Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste som ønsker å prøve hasj


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd begge deler og jeg vil si at hasj/grønt er mye farligere enn alkohol, selv om alkohol er ganske farlig.

 

Å bli helt fjern i hodet og å ta for mye slik at man kommer i en "ut av kroppen" opplevelse som ødelegger hodet ditt i uker fremover er virkelig noe av det verste jeg har vært med på. Har aldri røyket etter det, og skal aldri røyke igjen.

 

Du må jo ha fått i deg noe annet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har prøvd begge deler og jeg vil si at hasj/grønt er mye farligere enn alkohol, selv om alkohol er ganske farlig.

 

Å bli helt fjern i hodet og å ta for mye slik at man kommer i en "ut av kroppen" opplevelse som ødelegger hodet ditt i uker fremover er virkelig noe av det verste jeg har vært med på. Har aldri røyket etter det, og skal aldri røyke igjen.

 

Du må jo ha fått i deg noe annet...

 

 

Eller så har han fått i seg ALT for mye, trodde slike psykadeliske opplevelser bare kom ved ganske heftige doser. Men skal ikke se bort ifra at det var litt annet blandet i der og.

Lenke til kommentar

 

Ågud du høres ut som kvinnen i forholdet.....

Er det så gale at jeg ikke ønsker at kjæresten min skal holde på med det? Eller er du enda en av de som har prøvd eller bruker hasj og derfor støtter alt som har med det å gjøre. Jeg vet om flere som har fått livene sine ødelagt av det greiene her, så at jeg er bekymret, er for meg naturlig.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Du vet og garantert om sikkert 30 andre som ikke har hatt noen som helst effekt av det. Som L4r5 sa, 50% av 20-30åringer i Oslo har prøvd det, da tyder det på at det er regelverket det er noe i veien med og ikke stoffet.

 

Anonymous poster hash: 51a7b...c18

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jeg helt urimelig eller er det forståelse for at jeg tenker slik?

 

Du må innse at kjæresten din er en egen person som må få lov til å ta sine egne valg.

 

Det er veldig fint at hun er åpen om dette, derfor må du være forsiktig med å dømme henne, for da kan det være at hun vegrer seg for å dele sine tanker med deg neste gang.

 

Hvis du ser for deg at dere skal kunne bli ektefeller en gang i fremtiden må du bare belage deg på at dere kommer til å være uenige om mye.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg skjønner egentlig ikke problemet? La henne prøve det, er egentlig ikke noe du kan bestemme. Synes det blir for dumt å si at det er slutt om hun røyker hasj mer enn en gang også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Synes du jeg bør si til henne at dersom hun gjør det oftere enn den ene gangen er det slutt?

 

Ultimatum er sjelden konstruktivt i et forhold. Prøver du å kontrollere henne?

Nei, her bommer du grovt. Kontrollere henne er det siste jeg gjør og jeg lar henne bestemme MINST like mye som meg.

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Jeg skjønner egentlig ikke problemet? La henne prøve det, er egentlig ikke noe du kan bestemme. Synes det blir for dumt å si at det er slutt om hun røyker hasj mer enn en gang også.

Problemet er at jeg ikke vil være involvert i en som røyker hasj jevnlig. Jeg har sagt til henne (som jeg har nevnt utallige ganger her inne) at jeg ikke vil stå i veien for henne dersom hun gjør det, men at jeg ikke støtter det. Derfor lurer jeg på om jeg orker være i forholdet DERSOM hun skulle begynne med det oftere.

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Synes du jeg bør si til henne at dersom hun gjør det oftere enn den ene gangen er det slutt?

 

Ultimatum er sjelden konstruktivt i et forhold. Prøver du å kontrollere henne?

Dessuten har jeg sagt at jeg ikke skal stoppe henne, men at jeg ikke liker det. Så nesten provoserende og høre at du tror kanskje jeg kontrollerer henne. Vet det bare var et spørsmål, men det er hvertfall det siste jeg gjør.

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Edit: trippelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

 

Synes du jeg bør si til henne at dersom hun gjør det oftere enn den ene gangen er det slutt?

 

Ultimatum er sjelden konstruktivt i et forhold. Prøver du å kontrollere henne?

