Gå til innhold

Martin Ødegaard | Real Sociedad-spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Strømsgodset, f eks

Med tre år i Tippeligaen med ei stigande kurve frå 2014-sesongen hadde det vore noko heilt anna enn i dag. Men hadde nok vore færre kroner i kassa.

Kanskje, kanskje ikke, det er det ingen som vet, ikke du, ikke jeg.

Når han som 18-åring framstår som dårlegare enn han var som 15-åring, så er det lite kontroversielt å hevda at valet han tok for knappe 2,5 år sidan ikkje var lurt, når me ser vekk frå kroner i kassa. Han var på landslaget i 2014, og var god nok til det. No er han eit godt stykke unna.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

https://www.vg.no/sport/fotball/i/MgejyK/oedegaards-utrolige-tenaaringshistorie-jeg-har-vaert-gjennom-mye?utm_content=row-10&utm_source=vgfront

 

Er vel på tide å dra opp tråden igjen og dra opp navnet Ødegaard igjen.

 

Når jeg leser denne artikkelen kan jeg ikke annet enn å tenke på Kylian Mbappe, samme alder, en helt annen historie.

 

13 kamper, 2 mål og 2 assist i den Nederlandske ligaen så langt denne sesongen. Ikke dårlig det. Spilleren er i ferd med å modnes.

 

Markedsverdi på rundt 3.5 million Euro ifølge transfermarkt. 14 kamper for Norge.

 

Kylian Mbappe, markedsverdi på 180 million Euro, serievinner, verdenmester (ikke at Martin har sjangs til det men..). En spiller som har blomstret for fullt. Jada, han spiller i en annen posisjon enn Ødegaard.

 

Men kan man nå begynne å tenke at utviklingen til Ødegaard har vært suboptimal? At feil har blitt gjort og at han ikke har kunnet utvikle seg optimalt? Ødegaard er nå 20 år. Er det vinn eller forsvinn for Ødegaard hos Madrid neste sesong? Er det sesongen hvor han MÅ spille seg inn på laget? Eller bør man gi han ENDA mer tid?

Lenke til kommentar

dette er et kjempetalent.

 

har full tro på Ødegaard.

 

mitt råd til Martin er som følgende:

 

- glem Norge for et par år. ikke spill på landslaget og hold deg unna det norske rampelyset som kommer til å ødelegge deg helt. kom tilbake til landslaget om tre år.

 

- øv inn et langskudd. når du har gjort det, skyt mer fra lengre distanser.

 

- bli litt hurtigere. tren intervalltrening. tren opp benmuskulaturen som C. Ronaldo. Spring med høy frekvens når du er alene. Øk frekvensen hele tiden.

 

alt annet er bra. stjernespiller om noen år. 

Lenke til kommentar

Når han er på benken ofte for Norge, sier det hvor milevis langt unna han er det, og han er 20.

 

20 er ikke så mye, men han gjorde som mange har gjentatt en stor feil da han gikk til Real Madrid. Unge spillere trenger seriøs kamptrening for å ta steget helt opp i toppen og det vil han aldri få på Real Madrid. Hadde han vært litt smartere hadde han gått gradene via feks ajax eller en annen klubb som har råd til å la talentene spille før han evt gikk til en toppklubb hvis/når han ble god nok til å komme med på laget. 

 

Som spiller på utlån er det vel også begrenset hvor mye de nederlandske klubbene satser på ham.

 

Spørsmålet nå er om det er blitt for sent og om han noensinne kommer til å bli den spilleren talentet han viste som 16-åring skulle tilsi. 

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

For å snu på det så er han bare 20. Hvor mange fotballspillere er megastjerner når de er 20? Alle er ikke unikumer som Mbappe, Messi eller Ronaldo.

Stemmer forsåvidt det. Jeg gir han 2 år.. 22 år er en gylden alder for modne fotballspillere av kaliber, både nå og tidligere.

 

Men, noe må virkelig skje om han skal nå den ønskede utviklingen de neste 2 årene.

 

Altså, nå snakker vi i forhold til om han skal bli en stjernespiller og leve opp til sitt spådde potensiale. Han kan selvsagt bli en meget god eller god spiller selv med bare litt utvikling de neste 2 årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...