Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil foreslå EVGA SuperNova G2 eller Corsair RM serien. Har ikke så mye mulighet til å sjekke tilgjengelighet der jeg er, men satser på at de flinke medlemmene her i tråden kan gi litt bistand om ikke noen av disse er på lager. ;)

 

Hei Agentspoon,

 

Jeg sliter med Paypal, bruker du Vipps eller tilsvarende? Veldig vellykket installasjon av Capital Offense her. Jobben du gjør bør gi noen kroner. Send gjerne en melding eller noe.

Tusen takk for bidrag Kenkvalvik. Settes stor pris på! :)

 

Beklager litt sen respons. Jeg ferierer for øyeblikket i Hellas en liten ukes tid med min utvalgte. Er tilbake om noen dager og skal få sneket inn en oppdatering rundt studiestart. :D

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Expert har 20% på sine varer denne helgen både i butikk og på nett, om man bestiller med et DnB mastercard (20% refusjon på DnB sin side i etterkant).  Jeg tenker å bygge pc alá capital offense, og behøver hjelp til å sette sammen pc fra expert. Behøver ikke alle komponentene derifra, men tenkte at man kom unna med en fin rabatt eller bedre komponenter til samme pris.

 

SSD og i5 prosessor er de som finnes hos expert fra før. Kanskje gå for i7 6700k for å forlenge pcens levetid? den blir ca 2800,- etter rabatt. Så da mangler strømforsyning, ram, hovedkort, kjøling og skjermkort (og kabinett, men det har de ikke).

 

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte omtrent lik data som 1070 oppsettet. Får "bare" 13k poeng i Firestrike. Ser andre får +-16k

Asus Z170 pro gaming, i5 6600k og Asus 1070 Dual OC

6700k @ 4.8ghz og 1070 @ 2100mhz+ gir sikkert 16k. Cpu har mye å si på total score

 

Selv hissig oc av minne gir plutselig 500 poeng mere.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hei 

Vet ikke helt om dette er riktig plass i forumet å spørre om hjelp, men jeg prøve likevell.

 

Jeg har handlet inn delene til Capital Offense. Monteringen av alle delene gikk fint helt til jeg skulle boote opp for første gang. Vifter starter og jeg får lys på hovedkort og GPU, men jeg klarer ikke å komme inn i BIOS (skjermen slår seg ikke på). Etter 15-20 sec slår den seg av og starter på nytt, dette mønsteret følger den helt til jeg slår av strømmen.

 

Etter litt googling har jeg prøvd med kun 1 ram brikke i alle slotten, har fjernet alt annet en cpu,kjøler og ram (har også prøvd uten ram). Det samme skjer hele tiden. Har også prøvd å resette bios (fjerne batteri). Er det hovedkortet ødelagt eller er det noen av dere kloke hoder som har noen tips?

 

mvh

Fortvilet førstegangsbygger  :hm:

Lenke til kommentar

Her kan det være flere ting. løse kabel, 8 + 24 pins til hovedkortet.

Vet kabelen til cpu (4 pins kan man sette feil) da får man ikke bilde slik hos meg.

 

Bøyd cpu pins på hovedkort eller kortslutting kan være årsaken til pcen slår seg av eller feil mengde med kjølepasta.

 

Har du reserve deler? Eller kan sjekke skjermkort i en annen pc?

Gjør samme med ram\cpu hvis mulig.

 

Uten ram vil du ikke få bilde da du trenger ram.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Her kan det være flere ting. løse kabel, 8 + 24 pins til hovedkortet.

Vet kabelen til cpu (4 pins kan man sette feil) da får man ikke bilde slik hos meg.

 

Bøyd cpu pins på hovedkort eller kortslutting kan være årsaken til pcen slår seg av eller feil mengde med kjølepasta.

 

Har du reserve deler? Eller kan sjekke skjermkort i en annen pc?

