Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Sammenligner vel bare stock speed/turbo?

 

Nytter jo ikke sammenligne OC. Tenk deg Ola dunk med 4790K OC og stock kjøler skal bryne seg på Nizzen med samme prosessor og fasekjøler :p I tillegg har vi jo lotteriet.

Akkurat. Det viktigste blir jo hva forskjellen er når prosessorene er klokket likt, og hvor høyt de normalt går. Om Skylake klokker høyere enn Haswell, og yter en del høyere per hertz, kan det bli en solid boost. :)

 

Har forøvrig kjøpt en del hardware brukt nå med min relativt begrensede økonomi. Får håpe at Skylake og Radeon R9 Nano blir rævva, sånn at jeg slipper å ha dårlig samvittighet. Neida, ønsker at det skal bli himmelsk for de som har mulighet til det. :)

Tidlige rapporter viser at skylake 4 core overklokker dårlig pga iris pro? Eller hva gpuen heter. 4.2 ghz ca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som skriver at de venter på skylake, men de vet ikkje hvorfor :D

 

Overklokkingspotensialet synker ofte litt med krymping. 3930k som jeg hadde overklokket særdeles bra. 5.2 ghz på vann. Litt nedtur mef 4960x som overklokket til 4.9 ghz som faktisk er bra..

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg kjørte motsatt. Ventet på godt tilbud en generasjon tilbake i stedet, på Ivy Bridge. 
 
>.>
 
<.< ...
 
Hipster

 

Men ja, det synes jeg i grunn er litt merkelig. Rart at Intel isåfall kan prioritere sterkere GPU-del, spesielt i de dyre løsningene som i5 6600K og i7 6700K. Der vil jo 99% ha et skjermkort uansett, og det ville neppe vært store klager om de hadde varianter der de kuttet ut Iris Pro fullstendig.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg er ny i dette forumet og har prøvd å se raskt over diskusjonen hittil. Har tenkt å gå for "Black refinery"

Ønsker en pc som kan takle det som er på markedet bra, men spiller for det meste CS GO, har derfor tenkt å kjøpe en 27" skjerm med 144hz. Har derfor sett litt på "Capital Offence- Anbefalt skjerm: Acer XG270HU", eller en annen tilsvarende skjerm, uten "FreeSync" med tanke på at det blir ubrukt.

 

Har aldri bygget en pc før, så er litt grønn på at deler som ser lik ut i mine øyne har store prisforskjeller, spesielt på grafikkort.

 

Mange spør sikkert om det samme, men er det er godt tidspunkt å kjøpe på? Ønsker meg det egentlig asap, budsjettet er rundt 10-12k på selve maskinen, men er en av de som irriterer seg ekstremt om jeg kjøper nå, rett før noe nytt og bedre eller tilbud kommer.

 

Har prøvd å sette sammen delene i samme nettbutikk og sett etter "oppgraderingspakker" som kan lønne seg, for ser at om man bestiller alle delene fra forskjellige nettbutikker, så blir det litt sure penger i frakt. 

Er dette et godt kjøp i så fall? https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/oppgraderingspakker/hovedkortoginternminne/intel-i5-4690kz97x16gbc/206529.11108/

 

Takk for hjelp og innsats hittil i denne tråden!  ;)

Lenke til kommentar

Ville ikkje hatt freesync skjerm med nvidiakort iallefall :)

 

Kjøpte nettopp BenQ 1080p g-sync 27" til lillebror nå i ferien. Han ble fornøyd, bildekvaliteten var merkbart bedre enn den andre 24" 144hz benQen han har fra før :)

 

1080p fordi han ikkje har skjermkort for 1440p. Han spiller mye fps, så da er ikkje under 100 fps aktuelt :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hmm, hørte noe med at GSync (og FreeSync) var negativt å bruke i fps som CS GO etc, pga. at det blir en liten forsinkelse ved det. 

Men skal se undersøke skjermer nærmere når jeg har klart å bestille pc'en. 

 

Ellers så det jeg skrev greit ut? er mulig jeg bestiller et annet grafikkort av samme type, med tanke på det jeg sa med samlet frakt, dermed ser jeg mest på det nå.

 

Var så uheldig å komme over den perfekte pc-pakken i deler, men prisen var skrevet uten merverdiavgift= da forstod jeg hvorfor det så for bra ut.

Lenke til kommentar

Hmm, hørte noe med at GSync (og FreeSync) var negativt å bruke i fps som CS GO etc, pga. at det blir en liten forsinkelse ved det.

