Gå til innhold

Watch Dogs setter rekord i antall forhåndsbestillinger


Anbefalte innlegg

At man ikke bruker lang tid betyr ikke at man har mindre info, det er begrenset info, men det mindre info enn man har om ett spill, har du spillt singleplayer beta av watchdog? Man vet så godt som ingenting om gameplayen, informasjonen om det tekniske er ikke troverdig, og ett hus man kjøper har man i det minste mulighet til å inspisere.

 

Det er tydeligvis vanskelig nok, fordi folk forhåndsbestiller alltid dårlige spill også, på det økonomiske plan har det lite med en presset lommebok å gjøre, men at det er dumt å kaste bort penger unødvendig, man får ikke rundt å skyller hundrelapper i dass bare fordi man har grei inntekt.

 

AtW

 

 

Har åpenbart ikke spilt spillet. Det finnes likevel en rekke videoer som gir deg et godt innblikk i spillets mekanismer. Liker du det du ser, er sjansen stor for at du kan få noen timer nytelse ut av spillet.

 

Ja, folk forhåndsbestiller dårlige spill også (Vil tro det er betydelig færre som sterkt misliker det de forhåndsbestiller). Kanskje de ikke undersøkte nok? Klart folk skyller penger i dass, folk kjøper lotto i hytt og pine i håp om å vinne. Her får man iallefall NOE igjen for det, om jeg får en time ut av hver hundrelapp jeg brukte, skal ikke jeg klage.

 

Selvfølgelig har penger noe å si. Du skal være mer selektiv om du har mindre, og det skader ikke å ta noen sjanser om man har litt til overs. Føler du deg sikker på at du kan få noe ut av det, har du uansett ikke kastet bort pengene dine.

 

Det er mer fornuftige å motargumentere Kickstarter, betalt Alpha ect. Da vet du ikke om du vil få et ferdig produkt en gang, tross at du blir lovet det. Her er du rimelig sikker på at spillet er spillbart, og fungerer ut av esken.

Endret av Neppe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

At man ikke bruker lang tid betyr ikke at man har mindre info, det er begrenset info, men det mindre info enn man har om ett spill, har du spillt singleplayer beta av watchdog? Man vet så godt som ingenting om gameplayen, informasjonen om det tekniske er ikke troverdig, og ett hus man kjøper har man i det minste mulighet til å inspisere.

 

Det er tydeligvis vanskelig nok, fordi folk forhåndsbestiller alltid dårlige spill også, på det økonomiske plan har det lite med en presset lommebok å gjøre, men at det er dumt å kaste bort penger unødvendig, man får ikke rundt å skyller hundrelapper i dass bare fordi man har grei inntekt.

 

AtW

 

 

Har åpenbart ikke spilt spillet. Det finnes likevel en rekke videoer som gir deg et godt innblikk i spillets mekanismer. Liker du det du ser, er sjansen stor for at du kan få noen timer nytelse ut av spillet.

 

Ja, folk forhåndsbestiller dårlige spill også (Vil tro det er betydelig færre som sterkt misliker det de forhåndsbestiller). Kanskje de ikke undersøkte nok? Klart folk skyller penger i dass, folk kjøper lotto i hytt og pine i håp om å vinne. Her får man iallefall NOE igjen for det, om jeg får en time ut av hver hundrelapp jeg brukte, skal ikke jeg klage.

 

Selvfølgelig har penger noe å si. Du skal være mer selektiv om du har mindre, og det skader ikke å ta noen sjanser om man har litt til overs. Føler du deg sikker på at du kan få noe ut av det, har du uansett ikke kastet bort pengene dine.

 

Det er mer fornuftige å motargumentere Kickstarter, betalt Alpha ect. Da vet du ikke om du vil få et ferdig produkt en gang, tross at du blir lovet det. Her er du rimelig sikker på at spillet er spillbart, og fungerer ut av esken.

 

 

 

Man kan få noe igjen for det (selv om jeg personlig mener at om man ikke gidder å spille mer enn ett par timer, så er min tid bortkastet, det er så mange bra titler, at da hadde jeg hatt mere glede av å spille noe annet)

 

Og jo, det skader å ta disse sjangsene, man får dårligere spill og man belønner folk som gir ut dårlige spill, isolert sett kan man kanskje argumentere for at det ikke er helt idiotisk, men når man har ett mye bedre alternativ tilgjengelig, nemlig å vente noen dager og gjøre bedre kjøp, så er det en svært ugunstig deal.

 

Jeg synes mye av kick-starter/early accsess-opplegget er dust også, men det ene utelukker ikke det andre.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det er mer fornuftige å motargumentere Kickstarter, betalt Alpha ect. Da vet du ikke om du vil få et ferdig produkt en gang, tross at du blir lovet det. Her er du rimelig sikker på at spillet er spillbart, og fungerer ut av esken.

 

 

Å backe en kickstarter er noe du gjør av idealisme. Jeg er ingen fan av kickstarter selv, men tanken på å være med å skape noe som ellers ikke ville kommet ut gir mange en god følelse. Å forhåndsbestille er et rent kapitalistisk (og i mine øyne dårlig) valg

Lenke til kommentar

Jeg synes mye av kick-starter/early accsess-opplegget er dust også, men det ene utelukker ikke det andre.

