Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, nå må jeg spørre her. Jeg har en sang på hjernen, og har hatt den i mange år. Den gikk en del på radio for noen år siden (for kanskje fire-fem år siden; tida går så fort!), men har ikke hørt den i det siste. Teksten er jeg ikke i stand til å gjengi, da sangen er på fransk. Det som kjennetegner sangen er i mitt hodet at den er fast-paced, og har ganske tydelig bruk av trekkspill. Og før dere foreslår den: det er ikke snakk om Stereo Love, men den er i samme gata.

Lenke til kommentar

Å jeg vet akkurat hvilken du mener, jeg skal prøve å finne den


Ok, nå må jeg spørre her. Jeg har en sang på hjernen, og har hatt den i mange år. Den gikk en del på radio for noen år siden (for kanskje fire-fem år siden; tida går så fort!), men har ikke hørt den i det siste. Teksten er jeg ikke i stand til å gjengi, da sangen er på fransk. Det som kjennetegner sangen er i mitt hodet at den er fast-paced, og har ganske tydelig bruk av trekkspill. Og før dere foreslår den: det er ikke snakk om Stereo Love, men den er i samme gata.

Er det denne ?

http://www.youtube.com/watch?v=TfMEpuV_JtU

Lenke til kommentar

Morsomt at det er flere som har hatt den på hjernen i flere år, jeg selv visste ikke inntil nå hvem det var som hadde den :p Mener å huske at det gikk på repeat på radioen 2001/2002 på en kanal som het for det the voice??

 

Uanset så ser jeg en stor samplingspotensiale i den ;p

Lenke til kommentar

Nei, jeg fant ikke den sangen på YouTube så jeg regner med at den er litt eksklusiv for filmen, og kanskje blir litt mer tilgjengelig for folk flest & menigmann etter at filmen har blitt sluppet. Finner den heller ikke på spotify. Jeg fant ut at det måtte være den sangen ved å oppsøke følgende link http://www.imdb.com/title/tt1490017/soundtrack?ref_=tt_ql_trv_7

Lenke til kommentar

Hørte en sang på radioen for noen dager siden. Har hørt den mange ganger, men klarer ikke finne den. Er en trøndersk sang, og eneste jeg husker av teksten er "Vi hadd vårt eget band, med tilhenger og van" eller noe slik. Noen som vet hva den heter?

 

EDIT: Fant den omsider! Hadde huska teksten noe feil. Men etter latterlig mye søking fant jeg ut at det er Sie Gubba - Der Æ kjæm frå :)

\

Endret av Binders'
Lenke til kommentar

Leter etter en sang, metal/rock-ish med violin begynnelse.

 

Jeg veit dette er et langt kast i mørket, men denne sangen står fast i hodet. Sangen begynner med violin, kanskje bare i noen sekunder. Uansett, det går litt som -na na, da da, na na.

Tenk deg det med violin, så begynner sangen sikkelig.

Jeg har leita i flere dager, søkt over alt men finner ikke ut, trenger virkelig å få vite dette. Jeg veit dette er et umulig spørsmål, men jeg er nødt til å prøve.

Lenke til kommentar

Leter etter en sang, metal/rock-ish med violin begynnelse.

 

Jeg veit dette er et langt kast i mørket, men denne sangen står fast i hodet. Sangen begynner med violin, kanskje bare i noen sekunder. Uansett, det går litt som -na na, da da, na na.

Tenk deg det med violin, så begynner sangen sikkelig.

 

Jeg har leita i flere dager, søkt over alt men finner ikke ut, trenger virkelig å få vite dette. Jeg veit dette er et umulig spørsmål, men jeg er nødt til å prøve.

Var ikke den jeg fant til deg i den andre tråden ?

Sjekket ut noe mer nightwish ? de har en del med fioling i introen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...