Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe?  

148 stemmer

  1. 1. Skal du gå til innkjøp av OnePlus One etterhvert?

    • Ja, skal kjøpe 16 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Ja, skal kjøpe 64 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 16 GB i fra utlandet.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 64 GB i fra utlandet.
    • Ja, men ikke med en gang den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at OnePlus One kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, telefonen blir uaktuell med at man ikke får kjøpt den i Norge.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Nei, skal heller kjøpe en Oppo Find 7a / Find 7.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, OnePlus merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • OnePlus, hvem i granskauen er det?


Anbefalte innlegg

Tror du får med EU-lader om du bestiller via eksempelvis Tyskland og mailbox.de

Men mailbox.de er vel bare et sted man tar vare på pakken? De sender ikke pakken videre til Norge så vidt jeg vet. Og jeg hadde litt problemer med å registrere meg på mailboxde.com. Når jeg skulle velge 'Type of user' ville jeg vel helst velge Account for shipping in the EU? Men det fikk jeg ikke lov til, så valgte Account for shipping outside the EU. Er dette riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal stemme siden Norge ikke er i EU. Og ja, mailboxde kan videresende til Norge på samme måte som Jetcarrier. Har selv brukt begge deler, men ikke til OPO.

Takk for svar! :) Så da må jeg sende opo til mailboxde-addressen min, og når den annkommer denne adressen sender jeg den videre til norge? :)

Lenke til kommentar

Korrekt! Når pakken ankommer mailboxde får du beskjed om det, og du kan derette velge hva slags frakt du vil ha videre til Norge + betale for dette selvsagt. Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan det blir med tollgbeyr og moms, sist jeg bestilte via mailboxde var ordreverdien under 200 kr.

 

 

Det er Posten som står for fortollinga, det var iallefall det i mitt tilfelle, de tok da fortollingsgebyr på 100,- + mva.

Lenke til kommentar

Supert! Takk for rask respons. Pris er ikke noe problem, da jobben betaler for både mobil og frakt. Det eneste jeg trenger da er en OPO invite. Er det noen her som har noen de vil dele? :)

 

Jeg fikk min OPO i slutten av september. En stor telefon, både fysisk og prestasjonsmessig, jeg er veldig fornøyd! Fikk den levert til Danmark til en kollega, som sende den med en annen kolleaga hjem til Norge, noen ganger er det praktisk å jobbe i en bedrift med hovedkontor i Danmark.

Det var en grei måte å gjøre det på, da slipper man å bruke et firma som også skal ha litt betaling. Som bonus slipper man også norsk mva og tollgebyr.

 

MEN, hvis min OPO hadde gått i stykker i dag ville jeg trolig kjøpt en annen telefonen, nemlig Honor 6.

Den har "bare" 5" skjerm, ellers er den nokså lik OPO spesifikasjonsmessig. Se en sammenligning her:

http://www.phonearena.com/phones/compare/OnePlus-One,Huawei-Honor-6/phones/8603,8729

 

En fordel med å kjøpe Honor 6 er at du får norske forbrukerrettigheter, samt at den koster mindre.

Vil man ha Cyanogenmod er det bare å roote.

 

Du vil uansett bli veldig fornøyd med OPO!

Lenke til kommentar

 

Supert! Takk for rask respons. Pris er ikke noe problem, da jobben betaler for både mobil og frakt. Det eneste jeg trenger da er en OPO invite. Er det noen her som har noen de vil dele? :)

 

Jeg fikk min OPO i slutten av september. En stor telefon, både fysisk og prestasjonsmessig, jeg er veldig fornøyd! Fikk den levert til Danmark til en kollega, som sende den med en annen kolleaga hjem til Norge, noen ganger er det praktisk å jobbe i en bedrift med hovedkontor i Danmark.

Det var en grei måte å gjøre det på, da slipper man å bruke et firma som også skal ha litt betaling. Som bonus slipper man også norsk mva og tollgebyr.

 

MEN, hvis min OPO hadde gått i stykker i dag ville jeg trolig kjøpt en annen telefonen, nemlig Honor 6.

Den har "bare" 5" skjerm, ellers er den nokså lik OPO spesifikasjonsmessig. Se en sammenligning her:

http://www.phonearena.com/phones/compare/OnePlus-One,Huawei-Honor-6/phones/8603,8729

 

En fordel med å kjøpe Honor 6 er at du får norske forbrukerrettigheter, samt at den koster mindre.

Vil man ha Cyanogenmod er det bare å roote.

