Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Er på jakt etter en klokke som er litt mindre "seriøs" en den jeg bruker for tiden, som er en Gant klokke jeg syns passer godt inntil dress eller lignende.. men er på jakt etter en litt "business-stil" klokke.

 

Tenker mer på en klokke til følgende type antrekk: Jeans + v-hals tskjorte eller Jeans / shorts + skjorte / pique osv i samme stil, om dere kan forestille dere.

 

Forslag?

 

Skjønner ikke helt hva du mener??? Du er på jakt etter en "mindre seriøs klokke" som er samtidig er "business stil"? Dette ser ut som en gigantisk selvmotsigelse for meg. Kan du legge ut bilde av Gant-klokken din slik at vi får en referanse på hva du er ute etter? Personlig forbinder jeg Gant med fritids-klokker.

 

Haha! Genialt av meg! ;) Skrivefeil såklart, klokken jeg er på jakt etter skal være mer egnet til nevnte antrekk, og jeg ser på Gant klokka som helt kurrant til bruk til dress og veldig pene antrekk. Blanda korta litt her! Hehe. Håper det var oppklarende nok!

 

Fant ikke helt lik klokke i farta, men denne er noenlunde lik (spesielt reima, som er det som gjør at jeg syns den blir så veldig "plain" og "ordentlig": http://www.klockia.se/gant-central-park-w10321.html?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Gant%20Central-Park%20W10321

 

Bruker ofte blå / lyse blå skjorter og lignende, og syns ikke den passer helt til sånt.. Bør jeg gå for en brun? eller en blank?

Endret av hopeless22
Lenke til kommentar

Har ikke brukt klokke på lenge, og tenkte å starte med noe billig fra Ebay som passer til det meste. Endte med et noe impulspreget kjøp av klokken på vedlagt bilde, selv om gull-look kanskje ikke var helt det jeg var ute etter. Vet ikke om den er "godkjent" hos entusiastene her, men jeg er iallfall fornøyd i forhold til de 130 kronene inkl. frakt jeg betalte for den (har riktignok ikke sett den "IRL" enda).

 

Den kommer med en enkel svart skinnreim, men det kunne jo vært artig å sprite den opp litt. Om noen har forslag til passende reimer mottas det med takk. :)

post-6981-0-52185700-1299675574_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

Haha! Genialt av meg! ;) Skrivefeil såklart, klokken jeg er på jakt etter skal være mer egnet til nevnte antrekk, og jeg ser på Gant klokka som helt kurrant til bruk til dress og veldig pene antrekk. Blanda korta litt her! Hehe. Håper det var oppklarende nok!

 

Fant ikke helt lik klokke i farta, men denne er noenlunde lik (spesielt reima, som er det som gjør at jeg syns den blir så veldig "plain" og "ordentlig": http://www.klockia.se/gant-central-park-w10321.html?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Gant%20Central-Park%20W10321

 

Bruker ofte blå / lyse blå skjorter og lignende, og syns ikke den passer helt til sånt.. Bør jeg gå for en brun? eller en blank?

 

Personlig er jeg fan av skinnrem rent estetisk sett. På den annen side er lenke mer praktisk ifm. vann o.l. dersom du ønsker å skaffe deg en fritidsklokke. Hvilken prisklasse har du sett for deg?

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp, skal ha ny klokke til rundt 4-5k, men klarer virkelig ikke å bestemme meg.

 

De jeg har sett på: Certina DS Podium, DS spel, Tissot T-touch II. Skal være en klokke som kan brukes til alt, ikke for sporty eller classic.

 

Certina DS. T-Touch har kortere levetid grunnet touchscreen og mye elektronikk.

Lenke til kommentar

Hva mener dere om Tissot PRC 200? Noen som har erfaringer med den?

 

http://www.amazon.co...99452551&sr=8-2

Jeg har en med blå urskive. Pen klokke. Jeg gav rundt 1800 for min på Schipol hvis jeg ikke husker helt feil, så det er mye klokke for pengene.

 

Har den på litt forskjellige remer, blant annet en brun lærrem med lyse kontraststing; stållenke og NATO-remer i diverse farger. Synes den kler det meste og er ganske anvendelig.

Lenke til kommentar

Hva var egentlig poenget med å kjøpe en Suunto? Det er jo ikke klokker, det er computere. Syntes du skal beholde remmen, en NATO-rem vil se rart ut tror jeg, med tanke på hvor tykt huset er.

Hva er egentlig din definisjon av klokke? Og hva som er poenget med en Suunto er vel ikke så vanskelig å forstå? Det er en bitteliten supermaskin som kan gi deg tid, temperatur, lufttrykk, høyde, stoppeklokke, alarm og sikkert en hel del mer - alt sammen rundt håndleddet. Hvis du har behov for, eller lyst til å få greie på noen av disse tingene, kjøper du en slik.

 

Jeg kan for øvrig tenke meg en slik er tøff på en sort Zulurem.

Lenke til kommentar

Takker for tipsa begge to!

Som orjanr seier, så har eg nytte av dei funksjonane som er på klokka, og med tanke på at eg skaffe klokka for 2 700kr framfor 4 000 den ligger på til vanleg, så var det eit godt tilbud på ei god klokke.

Du veit at ei zulu-reim vil passe orjanr? Spiller det nokon rolle korleis bredde eg velger av 20 og 22? Korleis utførar eg eventuelt "operasjonen"?

 

EDIT:

2127438613_ecaafa164e.jpg

 

2128215348_5e115e7c96.jpg

Maratac Zulu series straps

 

trur kanskje den er finare med orginal strap?

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Jeg ville vurdert å beholde gummiremen den kommer på, bare fordi det er mye mer behagelig når man får vann på den. Er kjedelig å gå med en fuktig zulu/nato rundt armen hele dagen.

 

Vet at jeg aldri kommer til å bytte til en stoffrem på min seilklokke, fordi den er i kontakt med såpass mye vann i løpet av en seiløkt, selv om jeg bare er trener.

Spørs jo litt på bruksområdet da, men hvis du skal være litt sporty med den og det innebærer vann ville jeg latt være.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig din definisjon av klokke? Og hva som er poenget med en Suunto er vel ikke så vanskelig å forstå? Det er en bitteliten supermaskin som kan gi deg tid, temperatur, lufttrykk, høyde, stoppeklokke, alarm og sikkert en hel del mer - alt sammen rundt håndleddet. Hvis du har behov for, eller lyst til å få greie på noen av disse tingene, kjøper du en slik.

 

Jeg kan for øvrig tenke meg en slik er tøff på en sort Zulurem.

 

Min definisjon av en klokke, er en enhet som har som hovedhensikt å vise tid. Det er ikke tilfelle med Suunto-maskiner. Hvis jeg hadde stroppet laptopen til håndleddet, ville du kalt det en klokke?

 

Ondskap svarer på spørsmålet, han har faktisk bruk for funksjonene, noe som er sjeldent at folk faktisk har, de kjøper bare den største klokka med flest gadgets. Greia er at Suunto-maskinene er faktisk ganske store, så det resulterer i at en faktisk ikke bruker dem annet når det er helt nødvendig. Det var ihvertfall tilfelle med min D6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...