Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg valgte et ATX-kabinett til eget bygg, var at jeg fikk kjøpt et Asus P8Z77-V LX brukt, som er et ATX-hovedkort. Jeg er enig i at Fractal Design Define S kun er et relativt kompakt kabinett, og at det ville hatt godt av en krymping i alle dimensjoner til micro-ATX i det minste. :)

 

Originalt tenkte jeg jo å kjøpe mini-ITX, og da gå for SilverStone SG13. Eventuelt frese ut et eget kabinett, ettersom jeg selv mener at produsentene har en del å gå på. 

 

Jeg har ikke noe ITX-bygg i tråden akkurat nå, fordi det ikke var så ettertraktet. Skulle jeg imidlertid gått den veien, ville jeg overveid dette oppsettet:
 

Intel Skylake i5

Corsair H50

AMD Radeon R9 Nano

SilverStone SG13

Silverstone SFX-L PSU

Samsung 850 EVO 500GB eller SM951 om en har råd og et hovedkort som er kompatibelt

 

Her er det to deler som snart kommer ut (CPU og GPU), og det er så nærtstående, at jeg definitivt ville holdt an litt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hvorfor du anbefaler greier som ikke har kommet ut, cluet her er vel å ha testet/erfaring med noe av disse tingene du foreslår.

I første innlegg er det kun anbefalt komponenter som har kommet ut. Dette var en enkelt forespørsel, der jeg anser Skylake og AMD Radeon R9 Nano til å være svært relevante. Vi har en del info på dem, uten at de har blitt lansert riktig enda. Normalt sett anbefaler jeg heller ikke å vente, men når noe er like rundt hjørnet, skader det ikke. :)

Lenke til kommentar

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1274167

 

Denne har jeg. Fungerer som bare det. :) Liker minnepenner med litt fart på, jeg da ^^

 

Har forøvrig fått JBL LSR305 i hus og er satt opp. Skal bestille AudioEngine A5+ og AudioEngine Dac 1, for å få testet anleggene opp mot hverandre og se om en dyrere DAC har noe å si. ^^ Vil bruke de neste par timene til å lage en liten tour-oversikt av utstyret mitt nå. Beyerdynamic DT 770 Pro har jeg ikke fått enda, ettersom det virker som om han jeg bestilte det fra var litt tvilsom. Finns betalingsgaranti gjør uansett at jeg får pengene tilbake.  :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Agentspoon Tour:

 

1str_zps1hhe2rze.jpg

 

Skjerm: Dell U2412M 1920x1200 (brukt: 1000 kr, ny: 2600 kr)

Høyttalere: JBL LSR305 (brukt: 2000 kr, ny: 2900 kr)

DAC: Behringer UCA202 (ny: 280 kr)

Tastatur: Logitech G710+ Mekanisk (ny: 799 kr)

Mus: Logitech MX Performance (ny: 515 kr)

Hodetelefoner: Beyerdynamic DT 770 Pro (brukt: 600 kr, ny: 1375 kr) Ikke avbildet

Skrivebord: Kirsebærtre, 170x120x120 cm (brukt: 200 kr, ny: 1000 kr) 

 

Totalt for alt utstyr: ~5400 kr

 

2nds_zpsvxxz6foi.jpg

 

Dataspesifikasjoner: Fractal Design Define S, Asus P8Z77-V LX, Intel Core i5 3570K, MSI GeForce GTX 970 Gaming, Samsung 850 EVO 500GB, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair AX 750, Cooler Master Hyper 212 EVO

 

Brukt: 6500 kr Ny: 10 900 kr 

 

Total kostnad: ~11 900 kroner

Spart kostnad: ~11 200 kroner

 

Har med andre ord spart cirka 48,5% av hva jeg måtte ut med, om jeg skulle kjøpt alt nytt. Det er jeg strålende fornøyd med.  :w00t:

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke helt, er en tynn sponplate under. Litt vanskelig å få med fra den vinkelen :p Burde heller reagere på at det ikke er noe demping under høyttalerne. Skal bygge dem opp etter hvert sånn at de kommer i hodehøyde.  :green: Forslag til kreative måter å gjøre dette på? Må være stabilt og gjerne 30 cm i høyden.

Lenke til kommentar

Agentspoon:

http://www.procom.no/studiomobler/stativlosninger.html

Her har de diverse stands for høyttalere. Det blir rimeligere å søke opp høyttalerstativer i metall på prisjakt. Disse setter du på hver side av bordet.

 

Du er god for å tjene 25-30k i uka som avdelingsleder i ei seriøs bedrift. Du fortjener mye bedre enn dette oppsettet du har nå. Om 5 år har du høyttalere til 400k og sender mail om de ikke snart kan tenke seg å lage en mer påkostet modell.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Agent:

Hvis du har lest deg opp på aktive PC høytalere (i forskjellig prisklasse) så gjerne PM meg litt info. 

Jeg har blåst 2+1 på kontoret, og flytter da de jeg har hjemme til jobb. Så dermed trenger jeg nye høytalere på hovedmaskinen og skal ha aktive, stereo (ikke 2+1).

 

PS: Hvis noen skal ha noen billige og veldig gode 2+1 så er Creative Inspire T3130 ekstremt mye for penga. Men disse er nok vanskelig å få tak i, i dag. Legendariske PC høytalere imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...