 

Du vil uansett bli veldig fornøyd med OPO!

 

Ja vurderte Honor 6, og den er ikke dum, men jeg liker utseendet på OPO bedre :) Du skulle ikke tilfeldig vis ha en invite til overs? ^^

Lenke til kommentar

Har noe problemer med OPO på mobildata.

 

Jeg kjører original android 4.4.4 CM 11

 

jeg har ikke problemer med dekningen, men at jeg ikke kommer på nett.

 

Har skrudd på både mobildata og dataroaming og har ikke spærre for bruk lagt inn i android.

 

Når jeg har god 3G eller LTE dekning og burde ha lynrask dataforbindelse får jeg ikke kontakt med internet i noen apper. Hadde problemet tidligere også men da løste det seg lett ved en restart av telefon, men dette hjelper ikke nå. Alt fungerer OK på WiFi.

 

Noen som har opplevd noe lignende? Har heller ikke brukt over kvota mi hos telenor har bare brukt 180 MB denne måneden av mine 2 GB inkludert i abonnementet.

Lenke til kommentar

Har noe problemer med OPO på mobildata.

 

Jeg kjører original android 4.4.4 CM 11

 

jeg har ikke problemer med dekningen, men at jeg ikke kommer på nett.

 

Har skrudd på både mobildata og dataroaming og har ikke spærre for bruk lagt inn i android.

 

Når jeg har god 3G eller LTE dekning og burde ha lynrask dataforbindelse får jeg ikke kontakt med internet i noen apper. Hadde problemet tidligere også men da løste det seg lett ved en restart av telefon, men dette hjelper ikke nå. Alt fungerer OK på WiFi.

 

Noen som har opplevd noe lignende? Har heller ikke brukt over kvota mi hos telenor har bare brukt 180 MB denne måneden av mine 2 GB inkludert i abonnementet.

 

Åpne dialeren og tast inn *#*#4636#*#* og velg Phone Information. Hva står det på GPRS Service? Prøv også å åpne opp Terminal Emulatoren og ping 8.8.8.8 og se hva som skjer.

 

Sist, men ikke minst, sjekk APN-innstillinger. Det er en liten "bug" I CM der den ikke er smart nok til å velge riktig APN-instilling hvis det er flere konfigurasjoner med samme MCC og MNC. Ihvertfall I CM12, husker ikke om det også er tilfelle i CM11.

Endret av Zyg0te
Lenke til kommentar

 

Har noe problemer med OPO på mobildata.

 

Jeg kjører original android 4.4.4 CM 11

 

jeg har ikke problemer med dekningen, men at jeg ikke kommer på nett.

 

Har skrudd på både mobildata og dataroaming og har ikke spærre for bruk lagt inn i android.

 

Når jeg har god 3G eller LTE dekning og burde ha lynrask dataforbindelse får jeg ikke kontakt med internet i noen apper. Hadde problemet tidligere også men da løste det seg lett ved en restart av telefon, men dette hjelper ikke nå. Alt fungerer OK på WiFi.

 

Noen som har opplevd noe lignende? Har heller ikke brukt over kvota mi hos telenor har bare brukt 180 MB denne måneden av mine 2 GB inkludert i abonnementet.

 

Åpne dialeren og tast inn *#*#4636#*#* og velg Phone Information. Hva står det på GPRS Service? Prøv også å åpne opp Terminal Emulatoren og ping 8.8.8.8 og se hva som skjer.

 

Sist, men ikke minst, sjekk APN-innstillinger. Det er en liten "bug" I CM der den ikke er smart nok til å velge riktig APN-instilling hvis det er flere konfigurasjoner med samme MCC og MNC. Ihvertfall I CM12, husker ikke om det også er tilfelle i CM11.

 

 

Jeg har prøvd å resette APN innstillinger tidligere uten hell og er koblet til Telenor som skal være korrekt. GPRS service: connected, er nå på edge på Ping test i Phone info får jeg Feil: IP addr net reachable på Ping IpAddr mens jeg får pass på Ping hostname(www.google.com).

 

Jeg får kontakt med 8.8.8.8 i terminal emulator.

Lenke til kommentar

 

 

Har noe problemer med OPO på mobildata.

 

Jeg kjører original android 4.4.4 CM 11

 

jeg har ikke problemer med dekningen, men at jeg ikke kommer på nett.

 

Har skrudd på både mobildata og dataroaming og har ikke spærre for bruk lagt inn i android.

