviselig er farligere enn hasj - noe som bør være viktigere enn feilslått politikk)

 

Aldri prøvddet. Hasj er ulovlig, det er ikke alkohol. Ønsker ikke at mine nærmeste skal være borti noe ulovlig. Dessuten ser folk ned på henne og meg om hun gjør det. Og det ønsker jeg ikke. Fordi hun er verdens herligste jente.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Nå er det snakk om en lov som er helt på viddene utdatert, og befolkningen vet det. Rundt 20% av ungdommer under 20 hadde prøvd det, det var hvertfall det siste jeg leste? Jeg tror du skal roe ned med at folk ser ned på hun, du ANER ikke hvor mange som har prøvd det. Du skal ikke se bortifra at dine foreldre/brødre/søstre også har prøvd det, til og med vår kjære Jens Stoltenberg har vært borti det.

 

Jeg har et enkelt spørsmål til deg, om du var den som satte regler, hadde du forsatt hatt hasj ulovlig og alkohol lovlig? Hvis dette er tilfelle tyder det kun på hjernevasking og uvitenhet.

 

Til slutt, om hun ender opp med å gjøre det, så slå opp med henne. Jeg ser her med engang at du kommer ikke til å takle tanken av det.

 

 

Jeg kan ikke slå opp med henne. Det er drømmejenten! Hun er perfekt på alle måter. GJør hun det en gang skal det gå fint, selvom jeg blir forbanna bare av tanken. Men flere ganger da blir jeg bare trist. Det er flaut for henne at en så flott jente skal rote seg bort i noe så lavmål som det der. Og jeg vil ikke se henne rote vekk imaget sitt på den måten..

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Lenke til kommentar

Jeg drakk aldri før jeg var 18, så brøt ikke loven der nei.

Men mulig du har smakt sprit?

Uansett, du har brutt loven på andre ting.

 

Du ser ned på hasj og drikker selv. Så du bruker farligere stoff for å se ned på det som er mindre farlig - høres fornuftig ut. :S

 

Man mister ikke hodet av hasj, i alle fall mindre enn hva man gjør med alkohol.

 

At du ikke vil være sammen med folk som ruser seg er jo et valg du gjør. Da bør du kanskje først kutte ut å ruse deg selv?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg drakk aldri før jeg var 18, så brøt ikke loven der nei.

Men mulig du har smakt sprit?

Uansett, du har brutt loven på andre ting.

 

Du ser ned på hasj og drikker selv. Så du bruker farligere stoff for å se ned på det som er mindre farlig - høres fornuftig ut. :S

 

Man mister ikke hodet av hasj, i alle fall mindre enn hva man gjør med alkohol.

 

At du ikke vil være sammen med folk som ruser seg er jo et valg du gjør. Da bør du kanskje først kutte ut å ruse deg selv?

 

Aldri prøvd sprit. Jeg har ikke noe imot at folk nyter alkohol, men folk som bruker narkotiske stoffer vil ikke jeg ha noe med å gjøre. Men jeg har sagt jeg ikke vil stoppe henne fra å gjøre det denne ene gangen. Men gjør hun det igjen er jeg i en rævva situasjon. (Hun er drømmejenten, ingen kan være bedre, men jeg kan ikke leve med at hun jevnlig tar hasj)..

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Lenke til kommentar

Ågud du høres ut som kvinnen i forholdet.....

Er det så gale at jeg ikke ønsker at kjæresten min skal holde på med det? Eller er du enda en av de som har prøvd eller bruker hasj og derfor støtter alt som har med det å gjøre. Jeg vet om flere som har fått livene sine ødelagt av det greiene her, så at jeg er bekymret, er for meg naturlig.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Lenke til kommentar

Måten du skriver her på får det til å virke som du er redd for det verste når det kommer til dama di, som at du sitter å tenker på at det skjer automatisk. Det er feil holdning, man blir ikke automatisk avhengig av å røyke hasj.

 

Du er redd for at dama blir avhengig fordi hennes jentegjeng skal krysse av en ting på deres bucket-list, men du skriver på en måte her som at det virker at du stoler såpass mye på dama di at du tror hun ønsker å bli junkie.

 

Jeg skjønner at du spesielt en ung fyr er redd for slikt, men det er feil holdning. Det er ikke så stor sjanse for at dama di blir avhengig som det virker som du tror. Og hvis folk blir avhengig av hasj er det som oftest noe annet involvert, ergo personen har det ikke bra eller sliter med å kontrollere seg o.s.v.

Lenke til kommentar

Måten du skriver her på får det til å virke som du er redd for det verste når det kommer til dama di, som at du sitter å tenker på at det skjer automatisk. Det er feil holdning, man blir ikke automatisk avhengig av å røyke hasj.

 

Du er redd for at dama blir avhengig fordi hennes jentegjeng skal krysse av en ting på deres bucket-list, men du skriver på en måte her som at det virker at du stoler såpass mye på dama di at du tror hun ønsker å bli junkie.

 

Jeg skjønner at du spesielt en ung fyr er redd for slikt, men det er feil holdning. Det er ikke så stor sjanse for at dama di blir avhengig som det virker som du tror. Og hvis folk blir avhengig av hasj er det som oftest noe annet involvert, ergo personen har det ikke bra eller sliter med å kontrollere seg o.s.v.

Greit, takk for et godt svar. Jeg stoler veldig på damen min, og hun kommer nok ikke til å bli avhengig, frykter min er bare det at hun ønsker å gjøre det oftere, fordi det var gøy osv. Jeg håper virkelig det bare er noe som krysses av fra en bucket list, tas som et godt minne og blir med det. Men hvis hun en gang i blant ønske å gjøre det igjen føler jeg meg ikke komfortabel med det :/ Hvis du skjønner?

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Lenke til kommentar

 

 

Jeg drakk aldri før jeg var 18, så brøt ikke loven der nei.

Men mulig du har smakt sprit?

Uansett, du har brutt loven på andre ting.

 

Du ser ned på hasj og drikker selv. Så du bruker farligere stoff for å se ned på det som er mindre farlig - høres fornuftig ut. :S

 

Man mister ikke hodet av hasj, i alle fall mindre enn hva man gjør med alkohol.

 

At du ikke vil være sammen med folk som ruser seg er jo et valg du gjør. Da bør du kanskje først kutte ut å ruse deg selv?

 

Aldri prøvd sprit. Jeg har ikke noe imot at folk nyter alkohol, men folk som bruker narkotiske stoffer vil ikke jeg ha noe med å gjøre. Men jeg har sagt jeg ikke vil stoppe henne fra å gjøre det denne ene gangen. Men gjør hun det igjen er jeg i en rævva situasjon. (Hun er drømmejenten, ingen kan være bedre, men jeg kan ikke leve med at hun jevnlig tar hasj)..

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Hva er et narkotisk stoff da. Hva gjør alkohol til å ikke være narkotika, mens hasj er "narkotika", hva er den vesentlige forskjellen. Uansett greit å ikke ville at partneren skal nyte rusmidler men 99%? av folk gjør det en gang iblandt så da begrenser du utvalget ditt en god del. Lykke til

Endret av Teemonster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...