 

Dessuten har jeg sagt at jeg ikke skal stoppe henne, men at jeg ikke liker det. Så nesten provoserende og høre at du tror kanskje jeg kontrollerer henne. Vet det bare var et spørsmål, men det er hvertfall det siste jeg gjør.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Det er et godt tegn at du blir provosert, det betyr at du bryr deg.

 

Men kan du se at det kan tolkes som et forsøk på kontroll ved å stille et ultimatum? "Hvis du gjør X så gjør jeg det slutt". Når dere er såpass tidlig i forholdet (dere er trossalt bare 18 år) så synes jeg det er veldig tidlig å spille dette kortet, for det kan ikke brukes så mange ganger før det blir gammelt og hun i verste fall gjør det slutt med deg.

Jeg håper dere har sterkere bånd enn at noe så tåpelig som dette skal sette en stopper for forholdet, i så fall er det vel ikke ment til å vare? Ta det som en prøve på om forholdet har livets rett eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

 

Jeg skjønner egentlig ikke problemet? La henne prøve det, er egentlig ikke noe du kan bestemme. Synes det blir for dumt å si at det er slutt om hun røyker hasj mer enn en gang også.

Problemet er at jeg ikke vil være involvert i en som røyker hasj jevnlig. Jeg har sagt til henne (som jeg har nevnt utallige ganger her inne) at jeg ikke vil stå i veien for henne dersom hun gjør det, men at jeg ikke støtter det. Derfor lurer jeg på om jeg orker være i forholdet DERSOM hun skulle begynne med det oftere.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Det forstår jeg! Men vi vet jo ikke enda om hun kommer til å røyke mer enn den ene gangen, og jeg synes iallefall du skal vente med å si det er slutt om hun røyker hasj flere ganger. Jeg personlig hadde blitt lei meg av sånne "trusler", så synes ikke det er nødvendig før hun røyker det jevnlig.

Endret av Slettet-lYlo5C
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd begge deler og jeg vil si at hasj/grønt er mye farligere enn alkohol, selv om alkohol er ganske farlig.

 

Å bli helt fjern i hodet og å ta for mye slik at man kommer i en "ut av kroppen" opplevelse som ødelegger hodet ditt i uker fremover er virkelig noe av det verste jeg har vært med på. Har aldri røyket etter det, og skal aldri røyke igjen.

Ja, det å bli fjern i hodet i noen uker er mye farligere enn å overdose på alkohol som de fleste vet at kan føre til hjerte/puste stans. Selv om det å "grønne" ut er veldig ubehagelig betyr det ikke at det er farlig og det blir egentlig bare for dumt å komme med slike påstander når du tydeligvis ikke aner hva du prater om.

 

Grunnen til at du hadde en såpass dårlig opplevelse er nok en kombinasjon av overdosering, lav tolleranse og svak psyke. Jeg sier ikke at cannabis er ufarlig, men sammenlignet med alkohol er det et mye sunnere alternativ, det er det ingen tvil om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar folkens. Men vil gjerne påpeke at jeg aldri har stilt ultimatumet til henne: Det er slutt om du begynner med dette jevnlig. Det har jeg holdt for meg selv. Helt sikkert er det heller ikke men jeg tviler på jeg kan leve med det. Vi har helt vanvittig sterke bånd, dere skulle bare visst. Så ser for meg at vi kan holde sammen om hun gjør det jevnlig uansett, for jeg og henne ville begge blitt totalt knust om det hadde blitt slutt.

 

Det jeg mener er: Dersom hun fortsetter vil jeg nok ikke klare gjøre det slutt fordi jeg elsker henne så høyt at jeg kan ignorere det, samtidig som jeg egentlig ikke ønsker å være sammen med en som gjør det? Skjønner?

 

Når alt dette er sagt så tror ikke jeg heller at hun kommer til å bruke det jevnlig etter hun har prøvd, men det er vel bare frykten for det. For jeg kommer til å få litt endret syn på henne da (selvom jeg kommer til å like henne like mye), enten jeg vil eller ikke :/



Anonymous poster hash: 27394...974
Lenke til kommentar

Vi har helt vanvittig sterke bånd, dere skulle bare visst.

