Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet ikke om folk er helt enige med meg her, men for hodetelefoner synes jeg at Beyerdynamic DT 770 Pro er et av de mest fantastiske produktene laget, uansett sjanger. Har testet dem opp imot Audio Technica ATH M50-X, og synes faktisk de er kneppet bedre. Men her er det litt lydsignatur en selv foretrekker, det handler om. Men å prøvd de to ville i hvert fall vært det første jeg hadde gjort om jeg var på jakt etter et par gode hodetelefoner. :)

 

Høyttalere syns jeg er veldig spennende, fordi det nok er her flest velger løsninger som egentlig er ganske dårlige. En må nesten innom butikker som 4Sound, HiFi-klubben og Soundgarden for å oppleve hvor ekstremt mye en går glipp av ved å kjøpe Logitech og Creative f. eks. Det er et område jeg føler at kunne vært aktuelt å lage anbefalinger for, fordi det finnes en veldig spesifikk kategori innenfor høyttalere, såkalte powered studio monitors, som ikke trenger forsterker og passer ekstremt bra til PC-bruk. Størrelsen 5-tommer sub, 1-tommer tweeter passer greit til et middels stort skrivebord, og har stor konkurranse. Audioengine 5+ og JBL LSR305 ser jeg på som de to beste til henholdsvis 2,5k og 3k. Jeg skal få testet hvor stor forskjell det er på en DAC til 250 kroner og en til 1000 kroner, for å se om jeg vil anbefale dette og.  :wee:

 

Argon Octave 5A krever forsterker, og er i tillegg HiFi-Klubben sitt eget merke, som gjerne ikke er helt kremen når det kommer til ytelse per krone. Jeg hørte faktisk denne modellen i butikken deres, og syntes den var dårligere enn til og med BX5 Carbon. Såklart, de er ikke laget for nøytral lyd, men som HiFi-høyttaler, men for PC-bruk, tror jeg at aktive studio monitorer er det greieste uansett.

 

Tastatur føler jeg er og blir en litt motesak. De fleste mekaniske tastatur i dag bruker de samme Cherry MX-tastene. Hvilken farge på MX-konfigurasjoner, er opp til hva den enkelte behøver. Personlig har jeg et Logitech G710+ med brune Cherry MX-taster. Jeg kjøpte det mest fordi det var halv pris, og jeg liker designet ganske godt og volumknappen. Mekaniske taster synes jeg ikke utgjør en så ekstremt stor forskjell ift membran, men det varierer litt fra individ til individ om det er verdt det. Uansett er det vanskelig å anbefale et mekanisk tastatur over et annet. Corsair K-70 synes jo mange er fantastisk, mens andre sverger til andre merker. Uansett, hvem i all verden bruker 1300 kroner på et tastatur? Jeg fikk mitt G710+ til 799 kr, som var helt ved smertegrensen for hva jeg anser som "folkelig".  :confused:  :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BadCat sier:

Bruk mindre tid og penger på det du ikke trenger så du har mer tid og penger til det du trenger.

 

Et lydanlegg er et av de få tingene i et hjem man kan nyte mens man utfører andre oppgaver. Ser man film/serier, spiller, leser nettsider osv blir man bortimot 100% passiv med andre gjøremål, derfor bør man legge en god del penger i lyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om folk er helt enige med meg her, men for hodetelefoner synes jeg at Beyerdynamic DT 770 Pro er et av de mest fantastiske produktene laget, uansett sjanger. Har testet dem opp imot Audio Technica ATH M50-X, og synes faktisk de er kneppet bedre. Men her er det litt lydsignatur en selv foretrekker, det handler om. Men å prøvd de to ville i hvert fall vært det første jeg hadde gjort om jeg var på jakt etter et par gode hodetelefoner. :)

Beyerdydamic DT 770 Pro er vel av de hodetelefonene jeg ser blir anbefalt mest på dette forumet :). Selv har jeg blitt veldig glad i åpene hodetelefoner etter jeg anskaffet meg et par AKG K712 hodetelefoner, gir veldig bra "soundstage" som er veldig nice i blant annet FPS spill :D. Men som du sier blir valget fort av hodetelefoner fort en smakssak :p.

