Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med Kenneth Cole klokker? Fikk tilbud på denne modellen her hos en lokal forhandler. Liker utseende på den og til 100$ synes jeg selv det ikke er så værst om kvaliteten er ok.

 

MVH

 

Kjetil

 

Hvis du er heterofil og ikke ønsker å fremstå som noe annet, ville jeg slått fra meg den tanken.

 

Har en homofil kollega som har en lignende klokke, og han er nok den eneste av kanskje hundre kollegaer som ville gått med noe slikt.

 

Mulig at dette virka veldig homofobt, men jeg mener bare at det kan være greit å kle seg, inkl klokker, i en stil som matcher legningen.

 

Jeg er sikker på min legning, men ser at andre ikke er så sikker på sin egen siden de er så ops på det....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pfft. de mekaniske er håndversktradisjon og tekniske juveler. Det er ikke "motetilbehør" fordi det også er pent. :p

 

Usikker på hvilket automatisk urverk som sitter i den Cole-klokken, men det er bra sikkert at det er made in china. Når den går stykker, kan du mao. glemme å få den reparert i Norge.Kjøp deg et smykke heller, hvis det er det du vil ha, så kan du kjøpe en klokke en annen gang. ;)

Lenke til kommentar

Pftt, blir for tåpelig å si at funksjonen til en klokke er å vise tiden. Det er forsåvidt greit, men kan man si at det er bedre å gå på dressmann og kjøpe dress framfor å kjøpe en hos Moods of Norway.

 

Ta en titt på tidssonen du og skriv det du skrev her, der.

 

...og grunnen er, som med klokker, forfengelighet. Er man dykker på utkikk etter en klokke bruker man ikke en Rolex eller Omega, man bruker en moderne dykkercomputer. Piloter bruker nøyaktige quartz-ur. De som bruker mekaniske klokker er menn i øvre middelklasse og overklassen som har mye penger til overs og som er forfengelige.

 

(Jeg er forøvrig klokkesamler, ville aldri gått med quartz, har klokker for mye mer penger enn jeg burde og er en aktiv bruker på tidssonen.no)

 

((Moods of Norway er dressenes svar på Kenneth Cole-klokker. Ville ikke bli sett død i en.))

Endret av kvasbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pftt, blir for tåpelig å si at funksjonen til en klokke er å vise tiden. Det er forsåvidt greit, men kan man si at det er bedre å gå på dressmann og kjøpe dress framfor å kjøpe en hos Moods of Norway.

 

Ta en titt på tidssonen du og skriv det du skrev her, der.

 

Sier man det på Tidssonen får man et skuldertrekk og et "Ja, selvfølgelig" til svar. De omtaler seg selv som "asylet", alle der er klar over at det ikke er noen fornuftig grunn til å bruke så mye penger på noe en billig plastdings gjør bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle klokker er motetilbehør, eller smykker om man vil. Særlig de mekaniske.

Joda, sånn går det jo an å tolke det.

 

Selv setter jeg et skarpt skille mellom smykker (pynt) og "motetilbehør" (juggel som enellerannen homofil moteautoritet selger som pynt). :)

 

Og ville ikke blitt caught dead med en klokke med en klesprodusents navn på.

Endret av kevral
Lenke til kommentar

Når folk kjøper lenker & bånd, går dere etter ekte vare, dvs med klokkenavnet på?

 

Altså, jeg vil ha stållenke til Seiko'en min, men hvis jeg skal ha en som det står "Seiko" på låsen der, så koster det $70 (så visst på titan-lenker xD) $50.

Derimot, en det ikke står Seiko på koster rundt $36..

 

Hva pleier folk å gå for?

 

 

EDIT: Tok feil :p

Men kan jeg kjøpe hvilken som helst 20mm lenke til Seikoen min? Ser at det står Caseback Number på disse lenkesidene. Må disse passe med det som står på klokken?

Endret av Lami
Lenke til kommentar
men kan man si at det er bedre å gå på dressmann og kjøpe dress framfor å kjøpe en hos Moods of Norway.

 

Det er bedre å gå på Dressmann og kjøpe dress framfor å kjøpe en hos Moods Of Norway.

 

 

 

Begge har dresser med bunnkvalitet, men hos Dressmann slipper man hvertfall å betale 4-5000 kroner for noe som er verdt en hundrelapp eller to.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg sier bare hver sin smak.

 

Helt idiotisk at det virker som at kjøper man kjøper en Rolex når man kan få en til under hundrelappen for å vise tiden, eller en dress hos MoN når man får en dress hos Dressmann for 1000-lappen, så er man dum.

 

Det er greit. Kjøp klokke på Clas Ohlson eller dress hos Dressmann du, ingenting gale med det så lenge de som vil får kjøpe dyrere (mote)klokke/dress uten å få slengt kommentarer til.

 

Ellers, lykke til med å finne like freshe dresser på Dressmann som man får hos Moods of Norway.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...