Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Har du link til verktøy for å ta ut lugs og sette på igjen?

 

Og siden dere er design "freaks" innen klokker, hvem ville dere gått for fargemessig i Casio DW6900 serien? :p

 

Litt mange farger så klarer ikke bestemme meg, men står mellom sort og sølv eller sort og rød. Eller kanskje hvit og svart.

 

Blir det denne serien så tar jeg adapter og Zulu strap.

 

51wv%2BydaHdL._SL500_AA300_.jpg

 

41hPd7M6ZEL._SL500_AA300_.jpg

 

41JwpG230YL._SL500_AA300_.jpg

 

Eller har dere bedre forslag til andre G-Shock klokker som kan brukes på jobb og andre tøffe ting?

Endret av Znaky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De suunto'ene jeg fant var litt for lik den klokka jeg allerede har, med tanke på funksjoner.

 

Barometer osv, tar jeg feil hvis suunto er en treningsklokke?

 

Tenkte jeg skulle bruke g-shocken på jobb, da jeg slipper å ødelegge og dunke i stykker den jeg allerede har.

Lenke til kommentar

Var hos en svært profilert urmaker idag, hvor jeg kom "til skade" å nevne at jeg hadde hørt at den nye rolex explorer 2 ikke skaper like stor begeistring i forhold til eldre versjon. Han ble rasende og kalte dem for bedrevitere som ikke hadde peiling hvor han derpå langer ut om at den nye versjonen er mye bedre kvalitetsmessig på alle punkt.

 

Det kan godt være, men når hundrevis av rolex-eiere ikke liker den nye i forhold til den gamle så trenger han vel ikke hisse seg opp. Dette er tross alt kunder av han.

Lenke til kommentar

En skulle tro det, men de har egne urmakere. Om klokkene er verdt pengene du betaler for dem, er en diskusjon jeg ikke er delaktig i.

Neppe... Når man skal legge så mange grunker i en klokke bør man gå til en produsent som driver med utelukkende klokker, IMO.

 

Som jeg sa, så er det en diskusjon jeg utelater meg selv fra. Har selv veldig dyre klokker, og jeg personlig klarer å rettferdiggjøre hvert eneste kjøp.

Lenke til kommentar

In-house. Louis Vuitton er ikke et "watch maison."

Ikke helt korrekt. Louis Vuitton har begynt å lage egne verk etter at de kjøpte en liten high-end produsent for en tid tilbake. Tror de nå har kommet med 2-3 egne verk, men brorparten av klokkene deres bruker ennå modifiserte og umodifiserte verk fra ETA (2892 og 7750, kanskje flere) og fra Zenith (El Primero).

 

Og hva er et "watch maison"?

Endret av orjanr
Lenke til kommentar

Klokkehus. L2French

Vel, nå er det slik at jeg snakker greit fransk. Og watch er ikke noe fransk ord. Du mente kanskje å si "Maison de l'horlogerie" eller "Maison des montres" eller noe slikt? Jeg skjønner uansett fremdeles ikke hva du legger i denne definisjonen din av et klokkehus. Er det en bedrift som utelukkende driver med klokker?

 

Maison er fransk.

Lenke til kommentar

Det er jo forsåvidt ikke noe nytt at produsenter rebrander verk, det er relativt vanlig. Selv B&M har jo gjort det med et urverk de kaller Soprod XX, som er basert på ETA. Heldgvis kommer det jo nye urverk-produsenter på banen, som Sellita og et til jeg kkehusker navnet på. I tillegg er det flere urverk fra Seiko som holder "Sveitsisk kvalitetsnivå" også hva gjelder finish, og i mine øyne hadde vært gøy å se flere high-end merker fra Japan. Mtp at Kina kommer til å bli en farlig konkurent på low end-klokkene etterhvert, hadde det vært gæy å se japanske verk i flere midend-klokker. Men det blir jo selvfølgelig uten swiss made på urskiven, og det er jo ikke til å komme forbi at det er et salgshinder i store deler av kundemassen.

 

@Theodore: Tror hanbhar konstatert det allerede..

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...