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

 

Funfact: Jeg kjøpte dt770 80 ohm i 2006, og bruker det enda :D Bare byttet puter på det. Sier noe at samme headsettet er like bra og poppiss i 2015 ?

Det har vært like bra og poppis siden 1981 ;)
Men beyerdynamic dt770 kom vel ikkje før 2004/2005 eller.no Forløper du tenker på?

Fant visst info her:http://kenrockwell.com/audio/beyer/dt-770.htm

 

Finner ikkje når offisielt dt770 kom. Kan du hjelpe meg? :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Funfact: Jeg kjøpte dt770 80 ohm i 2006, og bruker det enda :D Bare byttet puter på det. Sier noe at samme headsettet er like bra og poppiss i 2015 ?

Det har vært like bra og poppis siden 1981 ;)
Men beyerdynamic dt770 kom vel ikkje før 2004/2005 eller.no Forløper du tenker på?

Fant visst info her:http://kenrockwell.com/audio/beyer/dt-770.htm

 

Finner ikkje når offisielt dt770 kom. Kan du hjelpe meg? :)

Jeg trodde dette headsettet var dritgammelt, men mulig jeg tar feil.

 

Kunne ikke finne noe veldig håndfast, men fant dette:https://north-america.beyerdynamic.com/press/press-releases/press-detail/article/the-dt-770-pro-a-studio-legend-now-in-a-32-ohm-version.html

 

Edit: din egen link sier at det kom ut på 80 tallet, men kommer ikke med et konkret årstall.

 

Fint med lyd egentlig. Går aldri ut på dato :)

Har et par med Stax lambda pro fra 80 tallet som låter meget spesielt og gir utrolig god lyd selv i dag. Elektrostater rett på ørene :)

Endret av Strato
Lenke til kommentar

 

 

 

Funfact: Jeg kjøpte dt770 80 ohm i 2006, og bruker det enda :D Bare byttet puter på det. Sier noe at samme headsettet er like bra og poppiss i 2015

Det har vært like bra og poppis siden 1981 ;)
Men beyerdynamic dt770 kom vel ikkje før 2004/2005 eller.no Forløper du tenker på?

Fant visst info her:http://kenrockwell.com/audio/beyer/dt-770.htm

 

Finner ikkje når offisielt dt770 kom. Kan du hjelpe meg? :)

Jeg trodde dette headsettet var dritgammelt, men mulig jeg tar feil.

 

Kunne ikke finne noe veldig håndfast, men fant dette:https://north-america.beyerdynamic.com/press/press-releases/press-detail/article/the-dt-770-pro-a-studio-legend-now-in-a-32-ohm-version.html

 

 

 

 

The roots of the legendary beyerdynamic DT 770/880/990 line go back to 1981

 

Tja.. si det :p

 

Når dt770pro 80ohm kom for salg første gang lurer jeg veldig på. Jeg så det ikkje før i 2005. Dog da leste jeg en test av det, og måtta ha det :D

 

fant noe til:

 

 

 

he dt 770 pro is a closed dynamic headphone which has been designed for critical music and sound monitoring. The single sided cable makes the handling of the headphone easy. The cushion system allows the dt 770 pro to be used comfortably for very long periods of time. Dt 770/880/990 history:-,the legendary dt 770/880/990 series has it's roots back in 1981,when the  dt 880 was launched - the first dynamic headphone with electrostatic characteristics. In 1985 the dt 770 and 990 models were introduced,completing the series and providing the market with a choice of closed (dt 770),semi-open (dt 880) and open (dt 990) types,for maximum flexibility. The first designs of these models had plastic head bands which,whilst strong,werent as robust as the range demanded. However,in the beginning of the 1990's the first professional models were introduced,with spring steel head bands,aluminium yokes and extremely robust abs housings. Subsequently,the range has taken the world by storm and models are being used all over the world,from recording studios to live broadcast to the home user.

 

Finner ikkje helt ut når de kom i salg.

