Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

jeg googlet "safirglass" isted og da kom jeg over dette:

Certina-DS FIRST med stoppeur opptil 12 timer. Tykt ekte sapirglass. Klokken passer til alt unntatt smoking og kjole og hvitt.

 

Solid herreur med massiv lenke og kraftig lås med sikkerhetsfold. Skrukrone for ekstra beskyttelse av pakningene mot svette, såpe, salt og klor.

200 atm. vanntett.

 

Bredde på den dreibare glassringen er 41 mm.

Totalbredde med krone 4,57 mm.

 

Lenken kan kortes og flere ledd kan bestilles.

Låsen har forlengelse slik at uret kan bæres utenpå tøyet.

 

Datorute ved 4-tallet.

 

Kasse og lenke i ren nikkelfri stål.

 

Er det hva den "forlengelseslåsen" på lenken er til?

 

Siden virket utrolig dårlig etter hva jeg leste der altså..

Kommer nok aldri til å kjøpe noe der.

 

Og hva betyr egentlig at en klokke har safir krystall?

Jeg har hørt at det ikke går ann å ripe opp, og jeg har hørt at den kan få riper, men at det går bort etter noen timer.

Hva er sant?

Endret av Jule3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min klokke har stållenke og er av typen som trekker seg opp av bevegelse, så det er bare fint å ha den mest mulig på armen :)

Et urverk med automatisk opptrekk har omtrent 40 timers gangreserve når det har vært på armen noen timer, så det gjør ingen ting om man legger det fra seg om natta.

Min har 6 måneders gangtid, men så er den ikke mekanisk, da :blush: Seiko kinetic kombinerer quartzens nøyaktighet med unødvendigheten av batteriskift, siden den har en "dynamo" som gir strøm til en oppladbar energikilde. Dynamoen virker som auto-opptrekket på et mekanisk ur. Har hatt flere mekaniske ur, men jeg er ikke fornøyd med presisjonen, som ofte er mer enn 10 sekunders avvik pr dag (tar tog 4 ganger om dagen).

Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke at NSB var så presis at du trenger så nøyaktig ur. :tease:

 

Jeg lar meg fasinere av mekaniske urverk. At de ikke går helt nøyaktig er ikke så nøye. Stiller det omtrent annenhver uke, og da er de sjelden mer enn et minutt feil. Min neste klokke har sågar mekanisk opptrekk, så det blir enda mer "back to basic".

 

Men Kinetic og Eco-Drive klokker er også litt spennende teknologi.

Lenke til kommentar

Nå reiser jeg både med Flytoget og med NSB hver dag. Flytoget trenger du nesten 1/10-deler til, det er stort sett i rute. Det samme kan jeg dessverre ikke si om NSB, eneste som er sikkert der er at dersom jeg kommer 10 sekunder for sent, så har toget gått i rute, og dersom jeg er ute i tide, er toget forsinket.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg lurer på hva folk her egentlig syns om binærklokker? Fikk det plutselig for meg at det var noe eg hadde lyst til å skaffe meg :p Synes det er ganske stilig, litt som å ha sånn sjakkbrett i glass stående i huset ("ja, jeg er smartere enn deg", bare kanskje ikke fullt så mye klasse).

 

Hva synes dere om slikt? Et bra sted å kjøpe? Jeg sikter hvertfall et sted mellom 1k-2k.

 

Har sett litt på disse to, men vet lite om siden er bra eller kvaliteten på klokkene:

http://www.gadgets.no/binary-razor-block.html

http://www.gadgets.no/kerala-trance-steel-binary-watch.html

Lenke til kommentar

Er enig i at binærklokker hvertfall ser ganske "spesielle" ut, og noen direkte stygge. Men er lei av min blanke, anonyme, passer-til-alt klokke. Har ikke så mye imot geek-faktoren i disse klokkene, er mest morsomt synes da eg så lenge den ikke er alt for mr. obvious med lazerz and stuff!

 

Lurer egentlig mest på om det bare vil være en gimmick for meg som jeg blir lei av etter en dag eller to..

 

Hvis noen skulle vite om noen spesielt stilige binærklokker, så for all del sleng med en link. Eller bare fortsett å komme med meninger :)

Lenke til kommentar

Hva synes dere om denne: http://www.tokyoflash.com/no/watches/nekura/progression/ ? Synes den var temmelig stillig, men synes reima ikke var så pen. Litt for flashy kanskje.

 

Eller denne:

 

http://www.tokyoflash.com/no/watches/tokyoflash/rogue/

 

tokyoflash-rogue-watch.jpg

 

Vil den bli sett på som litt nerdy? Jeg liker litt spesielle ting, som ikke andre har, men liker ikke hvis det blir nerdy.

Endret av deu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...