Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvis du oppgrader ofte kan det vel lønne seg? Du slipper jo å kjøpe ny ram igjen om 2-3 år

DDR3 kommer fortsatt til å finnes om 2-3 år, er pumpet ut såpass store mengder med det, at spesiellt brukt, så kommer man til å få knall dealer

 

Var ikke det jeg mente, snakket om hvis hvis man skulle oppgradere hovedkort og cpu ofte, men tror det er minimalt man sparer man uansett

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som sliter med at  PC-platformen ikke har kommet med noe nytt siden 2008? Det er nesten ikke vits i å kjøpe noe nytt med mindre man er en racer på produktivitet og trenger hver eneste resurs.

Enig, trenger selv ikke noe mer enn en 4 core 8 thread atm, eneste jeg ville hatt mere av er ram

Lenke til kommentar

Trenger faktisk nytt motherboard og CPU selv, og har tenkt å beholde det som i mine øyne duger enda i skjermkortet Gainward GTX 670(beholder det inntil videre i alle fall, så får jeg vurdere å oppgradere etterhvert), 16 GB Corsair RAMog en 650W strømforskyvning fra Cooler Master + resten av specsene som er nødvendig. Hadde en i5 2500K CPU som funket ypperlig så ønsker gjerne noe som ligner det i forhold til ytelse osv. i5-4690K burde vel passe bra som det er foreslått i det første innlegget?

 

Trenger da også et motherboard som passe bra med det, men er litt usikker på hvilket jeg skal gå for. Spiller sjeldent tunge spill for tiden, og bruker den mest til PCM, FM, Rocket League og spill som ikke krever all verden. Som sagt vil jeg at det skal vare noen år, så spørsmålet blir vel egentlig om hvilket av de tre alternativene i førsteposten(eventuelt andre forslag) jeg bør gå for? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

4690k er nok det beste valget i dag med mindre du ønsker å gå langt opp i pris.

Når det gjelder hovedkort så er det viktigste at hovekortet dekker behovene dine når det gjelder tilkoblingsmuligheter osv. Du trenger egentlig bare det billigste hovedkortet som dekker behovene dine. De to Z97 hovedkortene i førsteposten er ikke dumme valg.

Lenke til kommentar

 

Men hva mener dere er det beste å kjøpe nå? Vurderer å kjøpe nytt HK og CPU, men hva er det en får mest for pengene for? Bruker PCen til litt forskjellig, men mest krevende er nok spilling.

Kommer nok ikke til å bytte på 3-4 år tipper jeg

Hva har du nå?

 

Et rimlig HK og AMD Phenom II 955

Har et Asus 970 som jeg nettopp kjøpte

Lenke til kommentar

Konge. Da tror jeg det blir et av de Z97-kortene. Jeg antar at det ikke er de aller største forskjellene mellom Gaming 3 og 5, men så lite peiling som jeg har hadde det vært fint om du/noen andre hadde forklart meg forskjellen på Gaming 3 og 5. Så vidt jeg forstår er Gaming 5 mer egnet til 2 skjermkort eller tar jeg feil? Noe annet?

 

Gaming 5 støtter 2 stk skjermkort fra nvidia (sli), og Gaming 3 støtter ikke sli
Lenke til kommentar

 

Konge. Da tror jeg det blir et av de Z97-kortene. Jeg antar at det ikke er de aller største forskjellene mellom Gaming 3 og 5, men så lite peiling som jeg har hadde det vært fint om du/noen andre hadde forklart meg forskjellen på Gaming 3 og 5. Så vidt jeg forstår er Gaming 5 mer egnet til 2 skjermkort eller tar jeg feil? Noe annet?

Gaming 5 støtter 2 stk skjermkort fra nvidia (sli), og Gaming 3 støtter ikke sli

 

 

Så når hovedkortet ikke støtter sli og minne som er 1600mhz kan det være like så greit for enkelte å kjøpe B85 hovedkort og 4790k?

Lenke til kommentar

 

 

Konge. Da tror jeg det blir et av de Z97-kortene. Jeg antar at det ikke er de aller største forskjellene mellom Gaming 3 og 5, men så lite peiling som jeg har hadde det vært fint om du/noen andre hadde forklart meg forskjellen på Gaming 3 og 5. Så vidt jeg forstår er Gaming 5 mer egnet til 2 skjermkort eller tar jeg feil? Noe annet?

 

Gaming 5 støtter 2 stk skjermkort fra nvidia (sli), og Gaming 3 støtter ikke sli

 

Så når hovedkortet ikke støtter sli og minne som er 1600mhz kan det være like så greit for enkelte å kjøpe B85 hovedkort og 4790k?

Nei, fordi B85 støtter ikke overklokking, det vil også være verdt mindre hvis su noen gang skal selge det igjen.
Lenke til kommentar

Det er feilaktig. Ved å kjøre 4790k på 4.4ghz er en bedre allrounder enn en i5. En trenger ikke overklokke mer. Dessuten er ikke en 212 evo i stand til å øke Ghz noe særlig mer. Skal en selge får en ikke igjen prisforskjellen en betalte, enkelt og greit. 

Lenke til kommentar

Det er feilaktig. Ved å kjøre 4790k på 4.4ghz er en bedre allrounder enn en i5. En trenger ikke overklokke mer. Dessuten er ikke en 212 evo i stand til å øke Ghz noe særlig mer. Skal en selge får en ikke igjen prisforskjellen en betalte, enkelt og greit.

Ikkje si det. Ikkje sikkert noen vil kjøpe noe som ikkje overklokker :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...