Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste som ønsker å prøve hasj


Anbefalte innlegg

Synes det er helt borte å ta dette som en narkotika diskusjon i det hele tatt, kjernen i saken er det å sette krav til sin partner.

 

Nå er jeg veldig tradisjonell og kansje moderne forhold er annerledes, men jeg mener at man i ett forhold kan sette krav til partneren, og slike krav respekterer partneren hvis de synes forholdet er noe å ta vare på.

 

Hva om dama snakket om å ha sex med prostituerte? Skulle trådstarter fortsatt gitt henne frihet til å gjøre dette? Er det fortsatt hans ignorante syn på prostitusjon som er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen takk for alle svar!

 

Godt å se det er noen som er enige i at hasj er dumt. PERSONLIG syntes det er helt sykt hvordan så mange kan være positiv til det. IGJEN, jeg slår ikke opp med henne om hun gjør det engang, jeg prøver ikke kontrollere henne, men jeg frykter jeg må revurdere forholdet om hun gjør det oftere pga MINE verdier og meninger. Som TS gir jeg meg fra denne tråden nå. Takk for gode svar og innspill!



Anonymous poster hash: 27394...974
Lenke til kommentar

Synes det er helt borte å ta dette som en narkotika diskusjon i det hele tatt, kjernen i saken er det å sette krav til sin partner.

 

Nå er jeg veldig tradisjonell og kansje moderne forhold er annerledes, men jeg mener at man i ett forhold kan sette krav til partneren, og slike krav respekterer partneren hvis de synes forholdet er noe å ta vare på.

 

Hva om dama snakket om å ha sex med prostituerte? Skulle trådstarter fortsatt gitt henne frihet til å gjøre dette? Er det fortsatt hans ignorante syn på prostitusjon som er problemet?

 

Det er selvsagt helt ok å sette krav til sin partner, og det er helt legitimt om TS vil gjøre det. Likevel er det å ha sex med en prostituert noe helt annet enn å røyke seg en joint. Alle vet hva det innebærer å ha sex med en prostituert. Problemet i mine øyne er at TS ikke virker å ha noen anelse om hva hasj/cannabis er, utenom at det er ulovlig. Da blir det feil å peke med fingeren og si nei. Skal man først dømme, moralpreke eller ha noe som helst å si, så bør man kunne noe angående det det gjelder.

 

Alle skal selvsagt få velge selv, men siden TS tilsynelatende er utrolig glad i denne jenta bør han vite at det er en tabbe å evt. dumpe henne om hun skulle like å ta seg en joint i ny og ne. Dette er noe som faktisk er relativt normalt her til lands.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er helt borte å ta dette som en narkotika diskusjon i det hele tatt, kjernen i saken er det å sette krav til sin partner.

 

Nå er jeg veldig tradisjonell og kansje moderne forhold er annerledes, men jeg mener at man i ett forhold kan sette krav til partneren, og slike krav respekterer partneren hvis de synes forholdet er noe å ta vare på.

 

Hva om dama snakket om å ha sex med prostituerte? Skulle trådstarter fortsatt gitt henne frihet til å gjøre dette? Er det fortsatt hans ignorante syn på prostitusjon som er problemet?

AMEN!

 

TS.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Lenke til kommentar

Det er mange gode råd i denne tråden.

 

Jeg forstår at trådstarter er urolig for damen sin, cannabis kan faktisk gjøre folk helt rare , men for å være ærlig synes jeg at alkoholikere og rusmisbrukere havner litt under samme kam.

 

Skal jeg personlig gradere litt rusmidlene vil jeg trolig ønske at Cannabis ble lovlig i Norge og solgt bak disk, men dette har langt mer å gjøre med at man må prøve å få bukt med de som selger stoffet og prøver å få kjøperne over på andre stoffer ( Noen tilsetter til og med hasj'en litt ekstra ).

Jeg mener selv at alkohol er mer skadelig enn Hasj (Cannabis) men det er viktig å huske at begge stoffene kan ha svært alvorlige innvirkninger på den som bruker dem.

