Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forøvrig vurdert å bytte fra Fractal Design Define R5 til S. Kabinettet er veldig likt, men har noen forskjeller. Frontpanelet kan tas helt av, i stedet for at det svinger opp som en dør. Viftene er i utgangspunktet låst til 1000RPM, da det ikke er viftekontroller. De er uansett veldig stillegående og yter bra. Harddiskburene er blitt tatt ut, og du kan i stedet ha 3x 3.5-tommer harddisker festet med en annen løsning, og flere SSDer på baksiden av veggen. Personlig har jeg aldri helt sett det store behovet for 8-10 rader for harddisker, når de fleste ikke er i nærheten av å bruke dette. Det er mulig å ta dem ut på R5 også, siden det er modulært design på dem, men like greit å bare gjøre det først som sist. Det forbedrer også luftgjennomstrømning.

 

Det en får igjen for disse små ofrene, er i hovedsak en hyggeligere prislapp. Kabinettet koster per nå 750 hos Multicom, og 790 kroner hos NetOnNet.  :wee:

 

Jeg har bestilt et selv, som jeg skal forsøke å bygge og romstere litt i snart, men inntil da er jeg interessert i å høre tankene deres rundt dette.  :)

Lenke til kommentar

Kabinettet er veldig flott, ja. :D Klarte å kløne det skikkelig til med 212 EVO. Såpass at jeg måtte ta den opp en gang etter å ha klemt ut kjølepasta, og sette den på igjen på samme pasta. Får håpe det ikke dreper temperaturer totalt, sånn at jeg må gjøre det på ny. Ville normalt skrapt av all kjølepasta og lagt på ny, men har ikke rensemiddel der jeg er nå. :(

Lenke til kommentar

Det gjør ingenting å ta av kjøleren noen minutt for så å sette den på igjen på samme pasta. Det skal gå helt fint.

 

Når det gjelder rengjøring bruker jeg også isopropanol, men forskjellene er veldig små, knapt målbare. Jeg gjør det av gammel vane, men det holder lenge bare å dra det vekk med dasspapir.

Lenke til kommentar

Da har jeg fullført Capital Offense. Det tok meg noen timer i går, så jeg har ikke fått spilt på den enda.

For at jeg skal komme raskt i gang lurer jeg på hvordan jeg enklest kan teste om alt er som normalt.

SLI: har kortene koblet på øverst og midterste pci-e slot, da det ikke er plass til å koble på den nederste slotten i dette kabinettet. Er det bare å bruke nvidias kontrollpanel for å slå av / på og that's it ?

Hvor mye av det som ligger på installasjons-CDen trenger jeg egentlig, jeg måtte ha nettverksdriveren - men må jeg installere resten også (chipset, sound, osv)?

Andre programmer dere anbefaler, f.eks for å følge med at temperaturer og ytelse er som normalt.

Lenke til kommentar

Kabinettet er veldig flott, ja. :D Klarte å kløne det skikkelig til med 212 EVO. Såpass at jeg måtte ta den opp en gang etter å ha klemt ut kjølepasta, og sette den på igjen på samme pasta. Får håpe det ikke dreper temperaturer totalt, sånn at jeg må gjøre det på ny. Ville normalt skrapt av all kjølepasta og lagt på ny, men har ikke rensemiddel der jeg er nå. :(

Cooler master kjølerne kjøler godt for prisen, men monteringen er noe sabla dritt!

Det endrer dog ikke tempereaturen om du gjør feil ett par ganger, med mindre du har hatt på alt for lite pasta ;)

 

Da har jeg fullført Capital Offense. Det tok meg noen timer i går, så jeg har ikke fått spilt på den enda.

For at jeg skal komme raskt i gang lurer jeg på hvordan jeg enklest kan teste om alt er som normalt.

SLI: har kortene koblet på øverst og midterste pci-e slot, da det ikke er plass til å koble på den nederste slotten i dette kabinettet. Er det bare å bruke nvidias kontrollpanel for å slå av / på og that's it ?

Hvor mye av det som ligger på installasjons-CDen trenger jeg egentlig, jeg måtte ha nettverksdriveren - men må jeg installere resten også (chipset, sound, osv)?

Andre programmer dere anbefaler, f.eks for å følge med at temperaturer og ytelse er som normalt.

Ja, that's it

Ville lastet ned de fleste andre driverne fra nett, med mindre du har Win10

https://ninite.com/

Agentspoon kan kanskje legge den til i forsiden?

Lenke til kommentar

Da var det gjort! :)

 

Samtidig er det på sin plass å avduke min første maskin siden 2009. 

 

Diskusjon_zpsf0qpt5yi.jpg

 

De fleste delene er kjøpt brukt, men da har jeg til gjengjeld fått en veldig god handel. Spesifikasjonsliste er som følger:

 

Kabinett: Fractal Design Define S

HK: Asus P8Z77-V LX

CPU: Intel Core i5 3570K

GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming

RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB (2x8GB)

SSD: Samsung 850 EVO 500GB

PSU: Corsair AX 750W

Kjøler: Cooler Master Hyper 212 EVO

Tastatur og mus: Logitech G710+ (Mekanisk) og Logitech MX Performance

Skjerm: Dell U2412M

 

 

Kvaliteten på bildet er dritdårlig! Hvorfor brukte du ikke speilreflekset?? Jo, jeg har en Nikon D7000 pent plantet på kabinettet, og snappet et par bilder, men kabinettet har selvsagt ikke SD-port, så da ble det umulig å overføre inntil videre. Tok i stedet bilde med sub-optimale HTC One M8 :)

 

 

Alle delene har faktisk vært innom Black Refinery, bortsett fra Corsair AX 750 (har hatt HX-serien, men AX-serien gir lite verdi for pengene, med mindre du får den for 300 kroner, hehe). Hovedkortet har det vært en litt dyrere variant av i Black Refinery. Dette er basic-modellen, så spent å se hvor godt det klokker. 

 

Maskinen vil selvfølgelig bli overklokket. Både CPU, GPU og minne. Den vil bli brukt til spilling og redigering av foto, i tillegg til å være en ledsager til studiene. Skjermen ble nylig også kjøpt brukt, en Dell U2412M, som er en 24" IPS med 1920x1200 oppløsning. Alt sammen (data, skjerm, tastatur og mus) kostet meg 9000 kroner. Maskinen i seg selv kostet kun 7000.  :w00t:

Endret av Agentspoon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...