Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At den ser rammstygg ut. Nixon er jo ikke sånn 100-kroners klokker heller, så jeg vil tippe du finner mye som er finere og faller i smak til samme pris. Se om du finner noe tidløst du kommer til å like om 10 år også. Min beater er en klokke jeg elsket da jeg var liten og den var i min fars eie. Jeg liker utseendet på den like godt i dag. Ikke mange sider tilbake er det postet noen gode forslag.

Lenke til kommentar

Når folk kjøper lenker & bånd, går dere etter ekte vare, dvs med klokkenavnet på?

 

Altså, jeg vil ha stållenke til Seiko'en min, men hvis jeg skal ha en som det står "Seiko" på låsen der, så koster det $50.

Derimot, en det ikke står Seiko på koster rundt $36..

 

Men kan jeg kjøpe hvilken som helst 20mm lenke til Seikoen min? Ser at det står Caseback Number på disse lenkesidene. Må disse passe med det som står på klokken?

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe en hvilken som helst lenke med riktig bredde. Problemet an være endestykkene, som gjerne ikke er formet til urkassen, slik at du får glippe mellom kasse og lenke. Men du får mye snacks til Seikoklokker. Anvil-lenker er stilige, ellers har du jo diverse (shark)mesh, jubilee-lenker, oyster-lenker m.m.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg ser en lenke hvor case nummeret er det samme som står bakpå klokken så kan jeg være sikker på at det ikke er noe glipe og den passer perfekt?

Mens en 20mm lenke hvor ikke samme nummer som står i info og på klokken, kan ha glipe?

 

Har du link til noen av de lenkene? Oyster feks? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...