 

Nei, håper TS kan slappe av litt og bare gi damen sin litt tid , godta at hun ønsker å prøve litt ut og fortell litt om sitt eget synspunkt på temaet , er dette en engangshendelse er det bare å slappe av, fortsetter hun så ødelegger hun jo livet sitt og du bør ikke la dette ødelegge ditt liv ( da tenker jeg på daglig røyking og ikke en blås i ny og ne).

 

Jeg er også for legalisering av cannabis, hovedsakelig pga de helsemessige gevinstene kreftpasienter har ( been there, done that ) og forskning som viser at det kan være gunstig mot flere typer krefttyper.

Lenke til kommentar

Det er mange gode råd i denne tråden.

 

Jeg forstår at trådstarter er urolig for damen sin, cannabis kan faktisk gjøre folk helt rare , men for å være ærlig synes jeg at alkoholikere og rusmisbrukere havner litt under samme kam.

 

Skal jeg personlig gradere litt rusmidlene vil jeg trolig ønske at Cannabis ble lovlig i Norge og solgt bak disk, men dette har langt mer å gjøre med at man må prøve å få bukt med de som selger stoffet og prøver å få kjøperne over på andre stoffer ( Noen tilsetter til og med hasj'en litt ekstra ).

Jeg mener selv at alkohol er mer skadelig enn Hasj (Cannabis) men det er viktig å huske at begge stoffene kan ha svært alvorlige innvirkninger på den som bruker dem.

 

Nei, håper TS kan slappe av litt og bare gi damen sin litt tid , godta at hun ønsker å prøve litt ut og fortell litt om sitt eget synspunkt på temaet , er dette en engangshendelse er det bare å slappe av, fortsetter hun så ødelegger hun jo livet sitt og du bør ikke la dette ødelegge ditt liv ( da tenker jeg på daglig røyking og ikke en blås i ny og ne).

 

Jeg er også for legalisering av cannabis, hovedsakelig pga de helsemessige gevinstene kreftpasienter har ( been there, done that ) og forskning som viser at det kan være gunstig mot flere typer krefttyper.

Sorry, klarer visst ikke ligge unna. Problemet er at jeg ønsker ikke at min kjæreste skal ta en blås i ny og ne, men teste det en gang skal jeg ikke stoppe henne i. (For det har hun bestemt seg for). Det er pga. JEG ikke klarer ha en kjæreste som røyker det en gang i blandt eller oftere. Det klarer jeg bare ikke, uansett om folk mener det burde vært lovlig eller ei. NÅ var dette mitt siste innlegg. Takk for svar-

 

TS.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Lenke til kommentar

Det er pga. JEG ikke klarer ha en kjæreste som røyker det en gang i blandt eller oftere. Det klarer jeg bare ikke, uansett om folk mener det burde vært lovlig eller ei.

 

Det blir som at hun skulle sagt det samme til deg om at du tar alkohol en gang i blant. Da blir det at hun (en person) skal bestemme litt for mye over en annen, etter min mening. At hun da ikke har klart at du tar deg en dram/øl innimellom, men heller har kuttet ut forholdet, sier vel noe om hvor sterkt båndet er.

 

Joda, du kunne jo ha fulgt opp hva hun da hadde ønsket, men når det blir 'enten slutter du med drammen, ellers ...' - da blir det et ultimatum på en bagatell(slik forbruket ditt er). At du ikke mener det er en bagatell er fordi du nekter å sette deg inn i hva hasj er - du har bare bestemt deg for at dette er standpunkt du skal ha. Greit nok, men da bør du som sagt ikke si at båndene er så steke som de er.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er pga. JEG ikke klarer ha en kjæreste som røyker det en gang i blandt eller oftere. Det klarer jeg bare ikke, uansett om folk mener det burde vært lovlig eller ei.

 

Det blir som at hun skulle sagt det samme til deg om at du tar alkohol en gang i blant. Da blir det at hun (en person) skal bestemme litt for mye over en annen, etter min mening. At hun da ikke har klart at du tar deg en dram/øl innimellom, men heller har kuttet ut forholdet, sier vel noe om hvor sterkt båndet er.

 

Joda, du kunne jo ha fulgt opp hva hun da hadde ønsket, men når det blir 'enten slutter du med drammen, ellers ...' - da blir det et ultimatum på en bagatell(slik forbruket ditt er). At du ikke mener det er en bagatell er fordi du nekter å sette deg inn i hva hasj er - du har bare bestemt deg for at dette er standpunkt du skal ha. Greit nok, men da bør du som sagt ikke si at båndene er så steke som de er.

