Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min Candino klokke fra år 2000, har tatt kvelden. Urverket gikk i stykker i 2005 så da byttet jeg mekanikk, det kostet 750,- Nå har det hent igjen, og jeg gidder ikke bytte mekanikk hvert femte år. Den kostet ny 1500,- så å bruke 750,- igjen har jeg ikke lyst på.

 

Det jeg likte med den var : Titan lenke, meget lett klokke og safirglass - ennå ikke fått en ripe på den.

 

Hvor mye må jeg ut med for å få en ny klokke jeg kan bli glad i ?

 

- Og er det dumt å prøve å finne noe brukt på f.eks. finndottno ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Brukt er nok et klokt valg. Får fort mer for pengene, men se opp for fakes. Og da kanskje spesielt på nettopp finn.no.

 

Videre så er det noen kriterier vi må vite mer om:

- Pris

- Bruksområde

- Manuell opptrekk/Automatikk/Quartz

 

Prøv å si noe om disse punktene, så skal jeg prøve å hjelpe. :)

Lenke til kommentar

Noen tips om hvor jeg kan lete etter brukt uten at det er fake?

 

Enig i at det er lite fake på Finn, grunnen tror jeg er at det er mange entusiaster som følger med og rapporterer hvis det dukker opp fakes. Diskuteres gjerne her.

 

Ellers finnes det noen pålitelige og gode forhandlere som har en del brukte ur, disse bør en kunne stole på:

 

Briljantwatches

Briljant ur og gull

Lervik ur

Esaias Solberg

Lenke til kommentar

Tror ikke de lager pulsklokker i det hele tatt. Det er Seikos amerikanske billigmerke, de lager rimelige quartzklokker med Seikoverk.

 

Det som er interessant, er at Pulsar i sin tid var amerikanske Hamiltons brand for det første elektroniske digitale uret noensinne. Hele greia ble etterhvert overtatt av Seiko, og i dag er det typiske billigklokker du finner hos gullsmedkjeder som også selger klokker.

 

edit: slik så den tidligere omtalte klokka ut:

pulsar.jpg

Endret av orjanr
Lenke til kommentar

 

Haha! Genialt av meg! ;) Skrivefeil såklart, klokken jeg er på jakt etter skal være mer egnet til nevnte antrekk, og jeg ser på Gant klokka som helt kurrant til bruk til dress og veldig pene antrekk. Blanda korta litt her! Hehe. Håper det var oppklarende nok!

 

Fant ikke helt lik klokke i farta, men denne er noenlunde lik (spesielt reima, som er det som gjør at jeg syns den blir så veldig "plain" og "ordentlig": http://www.klockia.se/gant-central-park-w10321.html?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Gant%20Central-Park%20W10321

 

Bruker ofte blå / lyse blå skjorter og lignende, og syns ikke den passer helt til sånt.. Bør jeg gå for en brun? eller en blank?

 

Personlig er jeg fan av skinnrem rent estetisk sett. På den annen side er lenke mer praktisk ifm. vann o.l. dersom du ønsker å skaffe deg en fritidsklokke. Hvilken prisklasse har du sett for deg?

 

For en god klokke jeg blir storfornøyd med selv, og som kommer til å brukes mye, er jeg klar for alt mellom 2-5000. (det betyr ikke at dere nå bare må kaste frem forslag med en pris på 4999 ,- :p)

Lenke til kommentar

 

For en god klokke jeg blir storfornøyd med selv, og som kommer til å brukes mye, er jeg klar for alt mellom 2-5000. (det betyr ikke at dere nå bare må kaste frem forslag med en pris på 4999 ,- :p)

Hvis du kunne tenke deg mekanisk Seiko (mine favoritter....) skrev jeg for en tid tilbake en bloggpost om de beste kjøpene. Si fra om du ser noe du liker, så kan jeg gi deg tips om hvor du kan kjøpe rimelig og trygt!

Lenke til kommentar

De bildene der fikk meg mer lyst til å bestille en :p Utseendemessig liker jeg best SKX031, og kan ofre litt kvalitet for det. Tviler uansett på at jeg kommer til å behandle klokken røft, selv om den hovedsaklig er til jobb og trening. Ville egentlig bare vite om du hadde noe spesielt å utsette på den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...