Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste som ønsker å prøve hasj


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en kjæreste som ønsker å prøve hasj. Hun har avtalt med venniner at de skal innen en tidsperiode og hvordan de skal få tak i det. Jeg uttrykte at dette var noe jeg syntes var latterlig, men samt at jeg ikke ville komme inn og være drittsekken som skulle ødelegge diverse planer. Hun sa det uansett kommet til å være et engangstilfelle.

 

Jeg frykter hun skal like det såpass at hun gjør det oftere + for hvordan det går med henne når hun tar det. Jeg blir sur bare av å tenke på det. Fordi hun er en så flott og skikkelig jente, at jeg ikke forstår hvorfor hun skal finne på noe så dumt. Jenten er perfekt, og jeg kan tenke meg å gifte meg med henne, men samtidig gjør dette meg så sint at jeg nesten ikke vil være i forholdet. (Noe jeg 99,9% sikkert ikke vil gjøre fordi jeg elsker henne for høyt).

 

Er jeg helt urimelig eller er det forståelse for at jeg tenker slik?


Anonymous poster hash: 27394...974



Anonymous poster hash: 27394...974
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hører du sier det, men hasj er ulovlig i Norge, det er ikke alkohol. Jeg liker ikke hasj, så føler meg ikke komfortabel med at hun skal prøve det. Men usikker på hva jeg skal si til henne..

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Helt greit å prøve det ut, det finnes faktisk folk som prøver det og ikke liker det! (bad trip?). Men om hun blir avhengig så dump henne om hun ikke slutter.

Orker ikke tanken på å måtte dumpe henne dersom hun blir avhengig. Sjansen for at hun blir avhengig er gjerne liten om hun prøver, men fortsatt større om hun ikke prøver. Synes du jeg bør si til henne at dersom hun gjør det oftere enn den ene gangen er det slutt?

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Edit: dobbeltpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Det finnes alltid mikroskopiske sjanser for at det verste vil skje i alle tilfeller av ting man kan finne på.

 

Ikke dump henne basert på antallet ganger hun røyker hasj. Dump henne basert på om hun blir avhengig eller ikke.

 

Men uansett hvor liten lit du setter til hva jeg sier, så skal du vite at det kommer mest sannsynlig til å gå kjempebra med henne. Hun vil bli en erfaring rikere og du skal være glad på hennes vegne.

 

Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, vent og se hva hun gjør. Om hun begynner å røyke veldig ofte så er det kanskje på tide å be hun roe seg. Også om hun forandrer adferd eller personlighet til det værre.

Ja, men jeg kommer uansett ikke til å være sammen med en som røyker hasj jevnlig..

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Det finnes alltid mikroskopiske sjanser for at det verste vil skje i alle tilfeller av ting man kan finne på.

 

Ikke dump henne basert på antallet ganger hun røyker hasj. Dump henne basert på om hun blir avhengig eller ikke.

 

Men uansett hvor liten lit du setter til hva jeg sier, så skal du vite at det kommer mest sannsynlig til å gå kjempebra med henne. Hun vil bli en erfaring rikere og du skal være glad på hennes vegne.

 

Lykke til.

Nei, men jeg kommer som nevnt ikke til å være sammen med en som røyker hasj jevnlig. Men setter pris for gode svar, og håper du har rett!

Edit: dobbeltpost

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk at du burde la henne få prøve, si hva du mener om saken men drit i hele denne leksa om "stigma" fordi at hun har prøvd hasj, det får deg lett til å framstå som en trangsynt fjott og hjelper ikke argumentet ditt i det hele tatt. fokuser heller på delen om at du bryr deg om henne og at du ikke ønsker at ting skal skjære seg for henne som det i noen få tilfeller kan gjøre.

 

man _skal_ gjøre "feil" ting og dumme ting når man er ung uansett, man vokser mer på det man gjør feil enn det man gjør rett.

Et forhold som skal vare krever gjensidig respekt for hverandre sine ønsker og neste gang kan det være du vil prøve noe hun er imot og om du da har stoppet henne nærmest med tvang denne gangen så er det din tur neste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk at du burde la henne få prøve, si hva du mener om saken men drit i hele denne leksa om "stigma" fordi at hun har prøvd hasj, det får deg lett til å framstå som en trangsynt fjott og hjelper ikke argumentet ditt i det hele tatt. fokuser heller på delen om at du bryr deg om henne og at du ikke ønsker at ting skal skjære seg for henne som det i noen få tilfeller kan gjøre.

 

man _skal_ gjøre "feil" ting og dumme ting når man er ung uansett, man vokser mer på det man gjør feil enn det man gjør rett.

 

Et forhold som skal vare krever gjensidig respekt for hverandre sine ønsker og neste gang kan det være du vil prøve noe hun er imot og om du da har stoppet henne nærmest med tvang denne gangen så er det din tur neste gang.

Ja, jeg er enig i det. Har sagt til henne at jeg ikke forstår hvorfor hun skal, at jeg ikke liker hun skal og blitt forsikret om at det bare skal skje denne ene gangen. Men hva vet vel hun om det før hun har prøvd? Samtidig har jeg sagt at jeg ikke ønsker å komme inn og stoppe henne i å prøve noe hun ønsker og har tenkt lenge på, men at jeg ikke støtter det heller.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Lenke til kommentar

 

Nei, vent og se hva hun gjør. Om hun begynner å røyke veldig ofte så er det kanskje på tide å be hun roe seg. Også om hun forandrer adferd eller personlighet til det værre.