At du fortsatt snakker om hvor sterkt vårt bånd er helt utrolig. Vi er så close at du ikke engang aner. MEN, når det gjelder narkotika så har jeg et SVÆRT sterkt hat mot det pga flere hendelser som har hendt folk jeg bryr meg om, som faktisk kan gjøre at jeg ikke ønsker å være i et forhold med en som bruker noe som har ødelagt livet til flere som har betydd UTROLIG mye for meg. Så båndet vårt er utrolig sterkt! At flere av dere her forsvaret et middel som har ført til at en venn av meg har endt i fengsel, og at et familiemedlem av meg har dødd, det er for meg sinnsykt!

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Men ja, jeg blir bare deprimert av å skrive her nå. Jeg har fått den hjelp jeg trenger. Så prøver igjen, dette er mitt siste innlegg. Om en moderator kunne stengt tråden hadde det vært fint. Igjen, takk for gode innspill.

 

TS.

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Edit: dobbeltpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Det er noe helt annet enn hasjen som har gjort det, så det blir helt feil argument å bruke. God venn av meg døde av alkohol også, samt vet flere som har vært i fengsel pga alkohol. (statistikk støtter dette)

Så da er det alkohol som er det du bør slutte med. Hvorfor drikker du når du er så mye imot rus - harmonerer ikke resonnementet ditt.

'Deprimert av å skrive her', 'vil ikke diskutere mer med deg', 'steng tråden' - samme flyktingen som du vil gjøre i forholdet hvis du ikke får det som du vil. Båndet er ikke sterkere enn om du får viljen din eller ikke.

Ja, rusmidler kan være en utfordring. Alkohol og hasj er ikke det med normalt bruk. Det er først når det blir missbruk det blir utfordringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For uansett om du vil det eller ikke, så ser ofte folk ned på dem som røyker hasj, fordi det er et narkotisk middel, OG DET ER ULOVLIG.

 

Responsen i denne tråden tyder på at det er få som ser like mye ned på dem som deg, selv om det finnes noen.

 

Ellers er det urimelig å anse lover og normer som viktigere enn din kjærestes velvære, lykke og selvstendighet, men jeg innser selvsagt at jeg ikke kan dempe fordommene dine noe mer enn andre brukere som har svart.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Det er mange gode råd i denne tråden.

 

Jeg forstår at trådstarter er urolig for damen sin, cannabis kan faktisk gjøre folk helt rare , men for å være ærlig synes jeg at alkoholikere og rusmisbrukere havner litt under samme kam.

 

Skal jeg personlig gradere litt rusmidlene vil jeg trolig ønske at Cannabis ble lovlig i Norge og solgt bak disk, men dette har langt mer å gjøre med at man må prøve å få bukt med de som selger stoffet og prøver å få kjøperne over på andre stoffer ( Noen tilsetter til og med hasj'en litt ekstra ).

Jeg mener selv at alkohol er mer skadelig enn Hasj (Cannabis) men det er viktig å huske at begge stoffene kan ha svært alvorlige innvirkninger på den som bruker dem.

 

Nei, håper TS kan slappe av litt og bare gi damen sin litt tid , godta at hun ønsker å prøve litt ut og fortell litt om sitt eget synspunkt på temaet , er dette en engangshendelse er det bare å slappe av, fortsetter hun så ødelegger hun jo livet sitt og du bør ikke la dette ødelegge ditt liv ( da tenker jeg på daglig røyking og ikke en blås i ny og ne).

 

Jeg er også for legalisering av cannabis, hovedsakelig pga de helsemessige gevinstene kreftpasienter har ( been there, done that ) og forskning som viser at det kan være gunstig mot flere typer krefttyper.

