Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å kjøpe Capital Offense, mye fordi hovedskjermen min har behov for utbytting.

Det er jo alltid slik at hvis man venter bare "litt til" så kommer det noe bedre, og noe blir billigere.

 

1) Jeg ser jo at du advarer i første post om at Capital Offense er for (så og si) spesielt interesserte gamere. Hvor mye bedre opplevelse gir egentlig en skjerminvestering på 4.5k og Capital Offense i forhold til de andre? Jeg skjønner at "opplevelse" kan tolkes både hit og dit - men gjerne litt input fra noen som spiller mye og har prøvd både med/uten 144Hz frekvens eller 4K oppløsning som det nevnes.

 

2) Er det noe som er så like rundt hjørnet at du tror du vil oppdatere bygget i løpet av veldig kort tid? Dvs under en mnd.

Jeg har en spill-PC fra før, men nå driver jeg med flytting så jeg kan vente en mnd med å koble opp en ny PC.

 

Kjenner det er lenge siden jeg har bygd PC så jeg gleder meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har veldig lyst til å kjøpe Capital Offense, mye fordi hovedskjermen min har behov for utbytting.

Det er jo alltid slik at hvis man venter bare "litt til" så kommer det noe bedre, og noe blir billigere.

 

1) Jeg ser jo at du advarer i første post om at Capital Offense er for (så og si) spesielt interesserte gamere. Hvor mye bedre opplevelse gir egentlig en skjerminvestering på 4.5k og Capital Offense i forhold til de andre? Jeg skjønner at "opplevelse" kan tolkes både hit og dit - men gjerne litt input fra noen som spiller mye og har prøvd både med/uten 144Hz frekvens eller 4K oppløsning som det nevnes.

 

2) Er det noe som er så like rundt hjørnet at du tror du vil oppdatere bygget i løpet av veldig kort tid? Dvs under en mnd.

Jeg har en spill-PC fra før, men nå driver jeg med flytting så jeg kan vente en mnd med å koble opp en ny PC.

 

Kjenner det er lenge siden jeg har bygd PC så jeg gleder meg ;)

Hvilken type spill spiller du?

I FPS spill utgjør det en gigantisk forskjell, men i feks WoW så merker man såvidt noe.

Lenke til kommentar

Håper det løser seg for deg, apekjeks. :)

 

Har noen forslag til et svært kompakt kabinett som støtter ATX-standarden? Stillegående er en bonus, men størrelse teller mest. 

Ser faktisk etter noe slikt selv :p. Selv har jeg sett litt på Jonsbo w2 (er ganske kompakt etter hvor mye det plass til, men kunne vært enda mindre...) som virker interessant, du kunne jo sjekket det ut ;).

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst til å kjøpe Capital Offense, mye fordi hovedskjermen min har behov for utbytting.

Det er jo alltid slik at hvis man venter bare "litt til" så kommer det noe bedre, og noe blir billigere.

 

1) Jeg ser jo at du advarer i første post om at Capital Offense er for (så og si) spesielt interesserte gamere. Hvor mye bedre opplevelse gir egentlig en skjerminvestering på 4.5k og Capital Offense i forhold til de andre? Jeg skjønner at "opplevelse" kan tolkes både hit og dit - men gjerne litt input fra noen som spiller mye og har prøvd både med/uten 144Hz frekvens eller 4K oppløsning som det nevnes.

 

2) Er det noe som er så like rundt hjørnet at du tror du vil oppdatere bygget i løpet av veldig kort tid? Dvs under en mnd.

Jeg har en spill-PC fra før, men nå driver jeg med flytting så jeg kan vente en mnd med å koble opp en ny PC.

 

Kjenner det er lenge siden jeg har bygd PC så jeg gleder meg ;)

Ja. Intel Skylake kommer 5. August og vil definitivt være å finne i bygget sammen med nytt hovedkort. Sannsynligvis blir det også DDR4 til den tid, så dette regner jeg som en stor utskiftning.
Lenke til kommentar

 

Ja. Intel Skylake kommer 5. August og vil definitivt være å finne i bygget sammen med nytt hovedkort. Sannsynligvis blir det også DDR4 til den tid, så dette regner jeg som en stor utskiftning.

 

 

Er dette kostbare oppgraderinger? Og forsåvidt, er de merkbare - eller blir det kun spekuleringer?

Lenke til kommentar

http://www.kitguru.net/components/cpu/anton-shilov/new-intel-core-i7-6700k-skylake-test-results-leak-4-8-faster-than-core-i7-4790k/

 

Hvis vi skal legge noe i dette da ...

 

Det har ikke skjedd veldig mye på mainstream-markedet til Intel siden Bloomfield (1.gen i7). De trenger jo ikke gjøre annet enn å øke med noen prosent og så kjøper folk nytt. AMD må gi dem noe konkurranse, ellers gidder dem (Intel) ikke gjøre noe særlig.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Bruk en DP?

 

Og det der er vel en 1440p monitor, ikke 4K. 

For å få 4K må vel monitoren være 3840x2160

 

DisplayPort? Kanskje jeg er på bærtur, da jeg tenkte HDMI var det raskeste og sådan det eneste alternativet. Det står at skjermen har tilkobling for HDMI 2.0, men det er vel unødvendig med en HDMI 2.0 kabel selv om den potensielt støtter bruk av det.

Lenke til kommentar

Sammenligner vel bare stock speed/turbo?

 

Nytter jo ikke sammenligne OC. Tenk deg Ola dunk med 4790K OC og stock kjøler skal bryne seg på Nizzen med samme prosessor og fasekjøler :p I tillegg har vi jo lotteriet.

Akkurat. Det viktigste blir jo hva forskjellen er når prosessorene er klokket likt, og hvor høyt de normalt går. Om Skylake klokker høyere enn Haswell, og yter en del høyere per hertz, kan det bli en solid boost. :)

 

Har forøvrig kjøpt en del hardware brukt nå med min relativt begrensede økonomi. Får håpe at Skylake og Radeon R9 Nano blir rævva, sånn at jeg slipper å ha dårlig samvittighet. Neida, ønsker at det skal bli himmelsk for de som har mulighet til det.  :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Kjøpte meg faktisk Capital Offense. Jeg byttet fra 2x4 til 2x8 RAM. Og fjernet SSD. Kjøpte skjermen som står i oppsettet.

 

Jeg har egentlig ikke vært noe særlig til PC-gamer det siste året etter overgang fra studier til fast jobb. Min gamle PC har fungert utmerket til å kjøre alle nyere spill fra low til medium så langt. Håper dette blir vakkert! Det kostet ihvertfall skattepengene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...