 

@ Amazon:

  • Date first available at Amazon.com: July 16, 2004
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Funfact: Jeg kjøpte dt770 80 ohm i 2006, og bruker det enda :D Bare byttet puter på det. Sier noe at samme headsettet er like bra og poppiss i 2015

Det har vært like bra og poppis siden 1981 ;)
Men beyerdynamic dt770 kom vel ikkje før 2004/2005 eller.no Forløper du tenker på?

Fant visst info her:http://kenrockwell.com/audio/beyer/dt-770.htm

 

Finner ikkje når offisielt dt770 kom. Kan du hjelpe meg? :)

Jeg trodde dette headsettet var dritgammelt, men mulig jeg tar feil.

 

Kunne ikke finne noe veldig håndfast, men fant dette:https://north-america.beyerdynamic.com/press/press-releases/press-detail/article/the-dt-770-pro-a-studio-legend-now-in-a-32-ohm-version.html

The roots of the legendary beyerdynamic DT 770/880/990 line go back to 1981

Tja.. si det :p

 

Når dt770pro 80ohm kom for salg første gang lurer jeg veldig på. Jeg så det ikkje før i 2005. Dog da leste jeg en test av det, og måtta ha det :D

Tror det var mer forbeholdt studio i begynnelsen, men fikk lavere ohm for å bli mer brukervennlig for vanlige konsumenter.

 

Edit: beklager off topic. Trenger ikke si mer om dette nå :)

Endret av Strato
Lenke til kommentar

@Agentspoon hvilket kabinett endte du opp med til pcn din? Du lette etter noe kompakt, var det riktig?

Endte opp med Fractal Design S. Storfornøyd! Spesielt overrasket over hvor stillegående det blir i tandum med 212 EVO. Den bråker mye mindre enn 212 Plus jeg hadde i forrige maskin, og høres bare med et svakt sus når jeg er tett inntil. Når jeg la meg igår glemte jeg å skru av PCen, og merket ikke at den var på før nå nylig pga det blå lyset.  :p Nydelig kabinett!

 

Edit: Skal komme med en liten Agentspoon-tour når alt utstyret mitt er på plass med JBL-høyttalerne og hodetelefonene. Det blir en liten reklame for å velge brukt og grønt også, da det meste er kjøpt slik. :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

@Agentspoon hvilket kabinett endte du opp med til pcn din? Du lette etter noe kompakt, var det riktig?

Endte opp med Fractal Design S. Storfornøyd! Spesielt overrasket over hvor stillegående det blir i tandum med 212 EVO. Den bråker mye mindre enn 212 Plus jeg hadde i forrige maskin, og høres bare med et svakt sus når jeg er tett inntil. Når jeg la meg igår glemte jeg å skru av PCen, og merket ikke at den var på før nå nylig pga det blå lyset.  :p Nydelig kabinett!

 

Edit: Skal komme med en liten Agentspoon-tour når alt utstyret mitt er på plass med JBL-høyttalerne og hodetelefonene. Det blir en liten reklame for å velge brukt og grønt også, da det meste er kjøpt slik. :)

 

Det eneste som "bekymrer" meg med Define S er at jeg, som egentlig kun har tenkt å kjøre ett skjermkort, og kanskje en hardisk i tillegg til det nødvendige ikke trenger plass til hverken radiator eller 6 hardisker. Da er kanskje gulv/bord/hylleplassen den krever noe upraktisk i forhold til et mini-tower?

Lenke til kommentar

 

 

@Agentspoon hvilket kabinett endte du opp med til pcn din? Du lette etter noe kompakt, var det riktig?

Endte opp med Fractal Design S. Storfornøyd! Spesielt overrasket over hvor stillegående det blir i tandum med 212 EVO. Den bråker mye mindre enn 212 Plus jeg hadde i forrige maskin, og høres bare med et svakt sus når jeg er tett inntil. Når jeg la meg igår glemte jeg å skru av PCen, og merket ikke at den var på før nå nylig pga det blå lyset.  :p Nydelig kabinett!