Sorry, klarer visst ikke ligge unna. Problemet er at jeg ønsker ikke at min kjæreste skal ta en blås i ny og ne, men teste det en gang skal jeg ikke stoppe henne i. (For det har hun bestemt seg for). Det er pga. JEG ikke klarer ha en kjæreste som røyker det en gang i blandt eller oftere. Det klarer jeg bare ikke, uansett om folk mener det burde vært lovlig eller ei. NÅ var dette mitt siste innlegg. Takk for svar-

 

TS.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Vel hvis hun er innstillt på å prøve det bare en gang er det jo ikke noe problem. Cannabis er ikke fysisk avhengighetsskapende og hun kommer ikke til å ende med nevroser etter å ha prøvd det en gang. Hun kommer heller ikke til å ende opp med å føle en trang for å prøve sterkere rusmidler for å oppnå en sterkere rus. Hun kommer heller ikke til å overdose og dø av cannabis for det er fysisk umulig.

 

Legg fra deg alt skremselspropagandaen du har hørt om cannabis fra politiet, foreldrene dine, og diverse organisasjoner.. Å bruke cannabis regelmessig i moderat mengde er virkelig ikke noe problem. Mange steder i verden er det like vanlig å ta en joint på kvelden som det er å ta et glass vin.

 

 

Anonymous poster hash: f06b6...906

Lenke til kommentar

 

(...) Alle vet hva det innebærer å ha sex med en prostituert. (...)

 

Ikke alle, jeg mangler mye kunnskap om det. Mangler også kunnskap om bruk av narkotiske stoffer, og for arguments skyld mangler jeg kunnskap om å drepe ett menneske.

 

Men jeg trenger heller ikke kunnskap for å si at jeg ikke ønsker min parter skal gjøre noen av de 3 tingene.

 

(...)

Ellers er det urimelig å anse lover og normer som viktigere enn din kjærestes velvære, lykke og selvstendighet, men jeg innser selvsagt at jeg ikke kan dempe fordommene dine noe mer enn andre brukere som har svart.

Du stiller feil spørsmål, 'er personlig frihet eller partners velvære viktigst' er hva det handler om.

 

På en side personlig frihet, på den andre siden partners velvære, konflikten trådstarter snakker om handler om disse to tingene.

 

Han snakker her om narkotika og de fleste ser ikke ut til å kunne se forbi det, men det kunne vere alkohol, det kunne vere fallskjermhopping, det kunne vært prostitusjon, det kunne vere religion, etc etc

Lenke til kommentar

At du fortsatt snakker om hvor sterkt vårt bånd er helt utrolig. Vi er så close at du ikke engang aner. MEN, når det gjelder narkotika så har jeg et SVÆRT sterkt hat mot det pga flere hendelser som har hendt folk jeg bryr meg om, som faktisk kan gjøre at jeg ikke ønsker å være i et forhold med en som bruker noe som har ødelagt livet til flere som har betydd UTROLIG mye for meg. Så båndet vårt er utrolig sterkt! At flere av dere her forsvaret et middel som har ført til at en venn av meg har endt i fengsel, og at et familiemedlem av meg har dødd, det er for meg sinnsykt!

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Det er strengt tatt ikke cannabis i seg selv som forårsaket at din venn endte i fengsel og at et familiemedlem døde, men det utdaterte lovverket som kriminaliserer et rusmiddel som er mye tryggere enn alkohol og skaper en situasjon der kriminelle tjener penger på cannabis isteden for staten.

 

Anonymous poster hash: f06b6...906

 

Edit: fjernet unødvendig bruk av quotes

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Når TS ønsker å sette en grense i forholdet, så er det ikke dama som viser mindre kjærlighet ved å ikke innrette seg etter hans ønsker. Det er han som viser mindre kjærlighet, fordi han da vekter saken sin høyere enn forholdet. Det er ikke noe fornuftig komprimiss å ha i en slik situasjon, fordi det er ett verdispørsmål. Det er selvsagt helt greit at TS føler det slik han gjør, og han har full rett til å gå ifra forholdet. Men kjæresten har her ingenting hun skal behøve å bevise, om hun ikke ønsker.

Lenke til kommentar

Forstår at nysgjerrigheten tar overhånd i den alderen og at hun ønsker å prøve. Samtidig har jeg full forståelse for TS at han ikke ønsker å være sammen med en person som røyker regelmessig. Ikke fordi man automatisk blir prostituert og hjemløs av å gjøre det eller av å prøve èn gang, men fordi noen av oss rett og slett har et forhold til rusmidler (utover alkohol) som er slik at vi ikke ønsker at det er noe som blir regelmessig brukt rundt oss.

