Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Er på jakt etter en klokke som er litt mindre "seriøs" en den jeg bruker for tiden, som er en Gant klokke jeg syns passer godt inntil dress eller lignende.. men er på jakt etter en litt "business-stil" klokke.

 

Tenker mer på en klokke til følgende type antrekk: Jeans + v-hals tskjorte eller Jeans / shorts + skjorte / pique osv i samme stil, om dere kan forestille dere.

 

Forslag?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er på jakt etter en klokke som er litt mindre "seriøs" en den jeg bruker for tiden, som er en Gant klokke jeg syns passer godt inntil dress eller lignende.. men er på jakt etter en litt "business-stil" klokke.

 

Tenker mer på en klokke til følgende type antrekk: Jeans + v-hals tskjorte eller Jeans / shorts + skjorte / pique osv i samme stil, om dere kan forestille dere.

 

Forslag?

 

Skjønner ikke helt hva du mener??? Du er på jakt etter en "mindre seriøs klokke" som er samtidig er "business stil"? Dette ser ut som en gigantisk selvmotsigelse for meg. Kan du legge ut bilde av Gant-klokken din slik at vi får en referanse på hva du er ute etter? Personlig forbinder jeg Gant med fritids-klokker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer veldig på er hvorfor du velger å feste nato-remmen slik. Du får jo ikke den samme friksjonen, så den vil vel falle mye lettere av? Jeg tar den ihvertfall gjennom de to ringene, rundt den øverste og så gjennom den nederste igjen.

Det er litt forskjellig hvordan jeg gjør det. Akkurat den regimentalen som står på Kinapiloten har såpass tykt stoff at det ikke er noe problem å bare brette den tilbake, den sitter som støpt og er ikke i nærheten av å løsne. På en del andre Natoremmer med tynnere stoffkvalitet er det hensiktsmessig å brette den rundt den øverste ringen og gjennom den nederste med en liten "låsebrett" på.

Lenke til kommentar

Hei, skal kjøpe meg ny klokke snart. Siden jeg bare har en ganske harry klokke fra før av vil jeg ha en klassisk som kan gå godt til både fritid og semi-formelle situasjoner. Jeg tenkte først på en Seiko 5 SNZF15K1

Blue Dial men likte ikke helt viserne på den. Er det noen gode alternativer til denne klokka i ca. samme prisklasse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...