 

Edit: Skal komme med en liten Agentspoon-tour når alt utstyret mitt er på plass med JBL-høyttalerne og hodetelefonene. Det blir en liten reklame for å velge brukt og grønt også, da det meste er kjøpt slik. :)

 

Det eneste som "bekymrer" meg med Define S er at jeg, som egentlig kun har tenkt å kjøre ett skjermkort, og kanskje en hardisk i tillegg til det nødvendige ikke trenger plass til hverken radiator eller 6 hardisker. Da er kanskje gulv/bord/hylleplassen den krever noe upraktisk i forhold til et mini-tower?

 

Jepp. For din del høres det ut som det er mye plass å spare ved å gå for et mindre kabinett :) Mini-ITX systemer yter likt, tar mindre plass og koster omtrent det samme. Ulempen er at det er ikke alle små kabinetter som har plass til lange grafikkort. Men det er jo bare å kjøpe et kort grafikkort ;)

 

I tillegg er det problematisk å få plass til kjølere som 212 EVO i noen kabinetter. For eksempel fikk jeg problemer med Prodigy Micro ATX når jeg hadde 3 HDD, 1 SSD og 212 EVO. Jeg måtte bøye det ene kobberrøret littegrann for å få plass. Nå er kabinettet så fullt som går an, men temperaturene er likevel kjempefine og jeg fikk overklokket 4690K brukbart mye.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

 

 

@Agentspoon hvilket kabinett endte du opp med til pcn din? Du lette etter noe kompakt, var det riktig?

Endte opp med Fractal Design S. Storfornøyd! Spesielt overrasket over hvor stillegående det blir i tandum med 212 EVO. Den bråker mye mindre enn 212 Plus jeg hadde i forrige maskin, og høres bare med et svakt sus når jeg er tett inntil. Når jeg la meg igår glemte jeg å skru av PCen, og merket ikke at den var på før nå nylig pga det blå lyset.  :p Nydelig kabinett!

 

Edit: Skal komme med en liten Agentspoon-tour når alt utstyret mitt er på plass med JBL-høyttalerne og hodetelefonene. Det blir en liten reklame for å velge brukt og grønt også, da det meste er kjøpt slik. :)

 

Det eneste som "bekymrer" meg med Define S er at jeg, som egentlig kun har tenkt å kjøre ett skjermkort, og kanskje en hardisk i tillegg til det nødvendige ikke trenger plass til hverken radiator eller 6 hardisker. Da er kanskje gulv/bord/hylleplassen den krever noe upraktisk i forhold til et mini-tower?

 

Eventuelt: Kjøre en slik som dette: http://lifehacker.com/mount-anything-under-your-desk-with-4-brackets-1208219283 ? Noen som har prøvd/erfaring?

Lenke til kommentar

 

@Agentspoon hvilket kabinett endte du opp med til pcn din? Du lette etter noe kompakt, var det riktig?

Han kjøpte Fractal Design S tror jeg. Relativt kompakt til å støtte ATX og veldig bra lydisolert.

 

55 liter er vel ikke kompakt, om du kutter ut radiator støtte i front så nærmer du deg. antec 300 er 44L og fortsatt unødvendig stort (for de aller fleste), dog litt smalere en de fleste atx kabinetter idag. Om de kutter radiator og hdd støtte i front kan de kutte inn 12+ cm på det ganske greit. Om du "bare" tar 12 cm tror jeg fortsatt du kan få 60mm rad i front, selv om det blir veldig kronglete.

Eventuelt henge PSUen i front og kutte 9cm fra høyden.

 

Mye napkin math, men trenger et kabinett til atx med kun 36 cm i høyde/dybde for å få plass i en koffert. 

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Har en bærbar som synger på siste verset. Bruker mye tid foran pcen så bærbare maskiner har litt kort levetid for meg. Prøvd å lese meg litt opp på ITX bygg nå, og det ser meget interessant ut. Går man glipp av mye ytelse per krone i forhold til ATX? lagringsplass er ikke et stort behov for meg. Trenger ikke mer enn en 200 gb ssd, da jeg streamer mye og bruker nettlagring. Kunne det vært mulig å fått et anbefalt ITX bygg på forsiden også hvis interessen er stor nok?  :dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...