Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe?  

148 stemmer

  1. 1. Skal du gå til innkjøp av OnePlus One etterhvert?

    • Ja, skal kjøpe 16 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Ja, skal kjøpe 64 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 16 GB i fra utlandet.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 64 GB i fra utlandet.
    • Ja, men ikke med en gang den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at OnePlus One kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, telefonen blir uaktuell med at man ikke får kjøpt den i Norge.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Nei, skal heller kjøpe en Oppo Find 7a / Find 7.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, OnePlus merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • OnePlus, hvem i granskauen er det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrev dette på Androidforum også.


Nå har nemlig Cyanogen Inc inngått eksklusiv avtale med Micromax i India slik at OnePlus ikke får levere One med CM i India og skal nå lage sin egen distro.


Virker som en merkelig sak. På den ene siden må OnePlus sine advokater ha sovet i timen da kontrakten med Cyanogen ble utarbeidet hvis Cyanogen har lov til å lage egne eklusivitetsavtaler på siden. Samtidig kan jeg ikke skjønne at noen annen OEM vil samarbeide med Cyanogen etter at de nå egentlig har stukket sin partner i ryggen.


Regner med da at OnePlus Two ikke vil komme med CyanogenMod S. Det er jo litt synd egentlig. OnePlus skal komme med sin egen Lollipop-baserte ROM så det blir jo interessant å se hvordan det blir seende ut.

Endret av Zyg0te
Lenke til kommentar

 

Skrev dette på Androidforum også.
Nå har nemlig Cyanogen Inc inngått eksklusiv avtale med Micromax i India slik at OnePlus ikke får levere One med CM i India og skal nå lage sin egen distro.
Virker som en merkelig sak. På den ene siden må OnePlus sine advokater ha sovet i timen da kontrakten med Cyanogen ble utarbeidet hvis Cyanogen har lov til å lage egne eklusivitetsavtaler på siden. Samtidig kan jeg ikke skjønne at noen annen OEM vil samarbeide med Cyanogen etter at de nå egentlig har stukket sin partner i ryggen.
Regner med da at OnePlus Two ikke vil komme med CyanogenMod S. Det er jo litt synd egentlig. OnePlus skal komme med sin egen Lollipop-baserte ROM så det blir jo interessant å se hvordan det blir seende ut.

 

Synd å si det men "Nothing lasts forever"

Lenke til kommentar

Bra support av OnePlus!
Sendte mail og forklarte at jeg klarte å knuse telefonen min, og istedet for å betale flere tusen for å reparere vil jeg heller kjøpe en ny. Nå et par dager etterpå fikk jeg mail med ny invite. Så da er ny telefon bestilt!

 

Er det "almenn kjent" hvordan man bytter glass på OPO? Og får man tak i nytt glass rimelig? I såfall kan man jo vurdere å selge den knuste, evt prøve å fikse den før man selger den. Bruker den daglig, da det er knust nedenfor selve skjermen, der de touch-knappene er. Har bare byttet så at de knappene er skjermen istedet for under skjermen. Funker som gull fortsatt, men er jo mer mottakelig for vannskader nå.

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Bra support av OnePlus!

Sendte mail og forklarte at jeg klarte å knuse telefonen min, og istedet for å betale flere tusen for å reparere vil jeg heller kjøpe en ny. Nå et par dager etterpå fikk jeg mail med ny invite. Så da er ny telefon bestilt!

 

Er det "almenn kjent" hvordan man bytter glass på OPO? Og får man tak i nytt glass rimelig? I såfall kan man jo vurdere å selge den knuste, evt prøve å fikse den før man selger den. Bruker den daglig, da det er knust nedenfor selve skjermen, der de touch-knappene er. Har bare byttet så at de knappene er skjermen istedet for under skjermen. Funker som gull fortsatt, men er jo mer mottakelig for vannskader nå.

 

Du får kjøpt ny på ali express for 70-80 dollar, ifixit har teardown som viser hvordan den er satt sammen. Gidder du å knote litt selv så går det nok bra :)

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert å gå for en OPO lenge, men det som har holdt meg tilbake er vel delvis den "tungvinte" måten å frakte den til Norge på, samt at det så vidt jeg vet mangler støtte for 4G på 800Hz frekvensen. Er det noen som har merket noen effekt av at det ikke støttes 800Hz 4G? Og er det noen som har hørt noe om når OnePlus utvikler en skandinavisk modell som støtter 800Hz? Og eventuelt når de kan sende til Norge? :)

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert å gå for en OPO lenge, men det som har holdt meg tilbake er vel delvis den "tungvinte" måten å frakte den til Norge på, samt at det så vidt jeg vet mangler støtte for 4G på 800Hz frekvensen. Er det noen som har merket noen effekt av at det ikke støttes 800Hz 4G? Og er det noen som har hørt noe om når OnePlus utvikler en skandinavisk modell som støtter 800Hz? Og eventuelt når de kan sende til Norge? :)

 

800-båndet er vel kun bygget ut i grisegrente strøk? Bor du i storbyen er det ihvertfall ingen grunn til bekymring. Det kommer nok ikke noen annen versjon av OnePlus One enn den som er ute nå men man kan jo satse på at OnePlus "Two" vil ha støtte for flere bånd.

 

Det fungerte fint å få OPO sent til Norge med Jetcarrier, men det blir jo litt dyrere da.

 

Uansett, så langt er inntrykket at dette er en perle av en telefon!

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på å kjøpe via invite og steder som nevnt i førstepost eller her? Er det kun pris?

Hvordan kan de ha det på lager mens vi må ha invites for å få kjøpt de gjennom oneplus.net?

 

Lurer også på om det er ting jeg burde tenke på med funksjoner som ikke fungerer her i Norge med telefonen. Som feks norsk tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...