Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Komplett har ikke prisgaranti så jeg tror bare du kan glemme det.

 

Jeg vet de ikke har noen spesiell årsak for å gi deg det, men om du kan spare noen hundrelapper/tusenlapper og de kan tjene litt ekstra på at du handler flere komponenter til dem så er det vel en win/win for begge parter ? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får beklage om dette er litt off-topic, men spør her ettersom det ligger ferdige pakker her og er noen veteraner som vandrer på denne tråden: 

Er det noen av dere som har forsøkt å sende mail til feks komplett der dere sender med link/screenshot fra prisjakt for å vise hva andre aktører tar for komponentene  til feks capital offense, for så prøve få komplett til å matche totaltilbudet ? 

Ikke på hele bygg, men jeg har fått prismatchet komponenter på Komplett før, uten at de har noen garanti for det. Svaret du får avhenger nok både av hvor mye de tjener totalt sett på alt du skal handle, og hvor mye de tjener på den spesifikke varen du etterspør. 

Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg spør om noe som er helt åpenbart for de fleste men; Hva er det egentlig som gjør disse pakkene perfekte? Er det noen form for konsensus eller spesialkunnskap som danner grunnlaget for pakkene?

 

Nei, det står vel ikke så tydelig i første post. Og tråden er jo blitt så lang nå, at det kan jo ikke forventes at noen leser gjennom hele tråden heller.

 

Men det er jo "åpenbart" at både GTX1080 og Titan X (Pascal) er bedre skjermkort enn GTX1070 som er i "Capitol Offence". De gir imidlertid ikke like mye ytelse per krone som skjermkortene lenger ned i pris. Og det er det som er hovedfokus i disse byggene. At det skal være mye ytelse for pengene, men ikke nødvendigvis "the besht of the besht of the besht".

 

Mange selvbygger bygger selv, nettopp for å få mest mulig ut av pengene sine, og budsjettet er ofte ikke uendelig. Så disse byggen her er ment å passe for folk på budsjett, innenfor 3 undergrupper. Altså:

 

"The Corporal"; God ytelse for så lite som mulig penger, men liten vits å i det hele tatt gidde å gå videre ned under dette nivået. Har du ikke råd til denne, så kjøper du PS4 eller XBONE i stedet.

 

"Black Refinery": Godt nok for de aller fleste. Og stort fokus på "Bang for buck".

 

"Capitol Offence": Hovedfokus på "Bang for buck". Men med litt unntak når det kommer til grafikk. Her er det lagt i litt ekstra for de som prioriterer dette litt høyere, og kan ta seg råd til det.

 

Men det er klart disse klassen kan endre seg med tiden, som de sikkert har gjort til nå. For øyeblikket er vi jo preget litt av at Nvidia i forrige generasjon hadde større fokus på strømforbruk enn økt ytelse. Og nå har kronekursen falt så mye i forhold til dollar. At ytelse per krone ikke har økt like mye som den ville gjort om kursen hadde holdt seg stabil. Hadde budsjettene vært identiske, ville byggene nå knapt vært raskere enn for 2 år siden...

Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg spør om noe som er helt åpenbart for de fleste men; Hva er det egentlig som gjør disse pakkene perfekte? Er det noen form for konsensus eller spesialkunnskap som danner grunnlaget for pakkene?

 

De skal være "perfekte" i forhold til at de inneholder kvalitetskomponenter samtidig som de gir god ytelse for pengene, således et balansert og fornuftig kjøp.

Lenke til kommentar

OC gjøres manuelt!

 

CPU og minne klokkes i BIOS/UEFI.

GPU klokkes i MSI Afterburner.

 

Her kan du søke 3D Mark score's.

Singel GTX 1070 + i5 6600K i 3D Mark (vanilla) kan gi 16000+. Merk at overklokking har MYE å si her, så hvis en kar med LN2 eller fasekjøler har kjørt 3D Mark så gruser han oss på luft og vann :p

 

http://www.3dmark.com/search?_ga=1.138685043.190109040.1472799866#/?mode=advanced

 

(Velg test, CPU, GPU, antall GPU osv..)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

OC gjøres manuelt!

 

CPU og minne klokkes i BIOS/UEFI.

GPU klokkes i MSI Afterburner.

 

Her kan du søke 3D Mark score's.

Singel GTX 1070 + i5 6600K i 3D Mark (vanilla) kan gi 16000+. Merk at overklokking har MYE å si her, så hvis en kar med LN2 eller fasekjøler har kjørt 3D Mark så gruser han oss på luft og vann :p

 

http://www.3dmark.com/search?_ga=1.138685043.190109040.1472799866#/?mode=advanced

 

(Velg test, CPU, GPU, antall GPU osv..)

Takk Kyrre!

Har ikke resultatet mitt foran meg nå, men mener jeg kun fikk 4373..

 

Så her bør det være mer å hente

 

Lenke til kommentar

Ja hvis du fikk 4373 i vanlig Firestrike så er noe veldig galt.

 

Du må nesten poste resultatsiden din her, så man kan se litt (eller lage en egen tråd, vet ikke hvor happy TS blir hvis tråden hijackes så mye)

 

Du må gjerne også kontrollere for CPU og GPU throttle - Altså at prosessor eller skjermkort ikke klokker seg ned. Dette kan man gjøre må mange måter, men det enkleste er vel bare å kontrollere grafen / trenden som lages i MSI Afterburner. Alternativt kan du sette opp en logger i AIDA64 (forøvrig et program det er verd å kjøpe!).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ja hvis du fikk 4373 i vanlig Firestrike så er noe veldig galt.

 

Du må nesten poste resultatsiden din her, så man kan se litt (eller lage en egen tråd, vet ikke hvor happy TS blir hvis tråden hijackes så mye)

 

Du må gjerne også kontrollere for CPU og GPU throttle - Altså at prosessor eller skjermkort ikke klokker seg ned. Dette kan man gjøre må mange måter, men det enkleste er vel bare å kontrollere grafen / trenden som lages i MSI Afterburner. Alternativt kan du sette opp en logger i AIDA64 (forøvrig et program det er verd å kjøpe!).

Kom inn på resultatene nå. Lager en ny tråd!

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1738117

Endret av TangoSierra
Lenke til kommentar

God kveld folkens!

 

Lurte på om dere har noen anbefalninger til skjerm til Capital Offense, da prisene jeg finner for den anbefalte Acer'n ikke samsvarer med guiden? :/ (6490kr på prisjakt for øyeblikket)

 

Vil egentlig ikke overskride 15k for PC(~12k) og skjerm(~3k).. Må jeg opp i 5k-sjiktet med g-sync, eller finnes det noe rundt 3k som duger? Som en kompis sa: Du kan ikke kjøre fort i en Lamborghini uten en frontrute med god sikt.. :p 

 

(Evt å gå for en brukt skjerm til å begynne med, for så å oppgradere når lommeboken tillater det.)

Lenke til kommentar

Får ikke Gsync til 3000,- Slik er det å handle skjermkort fra monopolisten NVIDIA. Men jeg ville anbefalt å spare til den som er anbefalt, det er virkelig natt og dag forskjell på en bra skjerm og en budsjettskjerm.

 

Evnt om du kommer til å tjene litt penger fremover: Kjøp en skjerm nr 2 nå, feks: https://www.komplett.no/product/837903/datautstyr/skjermer/skjermer/acer-24-predator-led-xb240h også kjøper du 27t Gsync på blackfriday eller Finn etter jul 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...