 

TS: Skjønner at du er usikker, men du må nok bare leve gjennom denne testen hun ønsker å foreta seg. Så får dere prate om det etterpå. Dere er 18 begge to - det kommer nok flere ting i fremtiden både fra din og hennes side som dere ønsker å prøve på. Neste gang er det kanskje du som vil gjøre noe hun er uenig i. Dette er jo noe av det som kan være det mest utfordrende i et forhold - hvordan løser vi disse situasjonene og kommer positivt ut av det :) .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke fordi man automatisk blir prostituert og hjemløs av å gjøre det eller av å prøve èn gang, men fordi noen av oss rett og slett har et forhold til rusmidler (utover alkohol) som er slik at vi ikke ønsker at det er noe som blir regelmessig brukt rundt oss.

 

Forhold til rusmidler (utover alkohol)?

Det er vel mangel på sådan, men heller fordommer og myter som styrer endel. (ikke kunnskap)

Utfordringen for disse er at så lenge et stoff kalles narkotika, så tror de automatisk dette er farlig - langt farligere enn røyk og alkohol. Noe selv en dokumentar som ble vist på NRK for en god stund tilbake, motbeviste. Det er flere grunner til at det nå er flere og flere land som tar bort forbudet mot hasj/cannabis. Alternativet er at de hadde gjort alkohol forbudt, men det har vi jo eksempler på i historien på hvordan det virket. Folk drakk likevel, men de kriminelle tjente store penger - likt hva de gjør idag på hasj/cannabis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ja, du er urimelig hvis du dømmer andre for handlinger du har ingen erfaring med eller kunnskap til. Men om det er selve prinsippet om lovbrytelse du har et problem med, synes jeg du burde stille deg selv spørsmålet om du har mer respekt for lovens urettmessige eierskap over din kjærestes kropp og sinn, eller hennes eget eierskap over seg selv. Det kjærligste man kan gjøre overfor de man er glad i, er å la de fly, ikke å holde dem tilbake.

 

 

Regner med at dette gjelder for voldtekt, drap og lignende også, siden det er såpass bastant.

 

Jepp, om man har null kunnskap til hva drap og voldtekt innebærer, har man heller ikke tilstrekkelig kunnskap til å være i stand til å dømme andre...Samt andre elementære oppgaver som å åpne en dør, skrelle en banan, å kle på seg selv, eller andre ting som krever en hjernekapasitet tilsvarende 40+ i IQ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forhold til rusmidler (utover alkohol)?

Det er vel mangel på sådan, men heller fordommer og myter som styrer endel. (ikke kunnskap)

Utfordringen for disse er at så lenge et stoff kalles narkotika, så tror de automatisk dette er farlig - langt farligere enn røyk og alkohol. Noe selv en dokumentar som ble vist på NRK for en god stund tilbake, motbeviste. Det er flere grunner til at det nå er flere og flere land som tar bort forbudet mot hasj/cannabis. Alternativet er at de hadde gjort alkohol forbudt, men det har vi jo eksempler på i historien på hvordan det virket. Folk drakk likevel, men de kriminelle tjente store penger - likt hva de gjør idag på hasj/cannabis.

Hasj ER ikke lov i Norge, derfor har ikke din/min/TS sin generasjon noen stor tradisjon for at dette er noe som røykes hver dag. Virker som både han og jeg har vokst opp med at dette er noe man skal holde seg unna, eller hvertfall ikke drive med regelmessig selv. Det spiller ingen rolle for hvordan jeg føler omkring det NÅ at det er lov i andre land i verden.

At det er forbudt er ikke min hovedgrunn til at jeg ikke ønsker at f. eks samboeren min skal drive med det regelmessig, det er vel heller egne erfaringer med hvordan de som gjør det blir. Jeg hadde ikke flyttet ut om samboeren røyket fire ganger i året, men flere ganger i mnd hadde jeg nok satt store spørsmålstegn og muligens noen diskusjoner rundt ja.

 

Kriminelle vil alltid finne en vei å tjene penger på ulovligheter, uansett hva vi forbyr eller lovliggjør.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...