Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nemlig det jeg også tenker. Men så er det det at den er Limited Edition + at jeg liker designet som frister.

 

Aldri forstått det limetid edition kjøret, foruten merker det faktisk svarer seg på som rolex(historisk).

Men jeg skal inrømme at designet er veldig pent, på bilder vell og merke! aldri sett dem live.

 

Finnes jo ur som tar seg mindre bra ut i virkeligheten, ett vist Norsk merke feks :rofl:

Lenke til kommentar

Det jeg synes er positivt med f.eks Limited Edition er at det ikke er en klokke alle i gata har, men et alternativ er jo bare å kjøpe seg dyr nok klokke også da :wee:

Har vi egentlig noen norske klokkemerker som har fine klokker?

 

Når merket er så lite som Corniche så er det fremdeles noe ikke alle i gata har :p Så lenge du styrer unna Daniel Wellington så er du egentlig safe der.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Det er sant, derfor jeg har tenkt litt på å kjøpe Corniche. Hvem vet, kanskje blir det stort en dag? Er da det hadde vært stilig å hatt en Limited Edition klokke fra de! :wee:

Har selv en Daniel Wellington fra før de ble så kjent, er utrolig fine klokker, men er ikke like stas å bruke den lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at jeg kjøpte Tissot Le Locle har jeg blitt enda mer ''hekta'' på klokker. Noen som har tips til neste klokke jeg kan kjøpe? Stilen min er ganske dresset.

 

Nå har du en klokke som er litt dresset allerede, spørsmålet er om du vil ha andre i samme farger/ stil eller noe litt anderledes.

Dersom du er litt hekta, ville jeg ikke brukt 10k på en klokke, men spredd det litt utover på flere og gjerne brukte.

 

Kjekt å ha en klokke til mer aktive dager også:

Zeno med ETA 2836-2 muligens litt mer casual enn du ser for deg.

Oris til 3500,- muligens litt mer casual enn du ser for deg.

 

Noen med en mer klassisk vintage stil:

Oris 4500,-

Certina DS 80 Powermatic 3300,-

Frederique Constant 4500,-

 

Så har du selvsagt klassikerne:

Orient Bambino

Orient Mako

 

RAF eller NATO reimer er alltid kjekt å ha for å forandre utseende etter stil og humør.

 

Det jeg synes er positivt med f.eks Limited Edition er at det ikke er en klokke alle i gata har, men et alternativ er jo bare å kjøpe seg dyr nok klokke også da :wee:

Har vi egentlig noen norske klokkemerker som har fine klokker?

 

Bruvik.

 

Edit: ser ut til at det er en Fjord på tidssonen, er vel quartz denne.

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...