Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

  • Jeg har en Oris Divers Date (blå med lenke), som min eneste mekaniske klokke.
  • Så har jeg en Citizen Eco Drive (AT4008-51E) som jeg sjelden bruker. Vurderer å selge den, men vet ikke om slike klokker holder seg i verdi.
  • Jeg har en Casio G-Shock (GD-100MS) til jobb (bruker av og til finere klokker når jeg vet det blir rolige dager).
  • Jeg har også en gammel Casio til som ligger i en skuff en plass som ikke er videre pen (jeg sjekket akkurat, og det står at det er en Casio ft-111h). Den går faktisk ennå, ca. 40 sekunder unøyaktig. Ganske imponerende.
  • Jeg har også en 5.11 H.R.T Titanium klokke. Den fungerer ikke lenger. Kronen var ikke skikkelig festet under en svømmetur i Thailand (den ville ikke alltid sitte etter at jeg skrudde den helt inn), og eletronikken ble svidd. Dårlig kvalitet (til tross for at den kostet ca. 2000,-), kjøpt fordi jeg så den i en Rambo-film... Det var da jeg kjøpte G-Shock-klokken, i Thailand.

 

Jeg har også noen treningsklokker, men de teller ikke (selv om de viser tiden). Jeg har en vintage-greie liggende, men vet ingenting om den. Har ikke fått tid til å undersøke om den er verdt noe ennå. Hadde faktisk glemt at jeg hadde flere av disse, men lette litt når du spurte :)

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En G-Shock, brukes bare når jeg vet jeg må legge igjen klokker et sted eller når det er snakk om maling eller gips. Hatt den siden 5. eller 6. klasse :p

Huket tak i en Certina DS Diver med sort skive i sommer. Veldig fornøyd med den.

Måtte ha noe med litt mer farger, så en SKX009 er i posten, er på blå NATO, fikk også med en gummireim. Usikker på gummireima, hørt at det ikke er noe særlig, men skal avsolutt prøves :)

Sarb-serien er jo helt nydelig, håper du blur fornøyd :)

Jeg liker ikke gummireima til seiko, syns den er alt for stiv.

Å så er den veldig lang siden det er en dykker klokke.

Certina har veldig fine klokker, hadde en certina ds-1 for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar

Når vi er inne på samling; her har det vært utskiftninger i det siste!

 

Pr. i dag er samlingen:

 

  • JLC Master Geographic (150.84.20)
  • Omega Speedy Pro (3575.50.00)
  • Junghans Max Bill Chronoscope (027/4003.44)
  • Rolex Air King (114200BLCOAO)
  • Stowa Marine Handaufzug
  • Nomos Orion 38 Datum Weiss
Håper det står stille en stund nå :)

En vakker dag skal jeg han en speedmaster pro. :)

Lenke til kommentar

 

  • Jeg har en Oris Divers Date (blå med lenke), som min eneste mekaniske klokke.
  • Så har jeg en Citizen Eco Drive (AT4008-51E) som jeg sjelden bruker. Vurderer å selge den, men vet ikke om slike klokker holder seg i verdi.
  • Jeg har en Casio G-Shock (GD-100MS) til jobb (bruker av og til finere klokker når jeg vet det blir rolige dager).
  • Jeg har også en gammel Casio til som ligger i en skuff en plass som ikke er videre pen (jeg sjekket akkurat, og det står at det er en Casio ft-111h). Den går faktisk ennå, ca. 40 sekunder unøyaktig. Ganske imponerende.
  • Jeg har også en 5.11 H.R.T Titanium klokke. Den fungerer ikke lenger. Kronen var ikke skikkelig festet under en svømmetur i Thailand (den ville ikke alltid sitte etter at jeg skrudde den helt inn), og eletronikken ble svidd. Dårlig kvalitet (til tross for at den kostet ca. 2000,-), kjøpt fordi jeg så den i en Rambo-film... Det var da jeg kjøpte G-Shock-klokken, i Thailand.

Jeg har også noen treningsklokker, men de teller ikke (selv om de viser tiden). Jeg har en vintage-greie liggende, men vet ingenting om den. Har ikke fått tid til å undersøke om den er verdt noe ennå. Hadde faktisk glemt at jeg hadde flere av disse, men lette litt når du spurte :)

Oris er jo fine klokker.kjøper kun mekaniske klokker selv.

Utenom en casio jeg bruker hvis jeg skal skru bil eller male elns.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Når vi er inne på samling; her har det vært utskiftninger i det siste!

 

Pr. i dag er samlingen:

  • JLC Master Geographic (150.84.20)
  • Omega Speedy Pro (3575.50.00)
  • Junghans Max Bill Chronoscope (027/4003.44)
  • Rolex Air King (114200BLCOAO)
  • Stowa Marine Handaufzug
  • Nomos Orion 38 Datum Weiss
Håper det står stille en stund nå :)

 

En herre med smak! Hvem skulle tro at du kom til å kjøpe Rolex, husker diskusjonen om GS :p Du har vel ikke lagt fra de den tanken? :cry:

 

Jeg liker ikke gummireima til seiko, syns den er alt for stiv.

Å så er den veldig lang siden det er en dykker klokke.

Certina har veldig fine klokker, hadde en certina ds-1 for ikke så lenge siden.