 

Alle kan ikke være enige i dette. Personlig føler jeg at jeg har sett nok, til at dette er et sikkert kjøp, og at jeg kommer til å få mer en valuta for pengene. Klar jeg kan brenne meg, men nå er Ubisoft en seriøs nok utgiver til at de neppe lanserer noe som ikke fungerer. Dette reflekterer seg i alle bransjer, man kan jo fint være trygg på at Apple ikke leverer en direkte dårlig telefon, så det er trygt å forhåndsbestille, og du stiller deg klart mer skeptisk til f.eks Oppo Find.

 

Sim City er vel kanskje et av de gode eksemplene der mange som forhåndsbestilte angret seg, jeg kjøpte det etter lansering, og fikk dratt 6-7 timer ut av spillet, angrer ikke kjøpet, skulle heller ønske at spillet levde opp til navnet.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

 

Jeg synes mye av kick-starter/early accsess-opplegget er dust også, men det ene utelukker ikke det andre.

 

Alle kan ikke være enige i dette. Personlig føler jeg at jeg har sett nok, til at dette er et sikkert kjøp, og at jeg kommer til å få mer en valuta for pengene. Klar jeg kan brenne meg, men nå er Ubisoft en seriøs nok utgiver til at de neppe lanserer noe som ikke fungerer. Dette reflekterer seg i alle bransjer, man kan jo fint være trygg på at Apple ikke leverer en direkte dårlig telefon, så det er trygt å forhåndsbestille, og du stiller deg klart mer skeptisk til f.eks Oppo Find.

 

Sim City er vel kanskje et av de gode eksemplene der mange som forhåndsbestilte, jeg kjøpte det etter lansering, og fikk dratt 6-7 timer ut av spillet, angrer ikke kjøpet, skulle heller ønske at spillet levde opp til navnet.

 

 

Det er vel ingen som snakker om ting som ikke fungerer, det er snakk om at det er dårlig ting, som feks Spartacus Legends eller Smurfs 2, to ubisoft-spill fra 2013. Det er vesentlig tryggere å ikke forhåndsbestille, dessuten skaper det bedre spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som snakker om ting som ikke fungerer, det er snakk om at det er dårlig ting, som feks Spartacus Legends eller Smurfs 2, to ubisoft-spill fra 2013. Det er vesentlig tryggere å ikke forhåndsbestille, dessuten skaper det bedre spill.

 

AtW

 

Eller det skaper mindre spill? Hadde man ikke hatt forhåndsbestilling, hadde man kanskje ikke tatt i oppdrag på så store prosjekter som Watch Dogs. Er det en optimal løsning? Absolutt ikke, men det er bedre en at man skal drive å donere til utviklere for at de skal få laget spillet.

 

Sparatcus Legends er strengt tatt gratis, så vanskelig å føle man kastet bort mye penger der. Det er vel heller ikke veldig mange som forhåndsbestilte Smurfs 2, et spill som jeg antar retter seg mot barn.

 

Tar man seg ikke bryet til å undersøke litt før man forhåndsbestiller, har man kanskje ikke en like god pekepinne på hva man får, og da kan man takke seg selv. Dårlige kjøp har alle gjort, fordi vi ikke undersøkte godt nok på forhånd.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det skape mindre spill? Det som forhåndsbestilles er spill det reklameres mye for fra store utgivere, i den forstad vil det nok kanskje skape færre store og dårlige spill, men det er da vitterlig ikke noe tap? Store og gode spill vil få gode salg uansett, det eneste forhåndsbestilling gjør er å gjøre incentivet for å lage ett bra spill mindre.

 

Poenget med spartacus elelr smurfs er ikke prisen, men at Ubisoft også leverer dårlige spill.

 

Man kan takke seg selv for en råtten deal uansett når man forhåndsbestiller, i tillegg koster det mer tid å gjøre undersøkelser på det tidspunktet.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Forhåndskjøpe spill er en uting, vet ikke hvor mange både i og utenfor brasjen som har prøvd å få fram dette men tydelig at budskapet ikke når helt fram til sluttbruker.

 

Man kan jo trøste seg med at når man først har gått på en kjempesmell (som for eks jeg har gjort og kastet penger ut av vinduet som flyr rett i lomma på folk som absolutt ikke hadde fortjener det), så gjør man det neppe igjen om man så får med en Team Fortress hatt eller en eller annen frakk i en annen farge enn originalen. Det hjelper heller ikke stort å spare 35 kr på å forhåndskjøpet for hva er de kronene verdt om det viser seg at det hele er crap/misvisende. Du har da ikke spart 35,- men faktisk tapt 400 ,- (eller hva spillet hadde kostet).

 

Greia her er vel at utviklingen i spillbransjen tar en lite kundevennlig retning. De har alt å vinne på at folk lar seg friste, mens vi har alt å tape på det.