Utifra hva du sier her på forumet, så har kanskje hun det, men ikke du. Du lar dine fordommer du er blitt tilært feilaktig, få spille med i dine avgjørelser. Da betyr hun utrolig lite for deg - det å bry deg om hva andre mener om henne er også med på å støtte under det jeg sier.

 

Alle har sine grenser for hva man vil la partner få gjøre. Men når man baserer disse på fordommer og feil fakta, så er og blir det feil. Da betyr partner nær 0(null)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Det jeg har oppfattet fra deg trådstarter er at du er ufattelig dårlig informert, følger regelverket til punkt og prikke, har mye fordommer og ser på alle som er for legalisering av hasj som dophoder.

 

Det finnes normale folk som driver med hasj også, jeg vil tro de fleste er normal. Jeg foreslår at du åpner opp tankegangen din, og om du føler du ikke takler tanken på at kjæresten din røyker hasj i ny og ne, da slår du opp. For jeg kan garantere deg at du kommer til å irritere deg grønn av det, og muligens bruke det som et argument mot hun i eventuelle krangler.

 

Jeg tror at i løpet av noen år så blir hasj lovlig, vil tankegangen din på stoffet forandre seg da?

 

Jeg vil også si at dette er en interessant diskusjon, og syntes du svarer godt for deg selv uansett hvor uenig vi er på flere plan.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

 

Vi har helt vanvittig sterke bånd, dere skulle bare visst.

Utifra hva du sier her på forumet, så har kanskje hun det, men ikke du. Du lar dine fordommer du er blitt tilært feilaktig, få spille med i dine avgjørelser. Da betyr hun utrolig lite for deg - det å bry deg om hva andre mener om henne er også med på å støtte under det jeg sier.

 

Alle har sine grenser for hva man vil la partner få gjøre. Men når man baserer disse på fordommer og feil fakta, så er og blir det feil. Da betyr partner nær 0(null)

 

Her vet du helt klart ikke hva du snakker om. At hun betyr utrolig lite for meg sier du basert på hva? Du aner ikke hvor sterke bånd VI har og hvor mye hun betyr for MEG. Poenget er at en så flott jente som henne trenger ikke å bli sett på som en som roter seg borti hasj. For uansett om du vil det eller ikke, så ser ofte folk ned på dem som røyker hasj, fordi det er et narkotisk middel, OG DET ER ULOVLIG. Så om det burde vært legalisert eller ikke bryr jeg meg ikke om hvis du skal bruke det som motargument nå.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Lenke til kommentar

 

Vi har helt vanvittig sterke bånd, dere skulle bare visst.

Utifra hva du sier her på forumet, så har kanskje hun det, men ikke du. Du lar dine fordommer du er blitt tilært feilaktig, få spille med i dine avgjørelser. Da betyr hun utrolig lite for deg - det å bry deg om hva andre mener om henne er også med på å støtte under det jeg sier.

 

Alle har sine grenser for hva man vil la partner få gjøre. Men når man baserer disse på fordommer og feil fakta, så er og blir det feil. Da betyr partner nær 0(null)

 

Ut i fra hva trådstarter sier har ikke hun så sterke bånd heller hvis hun mener det er så viktig å prøve dette at hun er villig til å såre trådstarter for den erfaringen.

Lenke til kommentar

 

 

Vi har helt vanvittig sterke bånd, dere skulle bare visst.

Utifra hva du sier her på forumet, så har kanskje hun det, men ikke du. Du lar dine fordommer du er blitt tilært feilaktig, få spille med i dine avgjørelser. Da betyr hun utrolig lite for deg - det å bry deg om hva andre mener om henne er også med på å støtte under det jeg sier.

 

Alle har sine grenser for hva man vil la partner få gjøre. Men når man baserer disse på fordommer og feil fakta, så er og blir det feil. Da betyr partner nær 0(null)

 

Ut i fra hva trådstarter sier har ikke hun så sterke bånd heller hvis hun mener det er så viktig å prøve dette at hun er villig til å såre trådstarter for den erfaringen.

