Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.groupon.n...heorema/9718486

 

Noen som har noen kommentarer til disse klokkene, trenger i utgangspunktet en herreklokke, er nå blitt 26 år og går fremdeles uten klokke.

 

Noen som har noen tips til hva som er en "voksen men stilig kombinasjon"? Sølvklokke med Brun skinnreim f.eks, eller er gull bedre?

 

Hei, så fint at du er på utkikk etter en klokke.

 

Aller først vil jeg fraråde deg fra å kjøpe en av klokkene i linken ovenfor. Ikke særlig imponerende. Theorema er et merke som kommer til å forsvinne like fort som det dukket opp.

 

Det finnes gode kvalitetsklokker til 2-3 tusen som virkelig er verdt pengene. Anbefaler at du tar en titt på Certina eller Seiko.

 

Certina DS Action eller Seiko Velatura er gode klokker.

Lenke til kommentar

Støtter det JAYZ sa. Den anbefalte prisen er sludder og pølsevev og selv til den prisen du kan få det for er det en litt overpriset Kina-klokke. Hvis du bare skal ha noe som ser greit ut er det ingen rasjonell grunn til å kjøpe en mekanisk klokke, kjøp en nøytralt utseende kvartsklokke, jeg ville ha gått for en i stål med brun rem eller lenke hvis du liker det bedre. Hvis du likevel vil ha mekanisk er Tissot Visodate en veldig klassisk klokke til en ikke avskrekkende pris.

 

Ellers får du fryktelig mye fint pent brukt på ebay..

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Finnes masse i den prisklassen som er helt kurant, men for å kunne anbefale noe bør vi ha litt mer informasjon. Ser du for deg en stor klokke? Hvor tykke er håndleddene dine? Er det en spesiell stil du ønsker, har du noen eksempler?

Lenke til kommentar

Mulig jeg banner i kirka her nå, men jeg klarer ikke helt å skjønne de store prisforskjellene som er i klokkemarkedet. Betaler man virkelig så mye for navnet på skiven, eller er det noe jeg ikke får med meg?

 

 

certina-C006.407.11.051.00_MED.jpg

Certina - 3795,- mekanisk, enkelt design, safir

 

 

omega-seamaster-aqua-terra-231.10.42.21.06.001_MED.jpg

Omega - 29 495,- mekanisk, enkelt design, safir.

 

hamilton-H32715531_MED.jpg

Hamilton - 4195,- mekanisk, enkelt design med lærrem, safir

 

breitling-A1036012_BA91_437X_A20BA.1_MED.jpg

Breitling - 30795,- mekanisk, enkelt design med lærrem, safir

 

 

Jeg ser verdien i merkevare og kvalitet. Men å skulle betale 5-6 gangen virker jo ganske pussig. Noen klokker bruker sølv/gull og edelstener, det i seg selv vil jo naturlig trekke opp prisen, men er ikke med i eksemplene mine her.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

@ Mixy Det varierer litt på kvaliteten på inmaten, finish osv. Selv om Breitling nå har et "eget" urverk, har de tradisjonelt brukt ETA-urverk, og etter mitt syn vært ganske stivt overpriset, spesielt med tanke på at mange av klikkene deres etter mitt syn er stygge/too much/harry. men de har enkelte meget pene modeller også.

 

Jeg ville, rent personlig, aldri lagt ut 10k+ for en klokke som ikke er fra en såkalt maufacture, der merket på klokken også står for produksjonen av urverket og gjerne mer.

 

Omega har jo fortsatt sin egen linje med urverk i mesteparten av klokkene sine, selv om de har vært svelget av SWATCH Group lenge.

 

Men du betaler veldig mye mer over kostpris for en Omega, Breitling eller Rolex enn for en Hamilton, Certina eller Seiko, selvfølgelig. Hvorfor gjør man det? Som regel er det bare markedsføring, prestisje, og til en viss grad mulighetene for å selge den til en grei pris brukt. Flertallet av klokkene fra alle disse produsentene er jo tross alt horologisk uinteressante samlebåndsproduksjoner.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flertallet av klokkene fra alle disse produsentene er jo tross alt horologisk uinteressante samlebåndsproduksjoner.

 

Du skal som oftest betale ganske drøye penger for å få noe horologisk interessant, og jeg mistenker at mengden du betaler over kostpris er vel så stor da.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Hehe, kanskje san nok. kanskje derfor je sikler så mye over diverse vintageklokker på ebay. Constellation Pie Pan, 60-talls girard perregaux gyromatic osv. Synes rett og slett det blir for vanskelig å forsvare nykjøp av en del merker, selv om alle pengene jeg har stående skulle gå til klokke.

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter en "Manneklokke" som er litt voksen. Ser for meg stål eller sølv og gjerne reim, ikke lenke. Har ingen preferanse på merke i det hele tatt, men ønsker noe rimelig. Jeg Har små til middels håndledd, ønsker en skive som er litt stor, men ikke overdimensjonert, gjerne litt flat så den ikke stikker langt utover.

 

Blir en klokke som kommer brukes i hverdagen til jobb og kveldstid i helger etc. Trenger ikke noe sports eller dykke funksjonaliteter eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...