Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe?  

148 stemmer

  1. 1. Skal du gå til innkjøp av OnePlus One etterhvert?

    • Ja, skal kjøpe 16 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Ja, skal kjøpe 64 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 16 GB i fra utlandet.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 64 GB i fra utlandet.
    • Ja, men ikke med en gang den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at OnePlus One kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, telefonen blir uaktuell med at man ikke får kjøpt den i Norge.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Nei, skal heller kjøpe en Oppo Find 7a / Find 7.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, OnePlus merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • OnePlus, hvem i granskauen er det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

I dag fikk jeg min Oneplus one 64gb i posten. Den fungerte kjempe fint i noen timer. Hver gang den spurte om oppdatering gjorde jeg det. Men etter siste oppdatering så vil den ikke registrere sim kortet mitt. Jeg har prøvd å fabrikkinstille telefonen igjen, men til ingen nytte. Da jeg startet opp telefonen etter fabrikkinstillinger spurte den meg om simkode 2 ganger, akkurat som om den ikke "finner" sim kortet.

 

Er det noen som har dette problemet, eller noen tips til hvordan jeg skal få fikset det ?

 

Takk

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

En time med bestillinger uten invite for de som er interessert :)

Etter å ha lest igjennom denne tråden og hvor mye trøbbel folk har med denne telefonen, så tror jeg at jeg dropper det.

Lenke til kommentar

Hei.

 

I dag fikk jeg min Oneplus one 64gb i posten. Den fungerte kjempe fint i noen timer. Hver gang den spurte om oppdatering gjorde jeg det. Men etter siste oppdatering så vil den ikke registrere sim kortet mitt. Jeg har prøvd å fabrikkinstille telefonen igjen, men til ingen nytte. Da jeg startet opp telefonen etter fabrikkinstillinger spurte den meg om simkode 2 ganger, akkurat som om den ikke "finner" sim kortet.

 

Er det noen som har dette problemet, eller noen tips til hvordan jeg skal få fikset det ?

 

Takk

 

 

Sjekker du oneplus forums så står det vel noen få tilfeller dette har skjedd med folk.

Mulig du også finner svar der.

 

 

En time med bestillinger uten invite for de som er interessert :)

Etter å ha lest igjennom denne tråden og hvor mye trøbbel folk har med denne telefonen, så tror jeg at jeg dropper det.

 

 

Er nok ikke noe flere problemer med denne enn de fleste andre merker. Jeg for min del har ikke hatt noe annet problem enn kort ladekabel.

 

Grunnen til at den er kort er nok at den skal gi mest mulig ladestrøm. Har forsøkt lengre og dårligere kabler og de lader betraktelig saktere.

Lenke til kommentar

Interesant:

 

- designeren bruker og viser frem en iMac og

- den buede designene ligner veldig på iMac-musen ved siden

- han putter + i navnet på 5.5" telefonen.

- Sim removal tool er slående lik Apple sin

- Ikke utskiftbart batteri

- Ikke minnekort slot

- Laderen ser ut som en iPhone/ipad lader

- selv kontakten på ladekabelen ligner

 

;) iDroid 1+



Ellers en veldig fin telefon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Interesant:

 

- designeren bruker og viser frem en iMac og

- den buede designene ligner veldig på iMac-musen ved siden

- han putter + i navnet på 5.5" telefonen.

- Sim removal tool er slående lik Apple sin

- Ikke utskiftbart batteri

- Ikke minnekort slot

- Laderen ser ut som en iPhone/ipad lader

- selv kontakten på ladekabelen ligner

 

;) iDroid 1+

 

 

Ellers en veldig fin telefon.

- Som nesten alle designere siden mac er veldig bra til slikt arbeid.

-Ligner mest sannsynlig på såpestykket som han bruker hver dag også.

- Går ut i fra at du mener det er kopi av iPhone 6+, men sjekk hvilken telefon som kom først. (Hint : OnePlus One)

- Gadd ikke å finne bilde som sammenligner verktøyet, men tipper det er en liten spiss ting med håndtak. Som er lett å masseprodusere og tar liten plass. Så er vel ikke så mange revolusjonerende måter å gjøre det på?

