Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig mer Kurt Grusom her, du må ikke bry deg om ha andre syns.

Om du selv liker klokken, så har det ikke noe å si om andre syns den er "nerdy"

 

Selv likte jeg ikke den klokken.

 

Men, hvis jeg absolutt skulle hatt en sånn klokke ville jeg hatt den andre klokken Lord Grÿllwotth linker til. Den var den peneste i mine øyne.

Endret av snaffle
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle bidra med noen bilder her. Dette er en del av samlingen akkurat nå - samlingen endrer seg til stadighet da mer eller mindre alle er til salgs til enhver tid..... :)

 

Dette er i alle fall de som er mine favoritter for tiden:

post-101415-1232815383_thumb.jpg

Seiko Diver på nato-strap, mekanisk med 7s26-urverk.

post-101415-1232817605_thumb.jpg

Tissot T-touch på original gummirem, kompass, høydemåler, barometer mm.

post-101415-1232818220_thumb.jpg

Seiko 5, automatisk/mekanisk på lærrem med clasp, klassisk dressur.

post-101415-1232818604_thumb.jpg

Det er disse tre som brukes mest om dagene, men det spørs hvor lenge det varer, har diverse andre i tankene, så ett eller flere av disse må muligens ut.......

Endret av orjanr
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noen seriøs klokkesamler, men liker å shoppe rimelige klokker på eBay...   :p

 

Her er de fleste (har et par fake klokker som jeg ikke gidder å legge ut):

 

 

 

 

Seiko "The Great Blue" Kjøpte denne for ca. 1600,- inkl. moms og frakt. Kostet den gang mer enn det dobbelte i Norge:

 

 

42427cc8e2cb563aed57fe8e.gif

 

Seiko Military Automatic (med bakside i glass) En klokke som tåler juling og ofte er med når jeg pusser opp, maler, etc:

 

snx431k1.jpg

 

Seiko Automatic Diver (5-serien, vanntett til 200m) Stor og god klokke:

 

51TW5190D5L._SL500_AA280_.jpg

 

 

Casio Edifice (Bursdagsgave som jeg ikke bruker noe særlig):

 

z_EF-506D-1AVEF.jpg

 

Seiko Bell-Matic fra slutten av 60, eller begynnelsen av 70-årene. Automatisk urverk med mekanisk alarm! Morsom klokke! :)

 

4006-6070_503182_3.jpg

 

Seiko Kinetic Divers 200m. Denne klokken er min favoritt og er den jeg stort sett bruker.

 

Holder tiden meget godt og tåler en støyt. Kjøpt for ca. 800,- på ebay og kostet vel rundt 2000,- her i Norge:

 

SKA293P2_RUBBER.jpg

 

I tillegg har jeg en jubileumsklokke fra SAS (50-årsjubileumet, og en Seiko fra 1992 (7T52-7A00):

 

post-89379-1232932625_thumb.jpg

 

Alle klokkene fungerer selvfølgelig!

 

 

Alle på ett brett:

 

post-89379-1232933656_thumb.jpg

 

 

 

Kunne tenkt meg en Tissot T-touch. Fine klokker, og ikke for dyre!

Ny mobil først, though...

 

:)

Endret av insolvent
Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle bidra med noen bilder her. Dette er en del av samlingen akkurat nå - samlingen endrer seg til stadighet da mer eller mindre alle er til salgs til enhver tid..... :)

 

Har du til enhver tid en løpende annonse på finn? :ohmy:

 

Nei... Jeg har solgt en og annen på finn eller qxl, men jeg gidder vanligvis ikke styre med det. Jeg har solgt noen til venner og bekjente samt et par stykker til venners venner, kolleger, perifere kjente osv. Jeg hang også en del på et annet forum tidligere, og der var det et eget kjøp- og salgsforum. Det jeg mente var egentlig mer at det er veldig sjelden en klokke får "fast plass" hos meg. Da hender det seg at noen må ut for å finansiere et nytt kjøp.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar
Noen som vet om en OK mekanisk/automatisk klokke med åpen caseback til en rimelig penge? Dvs med glass, slik at man kan se urverket?

 

Prisklasse 1000-3000 kr?

 

Seiko 5 automatic kanskje..

 

Jeg kjøpte en fra Ingersoll som kostet 1800 hos en urmaker rett ved GlasMagasinet, i følge ham er det (mekanisk) Seiko-verk i den. Kunne sikkert ha bestilt på nett, men denne var et impulskjøp.

 

Edit: Men det var visst bare løgn. Se posten under!

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar
Noen som vet om en OK mekanisk/automatisk klokke med åpen caseback til en rimelig penge? Dvs med glass, slik at man kan se urverket?

 

Prisklasse 1000-3000 kr?

 

Seiko 5 automatic kanskje..

 

Jeg kjøpte en fra Ingersoll som kostet 1800 hos en urmaker rett ved GlasMagasinet, i følge ham er det (mekanisk) Seiko-verk i den. Kunne sikkert ha bestilt på nett, men denne var et impulskjøp.

Ingersoll har ikke Seiko-urverk, de bruker kinesiske urverk av noe tvilsom kvalitet (dessverre). Jeg synes flere av Ingersoll-klokkene ser helt OK ut, og det hadde vært gøy om de hadde brukt skikkelige urverk, for de er greit priset og har flere småtøffe pilotklokker med power reserve indicator og big date. Men de har faktisk vært plaget av høy feilrate, dette har jeg sett vært diskutert flere plasser, se f.eks her på Watchuseek.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar
Mao er du feilinformert og har kjøpt klokka på falske premisser. Jeg ville gått tilbake og krevd kjøpet hevet. Finn bilde av klokka, så er jeg rimelig sikker på at folket her klarer å finne fram til noenlunde tilsvarende fra "skikkelige" produsenter.

 

Jeg har ikke akkurat skriftlig dokumentasjon på at han sa det... Så da blir det ord mot ord, så det hjelper nok ikke, er jeg redd :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...