Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Prøvde med en egen tråd, men en snill forumbruker henviste meg hit i stedenfor i håp om kyndige svar.

 

Opprinnelig spørsmål var:

 

Skal mest sannsynlig til Sveits en tur om halvannen uke og jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg ei ny klokke, og da er jo dette en fin anledning til å kanskje handle i klokkenes hjemland.

 

Er det billigere å handle klokker i Sveits enn i Norge? Jeg har vært i Sveits tidligere og veit jo at det ikke er noe utprega billig land akkurat.

 

Veit heller ikke hva som blir regnet som "top notch" med tanke på kvalitet og pålitlighet, jeg veit bare hva jeg personlig synes er stilige klokker.

 

Kort forklart liker jeg litt maskuline klokker med kraftige stållenker og gjerne sorte urskiver, ala enkelte Tag Heuer, Seiko, Breitling og Certina modeller. Jeg synes f.eks enkelte Certina DS podium modeller er stilige å se på.

 

Har tenkt å kanskje bruke 5-6k på ei klokke hvis jeg finner noe jeg liker. Er det noen anbefalinger i denne prisklassen med de nevte preferansene hva utseende angår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen forslag til en diver?

 

Teit at folk liker dem, fordi det blir så dyrt når jeg finner ut at jeg trenger en :p

Skal brukes til dykking, så ikke flashy, så billig som mulig og helst tåle 20 bar+ (dvs. helst mer enn 150m)

Kjøper gjerne vintage.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Stållenke er definitivt utelukket ihvertfall :p

Men finner den vel med annen rem også.

 

Eventuelt ser det ut til at en tilfeldig Seiko Diver på eBay blir billigste og beste løsning.

 

 

Egentlig har jeg lyst på Precista PRS 18, men den blir dyr med tanke på at man kan lett miste en klokke mens du holder på under vann med 50 andre ting å tenke på enn å sjekke klokka ;)

 

img9442y.jpg

Lenke til kommentar

Sant det :p

Har da et par klokker jeg har gjort det på, men kjøper ikke med stållenke hvis det er dyrere (noe det ofte er) ;)

 

Nypis; da ble det fort litt vanskelig... for det er vel eneste alternativet ved dykking, kan ikke tenke meg at nato er noe greit ihvertfall.

 

 

Noen som vet hvor lange disse gummiremmene på diver er?

Er de bare standardlengde, eller er de beregnet til dykking, dvs. lange nok til å få dem rundt drakt også.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Stållenke er definitivt utelukket ihvertfall :p

Men finner den vel med annen rem også.

 

Eventuelt ser det ut til at en tilfeldig Seiko Diver på eBay blir billigste og beste løsning.

 

 

Egentlig har jeg lyst på Precista PRS 18, men den blir dyr med tanke på at man kan lett miste en klokke mens du holder på under vann med 50 andre ting å tenke på enn å sjekke klokka ;)

 

img9442y.jpg

 

Om du er redd for å miste klokken, er hverken metalllenke eller gummirem gode valg; om en av springbar-ene svikter forsvinner klokka. Gå for en med Nato- eller Zulu-rem, de er lagd så begge springbar-ene må svikte før klokka forsvinner :)

Lenke til kommentar

God kveld godtfolk.

 

Etter en lenger skattejakt på loftet hjemme hos mamma og pappa fant jeg denne. Den tilhørte visst morfar som dessverre ikke lenger er blant oss.

 

Merket er Longines. Noen som vet f.eks årsmodell og modellnavn eller er det vanskelig å få ut av lommeur?

Jeg ville åpnet baklokket og sett der. Jeg har en som ser veldig lik ut, og det er en Longines 5 Grands Prix fra 1916. Sannsynligvis står årstallet gravert inn på din og.

Lenke til kommentar

 

For en god klokke jeg blir storfornøyd med selv, og som kommer til å brukes mye, er jeg klar for alt mellom 2-5000. (det betyr ikke at dere nå bare må kaste frem forslag med en pris på 4999 ,- :p)

Hvis du kunne tenke deg mekanisk Seiko (mine favoritter....) skrev jeg for en tid tilbake en bloggpost om de beste kjøpene. Si fra om du ser noe du liker, så kan jeg gi deg tips om hvor du kan kjøpe rimelig og trygt!

 

Den Seiko Monster klokka der, var jo veldig kul! Tenker på den med mørkeblå/sort lenke.. Den oransje var ikke veldig fin.

 

Syns det ser ut som lenkene på de andre der er veldig smale?

Lenke til kommentar

 

Den Seiko Monster klokka der, var jo veldig kul! Tenker på den med mørkeblå/sort lenke.. Den oransje var ikke veldig fin.

 

Syns det ser ut som lenkene på de andre der er veldig smale?

Den kalles bare Seiko Black Monster (ref SKX779), og er en rimelig og solid dykkerklokke som jeg synes ser kjempebra ut. Det er for øvrig ikke en lenke som er på den på det bildet, det er en Natorem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...