Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lenge er det vanlig at "selvlysingen" varer? Klokka mi skal ha SuperLuminova, men den lyser ikke på natta ser jeg - er det ikke å forvente at normal dagtid-bruk lader den nok til å gløde litt et par timer ut i natta?

 

Det kommer jo helt an på. Har du hatt den ute i sollys? 

Lenke til kommentar

 

Hvor lenge er det vanlig at "selvlysingen" varer? Klokka mi skal ha SuperLuminova, men den lyser ikke på natta ser jeg - er det ikke å forvente at normal dagtid-bruk lader den nok til å gløde litt et par timer ut i natta?

 

Det kommer jo helt an på. Har du hatt den ute i sollys? 

 

Både og - naturlig nok er den jo ikke i sollys før leggetid, sola går jo ned en del timer før det. Dog skal den jo kunne lades like godt av kunstig lys etter hva jeg har lest.

Er det vanlig å kunne lese av klokka 03 på natta, eller er det normalt at den bare lyser 30-60min i mørket?

Lenke til kommentar

Vi har et gammelt lommeur som bestefaren min vant på Svalbard en gang på 60-70 tallet (noe usikker på når det var). Merket er Sidus, prøvde å søke det opp men fant ikke noe på det.

 

Vi har lyst til å få det prisvurdert og reparert, som det vises på bildet så er urskiven noe skadet og en viser er løs og en annen mangler. Det jeg lurer på i hovedsak er om det finnes noen gode urmakere i Sandefjord/Larvik som kunne gjøre det.

post-193753-0-82695300-1432923350.jpg

post-193753-0-82695300-1432923350_thumb.jpg

Endret av Jod-R
Lenke til kommentar

Vi har et gammelt lommeur som bestefaren min vant på Svalbard en gang på 60-70 tallet (noe usikker på når det var). Merket er Sidus, prøvde å søke det opp men fant ikke noe på det.

 

Vi har lyst til å få det prisvurdert og reparert, som det vises på bildet så er urskiven noe skadet og en viser er løs og en annen mangler. Det jeg lurer på i hovedsak er om det finnes noen gode urmakere i Sandefjord/Larvik som kunne gjøre det.

post-193753-0-82695300-1432923350.jpg

http://forums.watchuseek.com/f11/sidus-swiss-made-334760.html#/forumsite/20758/topics/334760

 

http://www.mineklokker.com/23385769

Endret av toth
Lenke til kommentar

Vi har et gammelt lommeur som bestefaren min vant på Svalbard en gang på 60-70 tallet (noe usikker på når det var). Merket er Sidus, prøvde å søke det opp men fant ikke noe på det.

 

Vi har lyst til å få det prisvurdert og reparert, som det vises på bildet så er urskiven noe skadet og en viser er løs og en annen mangler. Det jeg lurer på i hovedsak er om det finnes noen gode urmakere i Sandefjord/Larvik som kunne gjøre det.

 

 

Så, er det noen som vet om noen gode urmakere i Sandefjord / Larvik området.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

F-91W er fortsatt min eneste klokke. Verdens beste per krone på tidtakning :)

 

AtW

 

Bare pass på i passkontroller "reports that wearing one has been a contributing factor to the continued detention of some prisoners [i guantanamo], with more than 50 detainee reports referring to the watch."

 

http://www.bbc.com/news/magazine-13194733

 

;)

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...