Gå til innhold

flatsjerm fra rema, bra?


CreAtiv3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakk om fordommer..., det er 10-talls personer her som ikke vet noe om skjermen men har masse meninger om den. Det eneste de vet er at den er fra Rema 1000 og det er billig...

 

Jeg sier ikke at den er bra, men hva er vitsen med å rakke ned på en skjerm som dere ikke har sett en gang.

 

Jeg dro til 3 Rema-tusen butikker i Trondheim, og fant ikke data eller skjerm på noen av dem. Selv ikke den store Rema som selger klær, video, bøker, verktøy osv på Lade.

Lenke til kommentar

Jeg dro til 3 Rema-tusen butikker i Trondheim, og fant ikke data eller skjerm på noen av dem. Selv ikke den store Rema som selger klær, video, bøker, verktøy osv på Lade.

 

Ey, jeg bor 100meter unna den butikken på Lade... Har ikke vært å sjekket enda selv.

 

De har altså ikke noe datautstyr inne?

Rart, da lurer jeg på hvilke Rema butikker som tar inn slikt :shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
kan noen forklare meg hvorfor en flatskjerm fungerer dårligere til spilling enn en normal skjerm... Har ikke noe stor kunnskap på det området...

Kort og godt, en LCD-skjerm kan enkelte ganger "henge igjen" når det er snakk om store forskjeller i farge og lyshets-grad. La oss si at du ser på en død fyr i CS, mørk uniform, lys sandfarget bakke. Beveger du fort på musen, vil du se "ghosting", dvs. et etterslep fra den mørke delen.

 

På billige modeller vil du gjerne merke dette i større grad enn de litt dyrere.

Lenke til kommentar
Har altså kjøpt både pcen og skjermen.

Se også her

 

Den virker helt greit men er litt mørk når du kommer lavt. Lystyrken

må stå på fullt.

Det er forsåvidt greit nok det, det piper litt i skjermen hvis ikke lyset står på

100%. Men det må det altså

Hvordan fungerer den til spilling? :shrug:

Aner ikke. Har bare hatt den oppe i dager og har ikke

prøvd spill .

Har ingen heftige

spill å prøve heller sikkert. Er totalt uintressert i spill så der har jeg

egentlig ikke peiling, sorry..

Lenke til kommentar

Tror ikke den er noe særlig til spilling av FPS-spill, billige skjermer bruker å være veldig dårlige på dette området.

 

Men vurderer å kjøpe meg en å ha som nr. 2 skjerm i tillegg til CRT'en. Den er sikkert helt grei til skriving, surfing osv. Ja, den er sikkert helt grei til de fleste spill som ikke går så raskt.

 

 

Men hvor har de den i Bergen?

Når eg var å kjøpte lunch på Rema'en i Nygardgaten var den ia alle fall ikkje der, men så e jo den butikken mikroskopisk også. Kanskje den butkken med Fotballpuben? Nei den e jo like liten.

Blir jo litt merkelig dersom man må reise ut til en Rema 1000 butikk i Arna eller Drotningsvik for å kjøpe data-utstyr..

 

Hmmfr.

Lenke til kommentar
Har altså kjøpt både pcen og skjermen.

 

Den virker helt greit men er litt mørk når du kommer lavt. Lystyrken må stå på fullt.

groenn, Har skjermen din noen døde piksler?

 

Jeg er veldig interressert i denne skjermen som en sekundærskjerm til 3D-programmer og internet. Hakke noe å si om det er 30-40ms eller perfekt fargegjengivelse da. :)

Lenke til kommentar

Forbrukerkjøpsloven = 14 dager (ikke 30)

 

[Edit] NB: Dette gjelder IKKE ved kjøp over disk (butikk), men det gjelder b.la. ved kjøp over nettet, telefonkjøp og dør-kjøp.

 

Elkjøp har på eget initiativ utvidet dette til 30 dager. Det er ikke uten grunn de skryter uhemmet av denne ekstraservicen i alle annonser.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Forbrukerkjøpsloven = 14 dager (ikke 30) Dermed vil selvfølgelig rema også måtte rette seg etter de 14 dagene.

 

Elkjøp har på eget initiativ utvidet dette til 30 dager. Det er ikke uten grunn de skryter uhemmet av denne ekstraservicen i alle annonser.

Hæ ??

 

Det er ikke lovbestemt returrett for varer kjøpt i butikk. Kun varer kjøpt utenom vanlig salgsted (postordrem dørsalg mm..).

 

-->>PETTER<<--

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...