Gjør samme med ram\cpu hvis mulig.

 

Uten ram vil du ikke få bilde da du trenger ram.

Har demontert og montert kablene, disse skal være OK (ifølge spor)

Har ikke demontert cpu enda for å sjekke pins, litt pga at jeg ikke har meg kjølepasta (men denne kan vell kanskje brukes om igjen? var montert på kjøler fra før). 

Stand offs er montert i kabinett før jeg monterte hovedkortet.

Har fjernet skjermkort og alt unødvendig fra hovedkortet, men har samme problemet enda... Har desverre ikke annen stasjonær pc å teste i, da dette skulle bli overgang fra laptop :p 

Lenke til kommentar

Technicality skal uansett ha kudos. Det der er en tabbe jeg ikke vet om jeg hadde turt å innrømme offentlig selv. :p

 

 

Var 16 og første gang jeg bygget maskin  :p  Den overlevde faktisk xD men inni granskauen til jeg var redd når jeg innså det.

Og hva er ikke tabber til enn å lære av, både selv og andre. Men det var jo såklart et bevisst eksperiment fra min side... *kremt* All according to my plan 

Lenke til kommentar

anbefaler deg å bytte kjølepasta.

Selv har jeg forsøkt å bruke kjølepasta på nytt, selv med

Intel Xeon L5630

fikk jeg mellom 70-90 grader med noctua nd 14 uten vifte.

Etter bytte av kjølepasta og koblet på en vifte falt tempraturen til 30-40 grader.

 

Men tror ikke problemet er det med du ikke får skjermbildet.

Kan være en av delene er defekt.

 

Tror nesten du bør høre med en venn, som har litt greie på det, kanskje legge opp noen bildet.

Da det er veldig vanskelig å gjette hvor problemet ligger, kan være en bios oppdatering er nødvendig i enkelte tilfeller, men da må du nok ha eldre maskinvare for å oppdatere med. Haswell var vel den som var mest problemet med dette. Når haswell refresh kom.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Technicality skal uansett ha kudos. Det der er en tabbe jeg ikke vet om jeg hadde turt å innrømme offentlig selv. :p

 

 

Var 16 og første gang jeg bygget maskin  :p  Den overlevde faktisk xD men inni granskauen til jeg var redd når jeg innså det.

Og hva er ikke tabber til enn å lære av, både selv og andre. Men det var jo såklart et bevisst eksperiment fra min side... *kremt* All according to my plan 

 

Jeg var 14 og hadde bygget egen maskin.

 

Skulle skru igjen kabinettdøra. Hefig Lian Li greier i fullt alu. Skrudde på maskinen og røkla hele gutterommet. Viste seg at jeg hadde kuttet en kabel fra PSU med kabinettdøra. Shit happens :) Maskinen og PSU overlevde, men jeg måtte klippe av den kabelen som nå var fullstendig smeltet.

Lenke til kommentar

anbefaler deg å bytte kjølepasta.

Selv har jeg forsøkt å bruke kjølepasta på nytt, selv med

Intel Xeon L5630

fikk jeg mellom 70-90 grader med noctua nd 14 uten vifte.

Etter bytte av kjølepasta og koblet på en vifte falt tempraturen til 30-40 grader.

 

Men tror ikke problemet er det med du ikke får skjermbildet.

Kan være en av delene er defekt.

 

Tror nesten du bør høre med en venn, som har litt greie på det, kanskje legge opp noen bildet.

Da det er veldig vanskelig å gjette hvor problemet ligger, kan være en bios oppdatering er nødvendig i enkelte tilfeller, men da må du nok ha eldre maskinvare for å oppdatere med. Haswell var vel den som var mest problemet med dette. Når haswell refresh kom.

Problemet er at jeg ikke kommer langt nok til å komme inn i bios før den restarter seg selv. Jeg før prøve litt til, har snakket med netonnet om og eventuelt sende delene inn i retur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...