 

Hun har sterke bånd hun og, jeg har trossalt sagt jeg ikke vil stoppe henne, at det går fint, men jeg liker det ikke. Men hvis hun begynner med det oftere vil det gjerne såre meg, og det vet jeg hun ikke vil, og tror jeg hun ikke vil gjøre. Men frykten for det er der likevel.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Lenke til kommentar

TS: Jeg foreslår at du leser deg litt opp på temaene "cannabis" og "narkotika". I andre omgang ville jeg ha sluttet å brydd meg om hva andre tenker om disse temaene og startet å tenke selv. Cannabis blir lovlig snart og er et rusmiddel som er veldig fint å nyte, mye bedre enn alkohol, og langt fra farlig om det brukes på normal måte. Prøv det gjerne sammen med kjæresten din.

 

Om det skulle være såpass interessant for dere at dere fortsetter å gjøre det, hva er problemet? Husk at det er et rusmiddel bare, og at misbruk selvfølgelig ikke er bra. Uansett kan man vel si at det er en "aquired taste", og at man ikke vil merke noen særlig stor rus den første gangen, da man ikke helt vet hva rusen er.

 

Problemet er vel at ordet rus er veldig tabubelagt. Det er det forsåvidt ingen grunn til at det skal være. Prøv å møt problemet med et litt mer åpent sinn. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det jeg har oppfattet fra deg trådstarter er at du er ufattelig dårlig informert, følger regelverket til punkt og prikke, har mye fordommer og ser på alle som er for legalisering av hasj som dophoder.

 

Det finnes normale folk som driver med hasj også, jeg vil tro de fleste er normal. Jeg foreslår at du åpner opp tankegangen din, og om du føler du ikke takler tanken på at kjæresten din røyker hasj i ny og ne, da slår du opp. For jeg kan garantere deg at du kommer til å irritere deg grønn av det, og muligens bruke det som et argument mot hun i eventuelle krangler.

 

Jeg tror at i løpet av noen år så blir hasj lovlig, vil tankegangen din på stoffet forandre seg da?

 

Jeg vil også si at dette er en interessant diskusjon, og syntes du svarer godt for deg selv uansett hvor uenig vi er på flere plan.

Godt poeng. Jeg hadde nok ikke begynt med det selv dersom det hadde blitt lovlig, men fakta er at det er ulovlig, og alkohol er jeg heller ingen fan av, så jeg ville godtatt det mer da, men fortsatt ikke vært noe fan av at hun hadde gjort det. Når det er sagt gir jeg henne valget, og kan leve med at hun prøver, men gjør hun det jevnlig, så svir det og si at jeg ikke vet om jeg kan leve med det, selv om jeg kan leve med omtrent alt den jenten gjør fordi jeg elsker henne sånn og vi har et så fantastisk forhold.

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

TS: Jeg foreslår at du leser deg litt opp på temaene "cannabis" og "narkotika". I andre omgang ville jeg ha sluttet å brydd meg om hva andre tenker om disse temaene og startet å tenke selv. Cannabis blir lovlig snart og er et rusmiddel som er veldig fint å nyte, mye bedre enn alkohol, og langt fra farlig om det brukes på normal måte. Prøv det gjerne sammen med kjæresten din.

 

Om det skulle være såpass interessant for dere at dere fortsetter å gjøre det, hva er problemet? Husk at det er et rusmiddel bare, og at misbruk selvfølgelig ikke er bra. Uansett kan man vel si at det er en "aquired taste", og at man ikke vil merke noen særlig stor rus den første gangen, da man ikke helt vet hva rusen er.

 

Problemet er vel at ordet rus er veldig tabubelagt. Det er det forsåvidt ingen grunn til at det skal være. Prøv å møt problemet med et litt mer åpent sinn. :-)

Takk for et godt svar, men nei. Et narkotisk stoff kommer ikke jeg til å nærme meg, det får hun gjøre selv.

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Bare for og få det sagt, til alle som gjerne foreslår det. Jeg kommer ALDRI til å prøve det sammen med henne, eller noen andre. Jeg er en seriøs friidrettsutøver, så den slags vil jeg ikke la komme i veien for treningen min. Al

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Edit: trippelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...