Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Den første var OK, og den andre likte jeg ikke ("fargerikheten" passer ikke meg). Liker heller at hele klokken og lenka er mørk. Vet ikke hva de ligger på, men vil helst ikke bruke så mye på klokke i førsteomgang. Helst rundt eller under 2000.

Du får den på CreationWatches, de sender fra Singapore. 1100.- hvis de merker pakken med lavere verdi :)

Lenke til kommentar

Likte den Orient klokken veldig godt. Hvis dere andre her er enige, så kan jeg vel egentlig bare gå til innkjøp.

Jeg ville nok aldri vurdert Nixon, mens jeg lenge har hatt planer om en Orient (bare vanskelig å bestemme seg for modell). Orient har en mye høyere stjerne blant klokkeentusiaster enn det Nixon har. Orient lager både kassen og "innmaten" selv, og denne er til og med en mekanisk klokke med automatisk opptrekk. Du trenger ikke å trekke den opp eller bytte batteri (siden den ikke bruker batteri...), den bare går og går så lenge den blir brukt (men må gjerne stilles litt oftere enn typiske elektriske klokker).

 

 

Du får også Seiko 5, som ble linket til over, i svart metall. Har nevnt den tidligere i tråden, men her er noen bilder.

 

top.jpg

seiko_snzg17k1_lume_03.jpg

eb0950926b009e8f23d24e22.jpg

Siste er en Alba (Seiko) Manta Ray.

 

 

Legger til et lite sitat fra Watch Snob fra askmen.com

 

 

 

Hello, I'm trying to find a watch that's around the same price range as Nixon but that is just as stylish. I want to buy my husband a watch for his 30th birthday. I'm thinking something black, if it has some silver detailing it might be better so it matches his wedding band. Your help would be greatly appreciated! Thanks!

Just as stylish as Nixon? Those words alone make you deserving of a public stoning. I may be critical of many timepieces in this column, but one brand that is offensive not only in aesthetics and price, but also corporate mantra is Nixon. It is the worst of the worst, the absolute pits of horological prowess, a ticking joke of a watch company. Do yourself and the rest of us a favor and never utter that horrible name again.

http://uk.askmen.com/fashion/mens-watches/

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Likte den Orient klokken veldig godt. Hvis dere andre her er enige, så kan jeg vel egentlig bare gå til innkjøp.

Jeg sier go!

Du kommer nok til å bli godt fornøyd. Og hvis du noensinne ser en annen person med lik klokke, kan du banne på at han er klokkeentusiast :)

Lenke til kommentar

Det er balanse hjulet, her kan du se hvordan den er i action:

 

http://www.youtube.com/watch?v=bJwxSLHKY98

 

 

 

 

Det er som nevnt balansen, det er dette som regulerer tiden i ett mekanisk ur. Dette "hjulet" svinger frem og tilbake og slipper litt etter litt av energien ut til viserne per halv periode

 

Okei, men er det ikke ganske uvanlig å ha et synlig balansehjul?

Lenke til kommentar

Men hva synes dere om utseendet på den klokka jeg la ut? Og er den også sånn at jeg kan "se inn i klokka" på baksiden?

 

Håper dette er svar på siste spørsmålet ditt:

 

 

Jeg synes det bør være et ganske eksklusivt urverk for at det skal være innsyn fra fronten. Baksiden er ok (jeg har en med det selv). Dessuten er jeg ikke fan av en klokke som ser ut som den er av gull når den ikke er det. Ser det ut som gull, bør det være gull (og alt for dyr til at jeg har råd til den uansett). Bortsett fra det, er Bulova et tradisjonsrikt merke, selv om jeg ikke har så god kjennskap til dagens standard (men regner med de bruker ETA-urverk eller lignende med tanke på prisen). De har noen pene klokker, selv om jeg ikke var spesielt fan av akkurat den modellen du linket til.

 

Jeg likte denne mye bedre:

http://www.urverket.no/bulova-accutron-solv-lr-o4200-mm-p-23672.html

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tenker du på selve merket? Hublot Big Bang tenker jeg. Men denne typen klokker går vel under posørklokker.

Hvis du vil ha noe som er litt mer respektert blant klokkefolket, bør du kikke på Audemars Piguet Royal Oak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...