Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt til meg selv, men tviler veldig sterkt på at jeg beholder. Ligger på Finn allerede, får ikke helt feelingen. 

 

Nei jeg er helt enig. Har riktignok ikke testet Apple sin, men flere andre varianter. Jeg har ikke behov for et touch-interface på håndleddet, det gir meg lite ekstra. Til gjengjeld må de lades støtt, og man kan ikke bare kikke på håndleddet i mange situasjoner da skjermen ofte er av. Samtidig syns jeg det var forstyrrende med at den skulle lyse opp i tide og utide når jeg ikke skulle kikke på den, men det er vel bare en vanesak.

 

Pebble er unntaket her forsåvidt.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nylig min første klokke som voksen, har ikke brukt armbåndsur på flere tiår, særlig grunnet små håndledd. Men jeg falt for denne modellen, og når den viste seg å bare være Ø39mm kunne jeg ikke dy meg.

 

Certina DS-1 day-date Automatic:

R0JUhkQ.jpg

 

sbVS7Cj.jpg

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk, ja jeg likte den med en gang jeg så den, kombinasjonen stål+brun+antrasittgrå skive gjør den veldig anvendelig. Likte også veldig godt at den har "hurtig-lås" på reima til tross for at det er lærreim, vil jo dramatisk minke slitasjen på læret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jazzmaster Traveler GMT 2 havner vel i samme kategori, i hvert fall hva utseende angår. Vet ikke hvem som har hentet inspirasjon i fra hvem:

 

¨41ve%2BLEqxnL.jpg

Lenke til kommentar

Jazzmaster Traveler GMT 2 havner vel i samme kategori, i hvert fall hva utseende angår. Vet ikke hvem som har hentet inspirasjon i fra hvem:

 

¨41ve%2BLEqxnL.jpg

Var det svar til meg? Syns ikke den lignet særlig på Ds1, den var mye "røffere" generelt. Nærmere sport/nytte der Certinaen er mer dress/pynt.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

 

Var det svar til meg? Syns ikke den lignet særlig på Ds1, den var mye "røffere" generelt. Nærmere sport/nytte der Certinaen er mer dress/pynt.

 

Jeg tror jeg hadde fått samme inntrykk av begge klokkene, hvis jeg hadde sett dem på armen til en tilfeldig person og ikke hadde hatt tid til videre "observasjon".

Lenke til kommentar

 

 

Var det svar til meg? Syns ikke den lignet særlig på Ds1, den var mye "røffere" generelt. Nærmere sport/nytte der Certinaen er mer dress/pynt.

 

Jeg tror jeg hadde fått samme inntrykk av begge klokkene, hvis jeg hadde sett dem på armen til en tilfeldig person og ikke hadde hatt tid til videre "observasjon".
Det kan forsåvidt være, men syns ikke de er like nok til å tenke at den ene er inspirert av den andre.

Dog finnes jo tusenvis av nesten like klokker i denne kategorien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...