Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er Amazon.com noe å stole på når det kommer til klokker? Tenkte jeg endelig skulle få fingeren ut og kjøpe en Orient 2ER00002D.

 

Eventuelt denne Ebay selgeren.

 

 

Akkurat kjøpt Casio DW5600-E på amazon.com. Smertefritt, men jeg sørget for at selgeren var amazon.com og ikke en annen som har lagt ut på amazon.com

Lenke til kommentar

Nevermind. Jeg bestilte nettopp en CW C5 Malvern (ikke gold plated) med brunt alligator-skinn. Herregud som jeg gleder meg! :dribble:

 

Bestilte selv CW C5 Malvern Quartz, som ser helt lik ut som den automatiske C5 Malvern. Forskjellen er at du ikke ser urverket på baksiden av klokken og at den går på batteri. Synes det egentlig er greit å ikke tenkte på at klokken ikke kan stoppe regelmessig, hvis du ikke bruker den på noen dager. Trenger heller ikke å se urverket på baksiden, da jeg ikke går rundt å viser baksiden av klokken til bekjente. Hovedgrunnen til at jeg valgte C5 Malvern Quarts kontra den C5 Malvern Automatic, er at den bare koster litt over tusenlappen, rundt halve prisen (var på tilbud i tillegg).

Bestilte denne selv. :)

Etter litt leting og triksing fant jeg er verdikode som gir 10% også. Bare legg inn "nov11" så blir klokka enda litt rimeligere derfra. :)

Jeg synes 1200 kr var en veldig god pris for den inkl. frakt, men kan jo hende det blir noen hundrelapper til staten når den kommer til Norge.

Lenke til kommentar

Nevermind. Jeg bestilte nettopp en CW C5 Malvern (ikke gold plated) med brunt alligator-skinn. Herregud som jeg gleder meg! :dribble:

 

Bestilte selv CW C5 Malvern Quartz, som ser helt lik ut som den automatiske C5 Malvern. Forskjellen er at du ikke ser urverket på baksiden av klokken og at den går på batteri. Synes det egentlig er greit å ikke tenkte på at klokken ikke kan stoppe regelmessig, hvis du ikke bruker den på noen dager. Trenger heller ikke å se urverket på baksiden, da jeg ikke går rundt å viser baksiden av klokken til bekjente. Hovedgrunnen til at jeg valgte C5 Malvern Quarts kontra den C5 Malvern Automatic, er at den bare koster litt over tusenlappen, rundt halve prisen (var på tilbud i tillegg).

Bestilte denne selv. :)

Etter litt leting og triksing fant jeg er verdikode som gir 10% også. Bare legg inn "nov11" så blir klokka enda litt rimeligere derfra. :)

Jeg synes 1200 kr var en veldig god pris for den inkl. frakt, men kan jo hende det blir noen hundrelapper til staten når den kommer til Norge.

Hehe, tror vi gjorde et røverkjøp! :)

Men jeg bestilte klokken den 31. Oktober, da var det 25% på klokka. :love:

Woop woop. :D

Lenke til kommentar

er lei av automat klokker. Ser på endel chronograph klokker. Kan noen fortelle meg nøyaktig hva det er for noe? Går de alle på batteri?

For å svare litt mer seriøst, en chronograph (kronograf) er en klokke med stoppeklokkefunksjon. Disse finnes med manuelle trekkoppverk, automatiske mekaniske verk og med quartzverk. Hvordan de drives har altså ingen sammenheng med om de har chrono eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei igjen, lurte på om noen her har erfaring med reparasjon av klokker.. whistle.gif

Da i form av knust klokkeglass, alt annet fungerer fortsatt fint, men dessverre tar jeg ikke sjansen på å bruke klokken uten glasset. Har en Skagen klokke som er kjøpt i utlandet, vet dog at min lokale urmaker selger lignende modeller fra Skagen. Bør jeg kontakte butikken for å få reparert klokken og hva trur dere en slik reparasjon eventuelt vil koste :)

 

edit:

 

Som dere ser på bildet virker det å være ganske standard glass.

post-155102-0-10774400-1320770141_thumb.jpg

Endret av Kjetil..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...