Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Maison er fransk.

Økseskaft.

 

Det er jo forsåvidt ikke noe nytt at produsenter rebrander verk, det er relativt vanlig. Selv B&M har jo gjort det med et urverk de kaller Soprod XX, som er basert på ETA.

Soprod er faktisk en egen produsent av verk, eid av Festina-gruppen. Jeg tror ikke de har laget verk basert på ETA, men de lager verk som er såkalt "direct replacement" av ETA-verk. Blant annet finnes det et som heter Soprod A10, som likner så mye på ETA2892 (patentet er gått ut for leeenge siden) at man bare kan bytte det ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man ikke se "basert på" når det er en kopi, selv om de har produsert det selv? :hmm:

Poenget mitt var uansett at det ikke er så vanskelig å tro at noe som i navnet er "in house" er ETA-basert (eller Zenith-basert) i praksis. Mente faktisk også at Soprod laget urverk, mulig artikkelen jeg leste om B&M ikke var helt nøyaktig.

Lenke til kommentar

Kan man ikke se "basert på" når det er en kopi, selv om de har produsert det selv? :hmm:

Poenget mitt var uansett at det ikke er så vanskelig å tro at noe som i navnet er "in house" er ETA-basert (eller Zenith-basert) i praksis. Mente faktisk også at Soprod laget urverk, mulig artikkelen jeg leste om B&M ikke var helt nøyaktig.

Joda, det kan man sikkert.... Jeg trodde bare du mente at de tok ETA-ebaucher og bygde videre på, noe det altså ikke er - de er bygd fra grunnen av hos Soprod. Nå vil jo kanskje noen si at Zenith er in-house for Louis Vuitton, all den tid Zenith faktisk er eid av LVMH nå. Men i tradisjonell forstand er det ikke det.

Lenke til kommentar

Hm, fått et nærmest umulig oppdrag fra min bror nå. Okei, det er ikke umulig og sikkert lett visst man vet hva man skal søke etter, men jeg står fast og trenger hjelp.

Han skal ha en lett, enkel klokke som helst hadde silikon eller en form av gummi som lenke og gjerne var vanntett til minst 50m.

26269_02_1.jpg

Det der er vel mer eller mindre akkurat hva han ville ha, men han irriterte seg for mye over "neff"-logoen til å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Denne her sikler jeg på

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://www.luxist.co...unter-xl-watch/

 

Får sjekke med mine kontakter om den kan skaffes innen kort tid :)

 

Stilig klokke, likte flyten på den.

 

Men har du 25000$ å bruke på en klokke? hvis du har det, så lucky you.

Nei blir nok ikke noe kjøp må jo tenke fornuftig, forhørte meg om brukt prisen og den er ikke særlig lav samt vanskelig finne eksemplarer.

 

Men fy for en nydelig klokke :dribble: på must have listen.

Lenke til kommentar

Nei blir nok ikke noe kjøp må jo tenke fornuftig, forhørte meg om brukt prisen og den er ikke særlig lav samt vanskelig finne eksemplarer.

 

Men fy for en nydelig klokke :dribble: på must have listen.

Telle-Panomaticen har jeg prøvd hos Tidemann en gang her tidligere i sommer. Usikker på om det var et eksemplar de bare hadde til låns og showoff, eller om de faktisk hadde den inne. Er du seriøs på at du virkelig vil ha en slik, anbefaler jeg en tur innom. Tom som driver der er en skikkelig hyggelig fyr, som alltid er mer enn villig til å vise frem og prate litt generell klokkevissvass.

Lenke til kommentar

Hm, fått et nærmest umulig oppdrag fra min bror nå. Okei, det er ikke umulig og sikkert lett visst man vet hva man skal søke etter, men jeg står fast og trenger hjelp.

Han skal ha en lett, enkel klokke som helst hadde silikon eller en form av gummi som lenke og gjerne var vanntett til minst 50m.

26269_02_1.jpg

Det der er vel mer eller mindre akkurat hva han ville ha, men han irriterte seg for mye over "neff"-logoen til å kjøpe den.

 

Hvis jeg skulle kjøpe meg en billig quartzbeater ville jeg handlet http://www.marathonwatch.com/products/item/watch-wrist-general-purpose-quartz-with-maraglo/

 

Kansje litt kjedelig, men god kvalitet og fin vekt/størrelse. Disse klokkene leveres til militær og tjenestepersonell (politi,brann osv) i USA.

Lenke til kommentar

Nei blir nok ikke noe kjøp må jo tenke fornuftig, forhørte meg om brukt prisen og den er ikke særlig lav samt vanskelig finne eksemplarer.

 

Men fy for en nydelig klokke :dribble: på must have listen.

Telle-Panomaticen har jeg prøvd hos Tidemann en gang her tidligere i sommer. Usikker på om det var et eksemplar de bare hadde til låns og showoff, eller om de faktisk hadde den inne. Er du seriøs på at du virkelig vil ha en slik, anbefaler jeg en tur innom. Tom som driver der er en skikkelig hyggelig fyr, som alltid er mer enn villig til å vise frem og prate litt generell klokkevissvass.

Vært der å sett på den :) Meget hyggelig folk som jobber på Tidemann.

Lenke til kommentar

Det er en del her som har/har anbefalt Seiko 5, men nøyaktig hvilke modeller har dere? Husker jeg så på en del for noen måneder siden, men kan ikke huske hvilke jeg likte. Har lett litt nå, men finner ikke frem til de jeg fant forrige gang.

 

Jeg har blandt annet en Seiki Sport 5 divers automatikk. En SNZF17K modell bare med gummi-reim. De har og en modell (SNZF11K) med hvit dial og en med pepsi ring rundt (SNZF15K).

Endret av Lami
Lenke til kommentar

orientwatchusa.com og bruker koden "DapperedOctober". Voilá, 50 % avslag.

 

 

Nja.. Den prisen du får der med 50% avslag blir omtrent like mye som det alle andre nettbutikker selger mako for.

 

Og kjøper du fra orientwatchusa.com må du også bruke jetcarrier e.l siden de ikke sender til Norge.

 

Så da lønner det seg å bestille fra feks amazon.co.uk Kortere fraktid også regner jeg med. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...