- Ikke første og ikke siste telefonen med fast batteri dessverre.

- Dumt den ikke er levert med minnekort for da er det lett å tilpasse til ditt bruk. Men det desidert beste er innebygd stort minne. (Uten å måtte betale mange tusen extra)

- Laderen ser ut som en lader.. Ligner veldig på andre ladere jeg har fra Motorola, Asus, Samsung og HTC.

- Kabelen er en micro usb. Har aldri sett en iPhone som bruker micro USB

 

Men du skulle vel frem til at det er en iPhone kopi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forøvrig, er det bare meg som synes det er helt ok med fast batteri? Oneplus har jo selv uttalt at det var en enkel avgjørelse å velge fast fremfor removable batteri, nettopp på grunn av at da må innmaten designes annerledes, som igjen ville ledes til et mindre batteri enn de 3100 mAh vi har til rådighet i dag.

Lenke til kommentar
- Som nesten alle designere siden mac er veldig bra til slikt arbeid.

-Ligner mest sannsynlig på såpestykket som han bruker hver dag også.

- Går ut i fra at du mener det er kopi av iPhone 6+, men sjekk hvilken telefon som kom først. (Hint : OnePlus One)

- Gadd ikke å finne bilde som sammenligner verktøyet, men tipper det er en liten spiss ting med håndtak. Som er lett å masseprodusere og tar liten plass. Så er vel ikke så mange revolusjonerende måter å gjøre det på?

- Ikke første og ikke siste telefonen med fast batteri dessverre.

- Dumt den ikke er levert med minnekort for da er det lett å tilpasse til ditt bruk. Men det desidert beste er innebygd stort minne. (Uten å måtte betale mange tusen extra)

- Laderen ser ut som en lader.. Ligner veldig på andre ladere jeg har fra Motorola, Asus, Samsung og HTC.

- Kabelen er en micro usb. Har aldri sett en iPhone som bruker micro USB

 

Men du skulle vel frem til at det er en iPhone kopi?

 

 

- Apple er fortsatt best til design? Hmm, trodde de fleste mente at PC er like bra i dag.

- Såpestykket han bruker? De fleste i dag bruker vel flytende såpe i dag. Men korrekt at mange bruker naturlige ting som inspirasjon til design.

- Ryktene om at navnet ville bli 6+ kom før denne ble tilgjengelig. Ryktene rundt iPhone har stemt bra siste årene.

- jaja, alle bruker vel en slik hehe.

- Fast batteri er helt ok.

- Har fortsatt ikke hatt særlig behov for minnekort i smarttelefon, men slikt er individuelt.

- At designet på laderen ligner på Apple sine kommer fra karen under som anmelder den og kaller den "Apple-esque". Den skiller seg vesentlig fra alle andre ladere vi har i huset.

- Kontakten på ladekabelen er flatet ut og formet som en litt større utgave av Apples nye lightning kontakt og farget hvit.

 

Absolutt ikke en iPhone-kopi, men veldig mange designelementer ser ut til å være hentet fra Apples produkter. Ikke bare iPhone. Designeren virker rett og slett å være en stor fan av Apple-design, noe som ikke er en kardinal synd.

Helt greit å videreføre god design i mine øyne. I tillegg har den elementer som er vesentlig bedre, eks. baksiden og grepet samt at den har noen svakheter.

 

Jeg er helt enig i at mye av dette er far-fetched, det er bare gøy å se at elementer en leverandør blir slaktet for blir hyllet andre steder.

Når det gjelder likheter mellom designelementer så vil vi nok se at den nye to-sidige USB standarden også blir veldig lik den nye lightning kontakten til Apple.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Forøvrig, er det bare meg som synes det er helt ok med fast batteri? Oneplus har jo selv uttalt at det var en enkel avgjørelse å velge fast fremfor removable batteri, nettopp på grunn av at da må innmaten designes annerledes, som igjen ville ledes til et mindre batteri enn de 3100 mAh vi har til rådighet i dag.

 

Synes det er helt greitt jeg også, regner med at jeg bytter telefonen før det blir aktuellt å bytte batteri alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...