 

Når jeg har god 3G eller LTE dekning og burde ha lynrask dataforbindelse får jeg ikke kontakt med internet i noen apper. Hadde problemet tidligere også men da løste det seg lett ved en restart av telefon, men dette hjelper ikke nå. Alt fungerer OK på WiFi.

 

Noen som har opplevd noe lignende? Har heller ikke brukt over kvota mi hos telenor har bare brukt 180 MB denne måneden av mine 2 GB inkludert i abonnementet.

 

Åpne dialeren og tast inn *#*#4636#*#* og velg Phone Information. Hva står det på GPRS Service? Prøv også å åpne opp Terminal Emulatoren og ping 8.8.8.8 og se hva som skjer.

 

Sist, men ikke minst, sjekk APN-innstillinger. Det er en liten "bug" I CM der den ikke er smart nok til å velge riktig APN-instilling hvis det er flere konfigurasjoner med samme MCC og MNC. Ihvertfall I CM12, husker ikke om det også er tilfelle i CM11.

 

 

Jeg har prøvd å resette APN innstillinger tidligere uten hell og er koblet til Telenor som skal være korrekt. GPRS service: connected, er nå på edge på Ping test i Phone info får jeg Feil: IP addr net reachable på Ping IpAddr mens jeg får pass på Ping hostname(www.google.com).

 

Jeg får kontakt med 8.8.8.8 i terminal emulator.

 

 

Merkelig, da virker det jo som du er på nett. Har du låst opp bootloader og flashet custom recovery?

Lenke til kommentar

Ja det har jeg hatt lenge, fulgte guiden på OPO sine forum.

Da kan du jo ta en full backup og enten wipe alt og se om det gjør noen forskjell, eventuelt flashe CM12 og se om Lollipop gjør susen. Du finner fine CM12 builds i linken min litt lenger opp.

 

Alternativt kan du poste en logcat og dmesg så kan jeg se på det.

Endret av Zyg0te
Lenke til kommentar

Hvordan blir jeg egentlig kvitt åpen bootloader?

 

Du kan fint låse den igjen ved å boote telefonen opp i bootlader modus, koble telefonen til maskinen din og kjøre følgende, gitt at du har fastboot tilgjengelig.

#Linux / OSX
fastboot oem lock
# Windows
fastboot.exe oem lock

Ingenting blir slettet når du gjør dette, men hvis du senere vil låse bootloaderen opp igjen så vil all brukerdata bli slettet.

 

Merk forøvrig at så lenge du har en custom recovery installert er det ikke noen vesentlig sikkerhetsgevist med låst bootloader, da man kan gjøre tilsvarende operasjoner fra recovery stort sett.

Endret av Zyg0te
Lenke til kommentar

Hva er letteste måten å overføre alt fra den gamle OPO til den nye? Har i utgangspunktet ikke lyst til å drive med rooting og slikt, men om det er enklest så hvorfor ikke.

 

Men er det noen løsninger der man slipper? Og kan ta full backup? Så slipper jeg å endre alt fra menyene til alarmklokkene osv osv. Meldinger er som de er og slikt.

 

Hva er det negative ved å roote en OPO?

Lenke til kommentar

Hva er letteste måten å overføre alt fra den gamle OPO til den nye? Har i utgangspunktet ikke lyst til å drive med rooting og slikt, men om det er enklest så hvorfor ikke.

 

Men er det noen løsninger der man slipper? Og kan ta full backup? Så slipper jeg å endre alt fra menyene til alarmklokkene osv osv. Meldinger er som de er og slikt.

 

Hva er det negative ved å roote en OPO?

 

Du kan ikke ta full backup av alt uten root-tilgang nei. Det kan hende det finnes noen exploits som gir deg root uten å måtte låse opp bootloaderen (som medfører at telefonen blir resatt og alt brukerinnhold slettet). Jeg anbefaler av prinsipp å unngå slike one-click root løsninger forøvrig.

 

Det negative med å roote en Android-telefon er primært at det utgjør en viss sikkerhetsrisiko. Hvis noen så får fysisk tilgang til telefonen kan de enkelt hente ut all informasjon som ligger på håndsettet selv om du har beskyttet telefonen med passord/PIN. Fordelene derimot er veldig mange, som feks at du enkelt kan ta og gjenopprette sikkerhetskopier av alt innhold samt at du kan flashe ofisielle ROMs (Lollipop ftw :) ).

 

Hvis du trenger hjelp er det bare å si ifra :) Du finner litt mer informasjon her

Endret av Zyg0te
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...