 

Som jeg nevnte tidligere i tråden også, det er skummelt hvor fort folk glemmer og hvor hurtig bransjen får implementert nye måter å ungå risiko på, det kan da ikke være mer enn et knapt år siden Metro LL fikk så øra flagra pga de gav ut en DLC (Ranger Pack?) samtidig som spillet ble sluppet. Nå, året etter så er det greit at Ubisoft gir ut 75% av ett ferdig spill og selger resten på release under fancy navn som dobbel deluxe og digital gold editions og what not.

 

Det som er positivt er at det er ekstremt enkelt å forhindre å gå på nye smeller bare ved å vente til release og på første seriøse anmeldelse.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at folk forhåndsbestiller jeg. En vil ha spillet på lansering og gjerne med bonus innhold som en ofte får. Jeg pleier å bestille ifra Elkjøp sine nettsider. Om et spill viser seg å være totalt slakt ifra anmeldere så leverer jeg det bare på den lokale butikken og får pengene tilbake. Ikke noe stress.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at folk forhåndsbestiller jeg. En vil ha spillet på lansering og gjerne med bonus innhold som en ofte får. Jeg pleier å bestille ifra Elkjøp sine nettsider. Om et spill viser seg å være totalt slakt ifra anmeldere så leverer jeg det bare på den lokale butikken og får pengene tilbake. Ikke noe stress.

 

Litt værre med oss her i 2014 som laster det digitalt ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skjønner godt at folk forhåndsbestiller jeg. En vil ha spillet på lansering og gjerne med bonus innhold som en ofte får. Jeg pleier å bestille ifra Elkjøp sine nettsider. Om et spill viser seg å være totalt slakt ifra anmeldere så leverer jeg det bare på den lokale butikken og får pengene tilbake. Ikke noe stress.

 

Litt værre med oss her i 2014 som laster det digitalt ;)

 

 

Hehe, ja det er klart :D Kjøper flest spill til konsoll jeg så da går det i fysiske kopier. Kjekt å låne bort til venner osv :) PC derimot er digital all the way.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte tidligere i tråden også, det er skummelt hvor fort folk glemmer og hvor hurtig bransjen får implementert nye måter å ungå risiko på, det kan da ikke være mer enn et knapt år siden Metro LL fikk så øra flagra pga de gav ut en DLC (Ranger Pack?) samtidig som spillet ble sluppet. Nå, året etter så er det greit at Ubisoft gir ut 75% av ett ferdig spill og selger resten på release under fancy navn som dobbel deluxe og digital gold editions og what not.

DLC På utgivelsedato er klart en uting (Sammen med season pass osv). Men nå kan ikke jeg huske at PC-Spill har steget noe spesielt i pris på 10 år. Man må som oftes prøve å få inn mer penger på en eller annen måte. Jeg forsvarer det ikke, men jeg forstår det.

 

Tror ikke det er mye vits i å fortsette diskusjon om forhåndsbestilling, man er uenig, og det er vel bare sunt.

Lenke til kommentar

Det eneste spillet jeg ikke har likt er et jeg ikke forhåndsbestilte, og jeg har altså aldri bomma på en forhåndsbestilling. Selvsagt bør man forhåndsbestille dersom man liker det.

 

Etter grafikk løyner og spillet viser seg å være assassins creed med hacking så blir dette en gledelig piratkopiering for meg :)

Så du innrømmer å være pirat for ting du har dratt ut av egen bakdel? Grafikken i spillet er etter alt å dømme som den alltid har vært, og det ligner da ikke på Assassin's Creed i det hele tatt. Kan du ikke bare innrømme at du liker å ta ting istedenfor å bortforklare deg med sprøyt? Ingenting er mer irriterende enn uærlige mennesker som mener de har krav på alt mulig.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Endte med å få forhåndsbestilt det på GMG for 230,- . På Steam og Uplay koster det over 400,-

 

Har åpenbart ikke spilt spillet. Det finnes likevel en rekke videoer som gir deg et godt innblikk i spillets mekanismer. Liker du det du ser, er sjansen stor for at du kan få noen timer nytelse ut av spillet.

 

Ja, folk forhåndsbestiller dårlige spill også (Vil tro det er betydelig færre som sterkt misliker det de forhåndsbestiller). Kanskje de ikke undersøkte nok? Klart folk skyller penger i dass, folk kjøper lotto i hytt og pine i håp om å vinne. Her får man iallefall NOE igjen for det, om jeg får en time ut av hver hundrelapp jeg brukte, skal ikke jeg klage.

 

Selvfølgelig har penger noe å si. Du skal være mer selektiv om du har mindre, og det skader ikke å ta noen sjanser om man har litt til overs. Føler du deg sikker på at du kan få noe ut av det, har du uansett ikke kastet bort pengene dine.

 

Det er mer fornuftige å motargumentere Kickstarter, betalt Alpha ect. Da vet du ikke om du vil få et ferdig produkt en gang, tross at du blir lovet det. Her er du rimelig sikker på at spillet er spillbart, og fungerer ut av esken.

Helt enig med deg her, Neppe.

Endret av Ifrit777
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...