Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hørte en sang på et utested sist uke som jeg ikke klarte å identifisere men jeg har hørt den mange ganger før. Typisk å spille på et utested fullt med 20+ folk. Party musikk.

 

Teksten gikk blant annet slik: brabababa bababa, brabababa bababa også sang etter på blant annet.

 

Mener det var latinsk. Noe som kan identifisere det? Helt sikkert veldig kjent.

Gigi D'Agostino - Bla Bla? Den begynner å bli ganske gammel da, så det er kanskje ikke den.

Lenke til kommentar

Jeg hørte en sang på et utested sist uke som jeg ikke klarte å identifisere men jeg har hørt den mange ganger før. Typisk å spille på et utested fullt med 20+ folk. Party musikk.

 

Teksten gikk blant annet slik: brabababa bababa, brabababa bababa også sang etter på blant annet.

 

Mener det var latinsk. Noe som kan identifisere det? Helt sikkert veldig kjent.

Lenke til kommentar

"Jeg lurte på om dere kunne være så snill å hjelpe meg med en ting? Jeg hørte på onsdag for noen uker, eller 1 måned siden, ca klokken 03.30 på NRJ, Musikk fra nabolaget (Tromsø). Det var en sang som spiltes jeg syntes va så sykt fet! Det var slags fløyte musikk i sangen, og en dame som sang "I see you baby" flere ganger. Det var slags elektronisk pop. Nesten som Røyksopp. Sangen ble spilt ca 03.30. Og bandet/artisten er nok fra Tromsø, siden det heter musikk fra nabolaget... ;) Vet dere hva slags sang dette er? Hadde satt stor pris på om dere fant det ut for meg!

 

Tromsø og fløytete? Jeg kan ikke si noe mer enn at det kanskje er Aggie "Frost" Peterson. Kan sangstemmen ligne på denne?

 

http://www.youtube.com/watch?v=fq-WBwVMfBk&

 

Denne under var forøvrig første sangen hun ble kjent med.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bS-8IidZgd0&ob=av2n

 

Tusen takk for svar! Dessverre var det ingen av de to, og jeg søkte på Røyksopp og Frost, men fant ikke sangen... Merkelig egentlig. Men stemmen var lik ja, bare at sangen har mer fløyte i starten, så syng ho noe med "I see you baby" og så kommer slik Elektronisk pop greier, slik som Røyksopp.

Lenke til kommentar

Noen som har sett "Drømmen om Norge" eller hva det nå heter? :hmm:http://www.nrk.no/programoversikt/?p_otr_prog_id=OKFV02001205&p_otr_sendedato=20050522&p_otr_anntid=20.40&p_otr_kanal=NRK1&p_knapp=Omtale&p_artikkel_id=0

 

Finner ikke programmet på nett TV, og kan heller ikke spille av pga driverfeil. Lurer på om det er noen som vet hvilken sang som brukes i introen? Den er klassisk piano, sannsynligvis norsk, og jeg føler jeg burde vite hvilken det er. :hm:

Lenke til kommentar

Så for en god stund siden en musikkvideo hvor historien var en ganske tjukk jente som begynte å trene, og jogger/trimmer seg gjennom videoen og ettervhert blir i ganske bra form.

 

Sangen var vel litt latino-inspirert, hvis jeg husker riktig.

 

Kan noen hjelpe med å identifisere denne?..

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Hei! jeg hørte en sang jeg ikke har hørt på lenge, jeg husker ikke tittelen nå , men sangen var norsk , den gikk sånn. "Jeg har en følelse av det er meg og deg å .... "

 

Noen som vet tittelen?

Hei! jeg hørte en sang jeg ikke har hørt på lenge, jeg husker ikke tittelen nå , men sangen var norsk , den gikk sånn. "Jeg har en følelse av det er meg og deg å .... "

 

Noen som vet tittelen?

http://www.youtube.com/watch?v=5BsPrfrC8n4

Glem det jeg fant den :)

Lenke til kommentar

Prøver igjen. Noen som vet hva denne sangen heter (vedlegget). Har hatt melodien i hodet i årevis. Jeg viste det til en venninne som også dro kjensel på melodien, men heller ikke hun viste hvilken sang det er.

 

Tar jeg ikke helt feil, er sangen i omtrent samme sjanger som

Tror sangen er fra rundt 2000, +/- noen år.

sang.mp3

 

Og forresten, det er ikke Cascada - Everytime We Touch, eller Limahl - Never ending story.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en sang i sjangeren klassisk musikk. Tror den heter "New World".

 

Veldig kjent sang.

 

Du tenker nok på en del av Dvorak sin "From the New World"

 

 

Den mest kjente (ettersom noen mener at det har blitt gjort en popsang fra den er "Largo"-delen av denne symfonien.

 

 

Interessant nok er Dvorak from the new world en av de første pianosangene jeg lærte meg som jeg gjorde til unikt min egen (ifølge pianolæreren min). Lenge siden nå, men jeg lurer på om det var denne

 

 

Det kan jo også hende at du tenker på Aladdin-soundtracket der det finnes en sang som heter "A whole new world"

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...