Men skal se undersøke skjermer nærmere når jeg har klart å bestille pc'en.

 

Ellers så det jeg skrev greit ut? er mulig jeg bestiller et annet grafikkort av samme type, med tanke på det jeg sa med samlet frakt, dermed ser jeg mest på det nå.

 

Var så uheldig å komme over den perfekte pc-pakken i deler, men prisen var skrevet uten merverdiavgift= da forstod jeg hvorfor det så for bra ut.

Derfor kan man velge ULMB :) Kjent som lightboost ;

 

http://www.blurbusters.com/lightboost-sequel-ultra-low-motion-blur-ulmb/

Med dette BØR ikkje fps være under 120 Fps, fordi da føles det laggete :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp BenQ 1080p g-sync 27" til lillebror nå i ferien. Han ble fornøyd, bildekvaliteten var merkbart bedre enn den andre 24" 144hz benQen han har fra før :)

 

 

 

 

 

Hvilken BenQ 1080p g-sync 27" skjerm da?

Endret av Tarzan78
Lenke til kommentar

 

Kjøpte nettopp BenQ 1080p g-sync 27" til lillebror nå i ferien. Han ble fornøyd, bildekvaliteten var merkbart bedre enn den andre 24" 144hz benQen han har fra før :)

 

 

 

 

 

Hvilken BenQ 1080p g-sync 27" skjerm da?

 

 

Tror ikkje det finnes så mange...

XL2420G

 

finnes bare 24" :p

 

Jeg skrev feil , mente 24"

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte nettopp BenQ 1080p g-sync 27" til lillebror nå i ferien. Han ble fornøyd, bildekvaliteten var merkbart bedre enn den andre 24" 144hz benQen han har fra før :)

 

 

 

 

 

Hvilken BenQ 1080p g-sync 27" skjerm da?

 

 

Tror ikkje det finnes så mange...

XL2420G

 

finnes bare 24" :p

 

Jeg skrev feil , mente 24"

 

Akkurat :)

Woi!! 5500,- for en 24" !! :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

 

Woi!! 5500,- for en 24" !! :hmm:

 

 

Alternativet er MYE dyrere:

 

1440p skjerm, og da må det enda et skjermkort til. Hvis man ikkje har stor nok psu, så må denne oppgraderes. Eller så har man plutselig ikkje plass i kabinettet, så da blir det nytt kabinett jada jada... :D

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Woi!! 5500,- for en 24" !! :hmm:

 

 

Alternativet er MYE dyrere:

 

1440p skjerm, og da må det enda et skjermkort til. Hvis man ikkje har stor nok psu, så må denne oppgraderes. Eller så har man plutselig ikkje plass i kabinettet, så da blir det nytt kabinett jada jada... :D

 

JA det blir vel det da :blush:

 

Må ha to kabinett å vel :mrgreen:

 

Men er det noen gode tips for skjermkort til 1440p 144hz skjerm?

 

1 stk gtx 970 blir stusselig? Må man opp til 980?

 

Hvor stor strømforsyning trengs til to skjermkort?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Woi!! 5500,- for en 24" !! :hmm:

 

 

Alternativet er MYE dyrere:

 

1440p skjerm, og da må det enda et skjermkort til. Hvis man ikkje har stor nok psu, så må denne oppgraderes. Eller så har man plutselig ikkje plass i kabinettet, så da blir det nytt kabinett jada jada... :D

 

JA det blir vel det da :blush:

 

Må ha to kabinett å vel :mrgreen:

 

Men er det noen gode tips for skjermkort til 1440p 144hz skjerm?

 

1 stk gtx 970 blir stusselig? Må man opp til 980?

 

Hvor stor strømforsyning trengs til to skjermkort?

 

 

1440p 144hz, så er minimum 2x gtx 970.

 

En god grunn for å gå for 1080p om man ikkje har nok krutt..

Lenke til kommentar

Har 1 stk evga gtx 970. Kjøpte meg Rog Swift siden jeg fikk den billig, må nesten ha litt mer futt i gpu. Har en CM G600, 600W psu, plus bronze. Har jeg nok watt til ett 970 til?

 

Og må jeg ha evga på den andre gpuen også? 

 

Hva gir mest for penga/ytelse mtp 2x gtx 970 eller 1 gtx 980ti? Tenker da å kjøpe et 980ti til senere når jeg trenger mer futt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...