Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er fan av uvanlige design, så jeg hadde slått til om det ikke var kina-verk. I tillegg trekker det (veldig) ned når det ser ut som det er to balance wheels, men kun det ene fungerer.

Jeg var kanskje litt utydelig, begge svinger som normalt men det er kun det ene som står for reguleringen. Altså det andre bare surrer og går for "løye". Var iallefall slik jeg forsto det fra hodinkee artikkelen:)

Lenke til kommentar

 

Jeg er fan av uvanlige design, så jeg hadde slått til om det ikke var kina-verk. I tillegg trekker det (veldig) ned når det ser ut som det er to balance wheels, men kun det ene fungerer.

Jeg var kanskje litt utydelig, begge svinger som normalt men det er kun det ene som står for reguleringen. Altså det andre bare surrer og går for "løye". Var iallefall slik jeg forsto det fra hodinkee artikkelen:)

 

Jeg er klar over det :) Stuhrling Original har en modell som gjør akkurat det samme, og jeg regner med at Xeric er omtrent på samme nivå i kvalitet som Stuhrling. Men jeg må ærlig innrømme at Squared-varianten ser hel fantastisk ut. Årets letteste kjøp om det hadde vært ETA.

Endret av Faaensoldemor
Lenke til kommentar

Ser i kommentarene på Hodinkee-artikelene at folk flest ikke er fornøyde. Du får samme design med samme urverk på ebay til ~$100, men med en annen logo. Kjenner jeg irriterer meg grønn over sponsede artikler på et "kredibelt" nettsted som Hodinkee som roser Xeric opp i skyene for å være innovative og kreative. 

Lenke til kommentar

Jeg trodde opprinnelig at alt maset rundt Apple Watch ville få meg til å ha kjøpe en selv. Ironisk nok har den fått meg til å heller ha lyst på et skikkelig mekanisk, sveitsisk ur når jeg er ferdig på universitetet til sommern.

 

Etter å ha siklet veldig på en PF World Time, men så å ha innsett at jeg må selge alle organene mine for å ha råd til en, så jeg på ur til mer moderate priser rundt 15k.

 

Så først på 'Tissot T-Complication Squelette', men syntes den ser veldig klumpete ut på bilder pluss at den ikke er automatisk. 'Oris Artelier Skeleton' virker dog meget interessant. Det eneste negative jeg kan si på den er at som total 'klokkeamatør', har jeg aldri hørt om dette merket før... :huh:

 

Utover den Oris-en, hva finnes av sammenlignbare klokker til relativt lik pris?

 

Etter mye leting har jeg blitt mer og mer usikker på skeleton-ur. Vet denne (Longines Master Collection) er litt 'busy' men jeg er glad i dingser, så jeg liker alle detaljene. Ganske stiv pris men har ikke klart å finne noe med så mange complications rundt den prisen. Longines virker også som et greit merke bortsett fra hvordan de holder seg i verdi, men det har ikke noe å si for meg.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...