Ja, men jeg kommer uansett ikke til å være sammen med en som røyker hasj jevnlig..

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Akkurat dette irriterer meg smålig, hvorfor er hasj så ille? Hvorfor er alkohol bedre? Det er en rus det og, en mer aggressiv rus? Har du i det hele tatt en begrunnelse på hvorfor?

 

Jeg kan skjønne at du f.eks ikke vil være venn med en som ofte går over fartsgrensen eller noe lignende, for her setter man andre liv i fare, men en nærmest harmløs aktivitet blant venner, det forstår jeg virkelig ikke problemet med.

 

Og om du kommer med at det er ulovlig, det er mye idiotisk som er ulovlig, vannscotere som et godt eksempel (tror det er lovlig nå med den nye regjeringen, men du skjønner poenget.)

 

Anonymous poster hash: 51a7b...c18

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg hører du sier det, men hasj er ulovlig i Norge, det er ikke alkohol. Jeg liker ikke hasj, så føler meg ikke komfortabel med at hun skal prøve det. Men usikker på hva jeg skal si til henne..

Så du har prøvd det altså?

Eller er du en av de som er hjernevasket av propagandaen istedet for å se på hva som er fakta eller ikke. Gjør du det slutt hvis hun tar seg noen drammer i helgene også? (som beviselig er farligere enn hasj - noe som bør være viktigere enn feilslått politikk)

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 


 



 



Nei, vent og se hva hun gjør. Om hun begynner å røyke veldig ofte så er det kanskje på tide å be hun roe seg. Også om hun forandrer adferd eller personlighet til det værre.
Ja, men jeg kommer uansett ikke til å være sammen med en som røyker hasj jevnlig..

Anonymous poster hash: 27394...974

Akkurat dette irriterer meg smålig, hvorfor er hasj så ille? Hvorfor er alkohol bedre? Det er en rus det og, en mer aggressiv rus? Har du i det hele tatt en begrunnelse på hvorfor?

Jeg kan skjønne at du f.eks ikke vil være venn med en som ofte går over fartsgrensen eller noe lignende, for her setter man andre liv i fare, men en nærmest harmløs aktivitet blant venner, det forstår jeg virkelig ikke problemet med.

Og om du kommer med at det er ulovlig, det er mye idiotisk som er ulovlig, vannscotere som et godt eksempel (tror det er lovlig nå med den nye regjeringen, men du skjønner poenget.)

Anonymous poster hash: 51a7b...c18


Fordi hasj er et narkotisk stoff. Og det ønsker ikke jeg at hverken jeg eller mine nærmeste skal være involvert i. Selvom jeg forstår jeg ikke kan tvinge henne til å la være.




Anonymous poster hash: 27394...974

 


 



Jeg hører du sier det, men hasj er ulovlig i Norge, det er ikke alkohol. Jeg liker ikke hasj, så føler meg ikke komfortabel med at hun skal prøve det. Men usikker på hva jeg skal si til henne..
Så du har prøvd det altså?
Eller er du en av de som er hjernevasket av propagandaen istedet for å se på hva som er fakta eller ikke. Gjør du det slutt hvis hun tar seg noen drammer i helgene også? (som beviselig er farligere enn hasj - noe som bør være viktigere enn feilslått politikk)


Aldri prøvddet. Hasj er ulovlig, det er ikke alkohol. Ønsker ikke at mine nærmeste skal være borti noe ulovlig. Dessuten ser folk ned på henne og meg om hun gjør det. Og det ønsker jeg ikke. Fordi hun er verdens herligste jente.


Anonymous poster hash: 27394...974

 


Spør deg selv dette: Hadde du vært like bekymret for om hu skulle bli avhengig av alkohol fordi hu ville teste det?
Hvis nei, så trenger du ikke bekymre deg for cannabis.

Hvis hun hadde vært under 18, fordi da er det ulovlig, så ja. Hasj er ulovlig,så ja. Jeg er bekymret.


Anonymous poster hash: 27394...974

Edit: trippelpost

 



La henne røyke. Hun merker ikke noe første gangen annet enn placebo og latterkrampe uansett. Og den gode følelsen av å prøve noe nytt med venninnene da, det er jo selve opplevelsen og godfølelse.

Det forstår jeg. Men frykter at hun liker denne opplevelsen og godfølelsen, og at hun dermed ønsker å gjøre det flere ganger.


Anonymous poster hash: 27394...974
Endret av Tvillingsjel
Fire poster på rad slått sammen
Lenke til kommentar

 

Spør deg selv dette: Hadde du vært like bekymret for om hu skulle bli avhengig av alkohol fordi hu ville teste det?

Hvis nei, så trenger du ikke bekymre deg for cannabis.

Hvis hun hadde vært under 18, fordi da er det ulovlig, så ja. Hasj er ulovlig,så ja. Jeg er bekymret.

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974 Da er mitt råd å prøve å leve i den virkelige verden og slutt å være så naiv.

Hvorfor er jeg naiv?

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Dette gjelder så klart ikke alle, men lurer på om de av dere som har kommentert bruker eller har brukt hasj før? For det er klassisk dere og mene at det da er helt greit. DET ER EN GRUNN TIL AT DET ER ULOVLIG! Beklager til de av dere som ikke har det, dette gjelder ikke dere.

 

Frykter jeg provoserte mange her men hvertfall. Dere har vel forståelse for at jeg er bekymret?

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Edit: dobbeltpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...