Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten tall blir litt bestefar-aktig etter min mening. Og hvem vil vel være bestefar før man faktisk blir det!

Det er vell bestefedre som trenger tall ? :rofl:

Når jeg tenker meg om har ingen av mine nåværende ur tall på skiven, om en ser bort i fra chrono modulen til speedy'en :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligger an til at det blir en Longines Legend Diver på meg. Den er veldig ulik min stil, men jeg syntes den var ganske stilig, i tillegg til at den har betydelig høyere WAF enn Tudor Pelagos'en som jeg også har så lyst på.

Eneste jeg er usikker på er om jeg liker den like godt om et år eller tre.

Skrevet (endret)

Jeg liker klokker med tall, men er helt enig i at de må være riktig vei, ikke bli halvert av andre elementer etc. Spesielt vintage militær-stil har jeg sansen for:

hamilton_vintage_army_wristwatch.jpg

airman10.jpg

glycineairman92.jpg

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Skrevet

Liker vel generelt klokker med tall, men romertall styrer jeg greit unna. en kombinasjon av tall (3-6-9-12) og markører fungerer ofte også veldig bra.

citizen-eco-drive-military-black-plated-

Dog synes jeg klassiske dressklokker fungerer best uten tall.

FC-303S5B6__98224.1424451793.1280.1280.j

Skrevet (endret)

Sitter å ser litt på Frederique Constant Slimline Moonphase, er det noen norske nettbutikker som fører merket?

Edit: Fant det ut selv.

Endret av Metufax
Skrevet (endret)

Sitter å ser litt på Frederique Constant Slimline Moonphase, er det noen norske nettbutikker som fører merket?

Regner med du har sett på denne anmeldelsen fra tidssonen.

Vet ikke om denne ble solgt, den er ikke merket med det. Kanskje verdt å sende en melding for å spørre om det er riktige farger for deg.

Har lest anmeldelsen fra tidssonen, men har ikke sett han som selger den brukt. Tusen takk for tips!

Sitter å vurderer å kjøpe meg en watch winder også, hva tenker dere om f.eks denne fra ebay? Tror dere det bare er et jalla-produkt som slutter å funke etter en uke?

Endret av Metufax
Skrevet

Regner med du har sett på denne anmeldelsen fra tidssonen.

Vet ikke om denne ble solgt, den er ikke merket med det. Kanskje verdt å sende en melding for å spørre om det er riktige farger for deg.

Har lest anmeldelsen fra tidssonen, men har ikke sett han som selger den brukt. Tusen takk for tips!

Sitter å vurderer å kjøpe meg en watch winder også, hva tenker dere om f.eks denne fra ebay? Tror dere det bare er et jalla-produkt som slutter å funke etter en uke?

Holder nok mer enn 1 uke. Har tilsvarende, bare litt mindre. Den slutta å fungere nå etter et års tid. Heldigvis kjøpt fra norsk forhandler, så går antagelig på garantien.

Ville heller investert litt mer penger i et kvalitetsprodukt. Trenger ikke koster 5000, men 2-3 bør du nok antagelig sette av.

Ikke at jeg forstår hvorfor det skal være så dyrt. Er i utgangspunktet bare en motor som driver en skive rundt. Ræva motor på de billige kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Fryktelig masete begge to spør du meg.

Det kommer en tilsvarende som den første der, bare litt mindre som skjer på skiven:

http://www.longines.com/watches/Conquest-Classic/L2.798.4.72.6

Finnes også med sort skive, two tone og helgull kasse.

Skrevet

Følger opp det du sa om å finne drømmeklokken. Hvis dere hadde fått valgt dere hvilken som helst klokke i verden, uansett pris, hvilken klokke ville dere valgt?

Skrevet (endret)

Antakeligvis en Patek Worldtimer eller JLC Geophysic i platina. Iallfall om det var til bruk og ikke salg.

v5O5gFs.jpg

3AhZv8Z.jpg

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Skrevet

Følger opp det du sa om å finne drømmeklokken. Hvis dere hadde fått valgt dere hvilken som helst klokke i verden, uansett pris, hvilken klokke ville dere valgt?

Som jeg normalt svarer i slike scenarioer, det dyreste uret jeg kunne fått tak i. Solgt det for så å kjøpe flere klokker jeg liker :)

Om jeg måtte velge en jeg skulle beholde ville det nok blitt noe så enkelt som en AP RO i rødt gull på svart reim, 15400.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...