Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nokon kommentarer til maskinen?

 

Denne når den kommer på lager igjen, og en RX480 Strix. Da sparer du litt over 2000Kr på skjermen i forhold til tilsvarende G-Sync skjerm. Eller denne IPS versjonen, så sparer du nesten 2500Kr sammenliknet med G-Sync versjonen. Men du bør "hacke" driveren på Freesync skjermen for å få like stor Freesync range som PG279Qs G-Sync range.

 

Ellers så har du 144Hz 1080p skjermer med Freesync fra 2500Kr (~1500Kr billigere enn billigste G-Sync skjerm). Når du skal ha skjerm samtidig, så er det rett og slett litt tåpelig å gå for GTX1060 i denne prisklassen. Ta en titt på FAQ i signaturen min angående sync metoder for skjermer.

Lenke til kommentar

 

 

Nokon kommentarer til maskinen?

 

Denne når den kommer på lager igjen, og en RX480 Strix. Da sparer du litt over 2000Kr på skjermen i forhold til tilsvarende G-Sync skjerm. Eller denne IPS versjonen, så sparer du nesten 2500Kr sammenliknet med G-Sync versjonen. Men du bør "hacke" driveren på Freesync skjermen for å få like stor Freesync range som PG279Qs G-Sync range.

 

Ellers så har du 144Hz 1080p skjermer med Freesync fra 2500Kr (~1500Kr billigere enn billigste G-Sync skjerm). Når du skal ha skjerm samtidig, så er det rett og slett litt tåpelig å gå for GTX1060 i denne prisklassen. Ta en titt på FAQ i signaturen min angående sync metoder for skjermer.

 

 

Takk for input! Med fokus på stille gaming tenkte eg å gå for Nvidia, då dei generelt leverer bedre resultater på støymålingar. Var og inne på tanken å gå for RX480 med ein FreeSync-skjerm, då det ikkje var noko spesiell "premium" på FreeSync, og teknologien virka som ein smart sak. Skjermene du linker til er fortsatt dyrere enn den eg har satt opp, så sjølv om eg "sparer" (i forhold til G-sync), så vil jo totalprisen bli høgare. 

 

Skjønner at du meiner A-synk er eit must om en planlegger å kjøpe alt nytt :)

Lenke til kommentar

Spørsmål angående kabling fra PSU til deler. F.eks så skal 4+4 pin eps12v kobles til hovedkortet. Jeg antar den skal til ATX 12V 2X4 porten. Her er det 8 pins på den ene enden, og 4+4 på den andre. Det er kun 4 stk som passer, betyr det at 8 pins går til psu og 4 til hovedkortet?

 

Grafikkortet mitt har 8 pins. kabel fra psu er en 6/6+2 pin pci-e kabel har 8 pins på den ene enden og 6+2 på den andre. Det er kun 6 som passer på grsfikkortet, ikke de to ekstra. Erdet bare de 6 jeg skal koble til?

Lenke til kommentar

Fint hvis du sier hvilke deler du har.

 

Har hovedkortet ditt bare 4p til CPU, eller er det 8? Ja, kabelen er 4+4 - men hvis hovedkortet har header for 8 så skal den ha 8.

 

Hvis skjermkortet ditt har 6 så skal den ha 6 .. De 2 som da er igjen skal bare henge der. Så ja, det er 6(+2) delen som skal inn i skjermkortet.

Lenke til kommentar

Jeg har capital offense, men evga gq 750 istedet som psu. Kablene passet, det var bare formen på pinnene som var annerledes. 8 pins på gpu, 6+2 gikk inn selv om +2 hadde litt annerledes flrm på pins. Samme med 4+4 på hovedkortet.

 

Edit: Sorry for beginner spørsmål, men førstegangsbygger. Startet opp maskinen, og ting ser ut til å fungere :) Lamper på hovedkortet lyser, viftene går, GPU ser ut til å virke. BIOS leser 16GB RAM. Skal kjøre noen tester imorgen, nå er jeg sliten :p 

Endret av niloy
Lenke til kommentar

Så lenge man setter riktig ende i PSU, og det passer i andre enden er det jo OK:)

Disse pinnene er enten firkantet eller avrundet i den ene siden. De avrundede passer jo på begge typene, mens de firkantede bare passer på de firkantede. 

 

Godt jobbet!

 

Takk! Jeg trodde at avrundet pinder skulle inn i de avrundende, og firkantede inn i firkantede. Jeg har lært mye nytt fra denne prosessen, og håper jeg ikke bruker så mange timer neste gang jeg skal bygge en maskin. :) 

Lenke til kommentar

Skal ut å shoppe og kommer nok til å havne på Black Refinery minus gpu. Har 970 og den holder lenge for min bruk, men..

Er det noen som har bygd denne med lukket vannkjøling for gpu og cpu?

Og...er det noe poeng og sette på kjøling på bru og ram brikker, samt vil jeg få plass?

Med helsing, en som ikke har bygd en pen maskin på lenge pga. /blush/ kjøp av en alienware på hjemmepc for 6 år siden

Lenke til kommentar

Man bruker ikke lukket kjøling til hverken ram eller hovedkort.

Det er forbeholdt custom loops. Det gir ingen ekstra ytelse og koster vannvittig mye.

 

Når det gjelder pen maskin: Det blir ingen pen maskin av lukket vannkjøling.

 

Du kan kjøre lukket loop på GPU og CPU om ønskelig.

Det koster mye mer enn luftkjøling. Det bråker ofte mer. Yter kanskje 1% bedre.

 

Vannkjøling: Endten gå all in med custom loop eller dropp det. AIO coolers gir veldig lite over en høykvalitets luftkjøler.

 

Black Refinery er egentlig ikke en kandidat for vannkjøling. Jeg hadde ikke gått for noe mer enn en AIO kjøler på cpu i så fall.

Lenke til kommentar

Heisann, jeg ville bygge en mATX gamer pc, som er ganske billig, ser på The Corporal.

 

Er det mulig å kjøre overclocke på det hovedkortet, samt kjøre SLI/Crossfire på det?

 

Har også harddisker og kanskje en PSU på 650 watt fra før, hvor bør jeg legge inn ekstra penger?

 

Fant Psuen på søppeldynga, hvordan tester jeg om den funker? Vifta går når jeg setter strøm i den, men har ikke skrudd den inn i andre komponenter enda.

Lenke til kommentar

Du kan ikke overklokke på den og den støtter ikke multigpu. Forøvrig er luftkjølt SLI/CFX en suboptimal løsning på mATX pga varmeutvikling.

 

PSU fra søppeldynga ville jeg lagt tilbake dit ..

 

 

 

Heisann, jeg ville bygge en mATX gamer pc, som er ganske billig, ser på The Corporal.

 

Er det mulig å kjøre overclocke på det hovedkortet, samt kjøre SLI/Crossfire på det?

 

Har også harddisker og kanskje en PSU på 650 watt fra før, hvor bør jeg legge inn ekstra penger?

 

Fant Psuen på søppeldynga, hvordan tester jeg om den funker? Vifta går når jeg setter strøm i den, men har ikke skrudd den inn i andre komponenter enda.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...