Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjent pianomusikk? Er litt å velge av der, gitt.

 

Skudd i mørket: Gnossiennes nr. 1 eller Gymnopedies nr. 1, av Satie.

Nei nei, ikke sånn. Mye mye nyere, ville tro dette ble laget på 80-tallet. Ikke noen symfoni men bare en stemningsmusikk for nyere filmer. Skal kikke litt etter en snutt.

 

Den er vanvittig kjent og alle har hørt den

 

Edit: Det er også litt trommer der, men piano er hovedinstrument. Jeg blir flau av å ikke vite dette, det er sikkert noen som kommer innom den når dere tenker, "nei detn er for kjent, kan ikke være den" men den er det

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar

Nei nei, ikke sånn. Mye mye nyere, ville tro dette ble laget på 80-tallet. Ikke noen symfoni men bare en stemningsmusikk for nyere filmer. Skal kikke litt etter en snutt.

 

Den er vanvittig kjent og alle har hørt den

 

Edit: Det er også litt trommer der, men piano er hovedinstrument. Jeg blir flau av å ikke vite dette, det er sikkert noen som kommer innom den når dere tenker, "nei detn er for kjent, kan ikke være den" men den er det

Vangelis - Chariots of Fire?

Lenke til kommentar

Leter etter en sang jeg har hørt på treningssenteret. Jeg husker bare en strofe av teksten og den går noe slikt som "(like) music my only friend". Det er mannlig vokal. Den er ikke typisk "treningsmusikk", men det er samtidig ikke helt ufattelig at den blir spilt på et treningssenter. Jeg regner med at den har vært en del spilt, fordi den er en del av en liste som går på repeat og de andre låtene på lista er typisk listemusikk. Den minner litt om noe Røyksopp kunne gjort, men klarer ikke å finne den i deres repertoar. Den er altså rolig elektronisk.

 

Usikker på om det er mulig å finne låta basert på dette, men hadde satt stor pris på hjelp! :)

Lenke til kommentar

Leter etter en sang jeg har hørt på treningssenteret. Jeg husker bare en strofe av teksten og den går noe slikt som "(like) music my only friend". Det er mannlig vokal. Den er ikke typisk "treningsmusikk", men det er samtidig ikke helt ufattelig at den blir spilt på et treningssenter. Jeg regner med at den har vært en del spilt, fordi den er en del av en liste som går på repeat og de andre låtene på lista er typisk listemusikk. Den minner litt om noe Røyksopp kunne gjort, men klarer ikke å finne den i deres repertoar. Den er altså rolig elektronisk.

 

Usikker på om det er mulig å finne låta basert på dette, men hadde satt stor pris på hjelp! :)

Hvis du ikke får noe hjelp innen du hører den neste gang, så får du skynde deg inn til resepsjonen og spørre hvilken sang som spilles, hvis de har oversikt over det :)

 

Det hjelper også å huske mer av teksten. Prøv å husk ordrett en liten del av sangen. Deretter kan du søke opp denne delen på google. På denne måten har du stor sjanse for å finne ut av det.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Lurer på om noen husker en norsk låt som bruker melodien fra sangen 'Slow Jamz' av Twista, Kanye West og Jamie Foxx.

 

Refrenget inneholder noe med "frokost på senga, hver jævla dag, står opp klokka 10 og da skal alt være klart".

Minns det kanskje var en Lok Allé sang, men finner den ikke noe sted.

Lenke til kommentar

Trenger VIRKELIG hjelp til å finne en sang!

Regner med at sangen ble laget på 90 tallet eller tidlig 2000.

Sangen har et godt tempo og det er litt vanskellig å høre om dem synger på Engelsk eller et annet språk.

Mener at sangen var ganske populær på den tiden.

 

Det eneste jeg har fått ut av teksten er: Hey Father og summer gall "et eller annet"

 

 

Vet det ikke er mye å gå på...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Trenger VIRKELIG hjelp til å finne en sang!

Regner med at sangen ble laget på 90 tallet eller tidlig 2000.

Sangen har et godt tempo og det er litt vanskellig å høre om dem synger på Engelsk eller et annet språk.

Mener at sangen var ganske populær på den tiden.

 

Det eneste jeg har fått ut av teksten er: Hey Father og summer gall "et eller annet"

 

 

Vet det ikke er mye å gå på...

http://www.youtube.com/watch?v=nBK9uIBpQKI er det denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...