 

Hmm, tror ikke det er så mange som liker den nei, tror ikke det er så stort marked for å selge den. Er jo greit å ha hvis jeg bestemmer meg for å flippe. Har lest noe om å legge den i varmt vann. Lengde er et større problem, men har jo en NATO hvis den er håpløs. :yucky:

 

  • Jeg har en Oris Divers Date (blå med lenke), som min eneste mekaniske klokke.
  • Så har jeg en Citizen Eco Drive (AT4008-51E) som jeg sjelden bruker. Vurderer å selge den, men vet ikke om slike klokker holder seg i verdi.
  • Jeg har en Casio G-Shock (GD-100MS) til jobb (bruker av og til finere klokker når jeg vet det blir rolige dager).
  • Jeg har også en gammel Casio til som ligger i en skuff en plass som ikke er videre pen (jeg sjekket akkurat, og det står at det er en Casio ft-111h). Den går faktisk ennå, ca. 40 sekunder unøyaktig. Ganske imponerende.
  • Jeg har også en 5.11 H.R.T Titanium klokke. Den fungerer ikke lenger. Kronen var ikke skikkelig festet under en svømmetur i Thailand (den ville ikke alltid sitte etter at jeg skrudde den helt inn), og eletronikken ble svidd. Dårlig kvalitet (til tross for at den kostet ca. 2000,-), kjøpt fordi jeg så den i en Rambo-film... Det var da jeg kjøpte G-Shock-klokken, i Thailand.

 

Jeg har også noen treningsklokker, men de teller ikke (selv om de viser tiden). Jeg har en vintage-greie liggende, men vet ingenting om den. Har ikke fått tid til å undersøke om den er verdt noe ennå. Hadde faktisk glemt at jeg hadde flere av disse, men lette litt når du spurte :)

 

Orisen er jo herlig! Er kanskje størst sjanse for å selge Eco Driven på finn?

G-Shock er veldig kjekt å ha til de værste drittjobbene, godt å ha på armen når man er alene, merker de jo nesten ikke :p

Lenke til kommentar

Oris er jo fine klokker.kjøper kun mekaniske klokker selv.

Utenom en casio jeg bruker hvis jeg skal skru bil eller male elns.

 

Ja, litt derfor jeg ønsker å selge Citizen-klokken. Gir ikke samme godfølelsen etter at jeg fikk mekanisk, så bruker den nesten aldri. Kunne riktignok tenkt meg en mekanisk Citizen, for kvaliteten er det ikke noe å utsette på.

 

http://www.citizen.com.hk/?content=895&category_id=165

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

En herre med smak! Hvem skulle tro at du kom til å kjøpe Rolex, husker diskusjonen om GS :p Du har vel ikke lagt fra de den tanken? :cry:

 

Jo, har nok det. Det viste seg at Seiko kun stiller med reservedeler i ti år etter at klokken lages (eller, ti år etter at modellen slutter å selges), og at andre ikke får ta service de heller. Det blir for dumt, så da gidder jeg ikke. Synd, for GS er en av de fineste klokkene jeg vet om. Den skiva...

 

Ang. Rolex: Jeg vet :) Trodde det ikke jeg heller. Men så kom impulskontrollen meg i forkjøpet ;)

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Jo, har nok det. Det viste seg at Seiko kun stiller med reservedeler i ti år etter at klokken lages (eller, ti år etter at modellen slutter å selges), og at andre ikke får ta service de heller. Det blir for dumt, så da gidder jeg ikke. Synd, for GS er en av de fineste klokkene jeg vet om. Den skiva...

 

Ang. Rolex: Jeg vet :) Trodde det ikke jeg heller. Men så kom impulskontrollen meg i forkjøpet ;)

Uff, den er lei :/ Får se hva som skjer med eldre GS da :/

Hahaha, know that feeling.. Har impulskontrol som en gira Golden Retriever selv :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk utført service på en nesten førti år gammel Seiko..

 

Ja, og man kan sikkert være heldig med en GS også (GS er jo noe litt annet enn "vanlig" Seiko, med mye sære deler).

 

Det er uansett en prinsippsak også, det går ikke an å selge en klokke i den klassen for å så si "etter ti år dør den". Spring drive er såpass eksotisk at man må ha originaldeler for å få fiksa annet enn minimale problemer. Det er ikke som med "vanlige" klokker, der en flink urmaker får til mye med laserkutter og eller dremel.

Lenke til kommentar

Har endel klokker som: Tissot, Lacoste og D&G, men ingenting skikkelig før til nå nylig. Da ble det en Omega Speedmaster Professional (3573.50.00), denne med safirglass på baksiden så man ser mekanikken på innsiden :dribble:

Har ønsket meg denne klokken lenge, på grunnlag av tidløs design og spennende historie. Var en ubeskrivelig følelse å kjøpe en såpass dyr klokke (for meg), men angrer ikke et sekund.

Litt annen modell, men et utrolig pent bilde:
640px-Vintage_Omega_Speedmaster_145.012-

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Gratulerer med Speedmaster! Virkelig klassiker, en slik skal inn i samlingen her også!

 

Daytona er utrolig fett! Legg ut bilde så snart den sitter på lanken!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...